728 x 90

دخالتهای ایران,

سناتور باب کورکر: رژیم ایران امنیت منطقه را به خطر انداخته است

-

سناتور باب کورکر
سناتور باب کورکر
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه‌شنبه جلسه‌یی با عنوان «شکست دادن تهدید شبکه رژیم ایران: گزینه‌های رویارویی با دست نشاندگان رژیم ایران»، برگزار کرد. د راین جلسه سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: رژیم ایران با حمایت از حزب‌الله در لبنان و ارسال سلاح و انواع موشک به آن گروه شبه‌نظامی امنیت منطقه را به خطر انداخته است. رژیم ایران همچنین با حمایت از حوثی‌ها در یمن و تجهیز آنها، امنیت نیروهای نظامی آمریکا و هم‌پیمان واشینگتن در منطقه، یعنی عربستان سعودی، را به خطر می‌اندازد.

سناتور بن کاردین، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیر گفت: شبکه تهدید رژیم ایران» یک چالش مشترک است و از این‌رو یک راه‌حل مشترک می‌طلبد؛ که نیازمند همکاری و هماهنگی بین‌المللی خواهد بود. من از برجام حمایت نکردم؛ چرا که در آن به حمایت رژیم ایران از تروریسم، و حمایت آن از رژیم بشار اسد در سوریه و همچنین کارنامه حقوق‌بشری حکومت ایران پرداخته نمی‌شد.

در اجلاس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، دیگر اعضای کمیته نیز با اشاره به دخالتهای حکومت آخوندی و سپاه پاسداران در منطقه، بر لزوم مقابله با آن تأکید کردند.

هیل نشریهٴ کنگره آمریکا، به‌نقل از وزارت‌خارجه آمریکا نوشت که محتمل است دولت بعدی ایالات متحده از توافق اتمی با رژیم آخوندی، خارج شود. در همین حال سایت وزارت‌خارجه آمریکا در باره ادعای آخوند روحانی که گفته بود ما نمی‌گذاریم آمریکا از برجام خارج شود، نوشت: «(توافق اتمی) یک پیمان رسمی نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند از خروج طرف دیگری از توافق جلوگیری کند». سایت وزارت‌خارجه آمریکا که اظهارات سخنگوی این وزارتخانه را درج کرده است، افزود: قانون مصوب کنگره درباره تحریمهای ده ساله رژیم ایران ناقض برجام نیست و تماماً با توافق اتمی هم‌خوانی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7db10583-f6e0-4eaf-9c56-2bc870502cdb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات