728 x 90

انتخابات رياست جمهورى آمريكا,

تماس تلفنی دونالد ترامپ و ملک سلمان، تأکید بر همکاری گسترده علیه تروریسم و بنیادگرایی

-

ملک سلمان و دونالد ترامپ
ملک سلمان و دونالد ترامپ
خبرگزاری رویترز 11بهمن 95 از ریاض عربستان خبر داد:
یک منبع عالیرتبه سعودی گفت: روز یکشنبه بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی تماس تلفنی برقرار شد. این تماس بیش از یکساعت به طول انجامید و بسیاری از موضوعات مهم مربوط به آینده روابط بین دو کشور و اوضاع منطقه مورد بحث قرار گرفت.

این منبع سعودی گفت در مورد بسیاری از مسائل مهم در جریان این تماس از جمله شرکت دو کشور بطور گسترده در جنگ با تروریسم و بنیادگرایی و تأمین مالی آنها توافق صورت گرفت و عربستان سعودی ابتکاراتی با برخی از کشورهای منطقه در این رابطه دارد و امیدوار است که حمایت آمریکا در این مورد افزایش یابد.

منبع عالیرتبه سعودی تأکید کرد: دیدگاه دو رهبر در مورد سیاستهای رژیم ایران در منطقه با هم مطابقت داشت. آنها همکاری امنیتی و نظامی موجود بین دو کشور را ستودند و بر اهمیت تقویت آن در آینده تأکید کردند.
به گفته رویتر این تماس دونالد ترامپ با موضع ریاض در مورد دخالت فزاینده رژیم تهران در جهان عرب هم‌نظر بود.

این منبع به رویتر گفت پیش‌بینی می‌کند دورهٴ ریاست‌جمهوری ترامپ شاهد روابط تاریخی بین آمریکا و سعودی باشد. وی افزود: سعودی در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه شرکت فعال دارد و تعداد سورتی پروازهای سعودی علیه داعش در ردیف دوم بعد از آمریکا می‌باشد. منبع تأکید کرد که بین دو رهبر برای تقویت همکاری در این زمینه توافق صورت گرفت.

منبع عالیرتبه سعودی گفت در جریان این تماس ایجاد مرکزی ویژه و پیشرفته در مبارزه با بنیادگرایی و تروریسم با شرکت دو کشور مورد بحث قرار گرفت. در جریان این مکالمه ارتقاء همکاری اقتصادی بین دو کشور که روی ایجاد شغل در دو کشور و تقویت صادرات بین دو کشور متمرکز بود بحث شد و ”جزئیات همکاری اقتصادی در وقت مناسب اعلام خواهد شد“.

 

رودی جولیانی: دونالد ترامپ رویکرد جدیدی در همکاری با عربستان سعودی اتخاذ می‌کند
تلویزیون العربیه روز 10بهمن 95 خبر داد:
رودی جولیانی دستیار رئیس‌جمهور آمریکا گفت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با رویکرد جدیدی با عربستان وارد تنظیم رابطه خواهد شد.

رودی جولیانی تأکید کرد: عربستان سعودی در روند یک تغییرات جدی است. این کشور تحت رهبری ملک سلمان درک واقعی نسبت به تروریسم و بنیادگراها دارد که با آن مواجه هستیم. عربستان سعودی دیگر آن عربستان سال‌های 2001 و2002نیست. رئیس‌جمهور ترامپ در مقایسه با رئیس‌جمهور اوباما با دستگاه جدیدی با عربستان کار خواهد کرد، عربستان رابطه نزدیکتری با ما دارد. می خواهیم از همین نزدیکی بهره‌برداری لازم را بکنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c28cc7a6-527b-46a3-9cf4-41decbfaa69d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات