728 x 90

ترس رژيم ایران از قیام,

روزنامه حکومتی اعتماد نسبت به قیام مردمی شبیه تونس هشدار داد

-

اذیت و آزار دستفروشان توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی
اذیت و آزار دستفروشان توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی
روزنامه حکومتی اعتماد در شماره روز یکشنبه هفتم آذر با اشاره به انتشار گسترده سیلی زدن یک خانم دستفروش در فومن در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به انتشار این‌گونه خبرها و عکسها هشدار داد. این منبع نوشت: «این اتفاقات هیچ چیز جدیدی نیست و همه ما بارها شاهد آن بوده‌ایم. ولی اکنون تلفن همراه و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، موجب شده که دیگر هیچ حادثه‌یی محلی و محدود نماند. هر حادثه‌یی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ابعاد و انتشار ملی و حتی جهانی پیدا کند. بنابراین مدیران شهری دیگر دست‌شان باز نیست که هر کاری را که خواستند انجام دهند. حتی اگر سیاست برچیدن بساط دستفروشان درست هم بود، که البته محل سؤال نیز است، ولی اکنون و در شرایط کنونی امکان اجرای چنین سیاستی به‌دلیل تبعات اجتماعی و سیاسی آن فراهم نیست. فراموش نکنیم که کل ماجرای آنچه به بهار عربی مشهور شد از یک برخورد عادی با یک دستفروش تونسی آغاز شد. در حقیقت هنگامی که در لایه‌های زیرین جامعه مسائل مهمی وجود دارد که فرصت بروز پیدا نمی‌کند، هر اتفاقی از این نوع می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد… نظام مدیریت و اداره کشور باید بپذیرد که در عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و در عصری که همه شهروندان تبدیل به روزنامه‌نگار شده‌اند و هر کدام نیز قادر به انتشار خبر و تصویر و فیلم‌هایی هستند که خودشان تهیه کرده‌اند، نمی‌توان سیاستهای گذشته را ادامه داد. انتشار تصاویری از هر اقدام مشابهی زیانهای فراوانی برای اعتماد و انسجام اجتماعی دارد و روح و روان جامعه و مردم را خط‌خطی می‌کند».

این روزنامه روشن ساخت که مشکل رژیم کتک خوردن دستفروشهای محروم نیست بلکه از نتایج اجتماعی که قیام علیه نظام مثل تونس است در وحشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa1bc5c2-299f-42a6-b018-33b82f622870"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات