728 x 90

بحران اقتصادى ايران,حوادث,فقر و بيكارى,

شکافتن بخیه‌های بیمار خردسال به‌خاطر نداشتن هزینه بیمارستان

-

بيمارستان
بيمارستان
دختری چهارساله هفته گذشته به‌دلیل پارگی ناحیه چانه به اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی شهر مراجعه و کادر حاضر به‌صورت سرپایی چانه مصدوم را بخیه می‌کنند.
 
در ادامه وقتی می‌بینند مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه 150هزار تومانی درمان را برای ترخیص ندارد، با دستور مسئول کادر پزشکی، بخیه‌های دختر چهار ساله را کشیده و بیمار با خونریزی و پارگی چانه از بیمارستان خارج می‌شود.

 

سایت حکومتی آفتاب که این خبر را منعکس کرد درباره این رفتار ضدانسانی در حکومت آخوندی می‌نویسد:”آیا این نخستین بار است که کادر درمانی از ارائه خدمات به افراد بی‌بضاعت سرپیچی می‌کنند؟
 
 آیا چنین رفتارهایی منطبق بر قوانین و مقررات است و نخسین بار است که منشور حقوق بیماران زیر پا گذاشته می‌شود؟
 
اگر از این زاویه به ماجرای دردناک رقم خورده در بیمارستان خمینی شهر بنگریم، درخواهیم یافت که مدتهای مدیدی است که بی‌بضاعت‌ها از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند و اصولاً از بیماری ترسناک‌تر، هزینه‌های درمان آن شده است؛ هزینه‌های سنگینی که حتی در تعرفه‌های دولتی هم بسیار گزاف هستند.

کافی است به همین مثال که تأسف وزیر و مسئولان این عرصه را هم به‌دنبال داشته دقت کنیم تا پی ببریم که هزینه بخیه زدن زخم چانه یک کودک خردسال که می‌تواند ماحصل بازیگوشی روزمره یک کودک باشد، 150هزار تومان شده است؛ آن هم در بیمارستانی دولتی!
 
آیا با این حساب جا ندارد که از هزینه‌های درمانی دردهای بزرگ‌تر هراسان شویم و خطاب به مسئولان از گرانی وحشتناک درمان بنالیم؟

آیا غیر از این است که همین هزینه‌های گزاف به کرات موجب شده که بیماران از دریافت خدمات محروم بمانند.
یا مراکز درمانی از پذیرش افراد بی‌بضاعت سر باز بزنند و این‌قدر این روند تکرار شده که شکافتن بخیه به چشم کادر درمانی بیمارستان خمینی شهر غیرطبیعی نرسیده است؟
 
با این حساب آیا جا ندارد از مسئولان و وزیر محترم بهداشت بپرسیم که تدبیرشان برای تغییر این رویه چیست؟“
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99f0c533-b103-4a4e-b091-bede11703b48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات