728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

اعتراف به کاهش ۱۸۷ درصدی قدرت خرید مردم، در طول ۵ سال اخیر!

-

سفره های بی نان
سفره های بی نان
روزنامه سیاست امروز وابسته به باند خامنه‌ای 5 آذر 95 طی مطلبی با عنوان ”حقوقهای بی‌جان، سفره‌های بی‌نان“با حمله به دولت روحانی ابتدا در مورد رشد قیمتها می‌نویسد: «بر اساس گزارش بانک مرکزی از میان ۱۱ گروه کالاهای اساسی در هفته گذشته ۱۰ گروه با رشد قیمتی مواجه شده‌اند. قیمت گروه لبنیات ۲.۵ درصد، تخم‌مرغ ۲.۶ درصد، حبوب ۱.۶ درصد، سبزیهای تازه ۳.۴ درصد، گوشت قرمز ۰.۱ درصد، تخم‌مرغ ۲.۳ درصد و چای ۰.۲ درصد در هفته منتهی به ۲۸ آبان‌ماه افزایش داشته است».

این روزنامه حکومتی سپس اضافه می‌کند: «این اتفاق و گرانی مربوط به کالاهای اساسی چیزی نیست که مربوط به دیروز و امروز باشد و طی ماه‌های اخیر برخلاف ادعای متولیان این مسأله بارها و بارها تکرار شده است».

سپس با این بیان ادعای کاهش تورم را به چالش می‌کشد: «بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نهادهای رسمی برخلاف ادعای متولیان مبنی بر کاهش تورم هنوز که هنوزه مردم با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند و با حقوق‌هایی که دریافت می‌کنند تنها ۱۰ روز از ۳۰ روز یک ماه را می‌توانند سپری کنند».

سپس به نتیجه این وضعیت اسفناک این‌طور اعتراف می‌کند: «به گفته کارشناسان اقتصادی قدرت خرید مردم به حدی پایین آمده که در طول ۵ سال اخیر قدرت خرید مردم با ۱۸۷ درصدی کاهش مواجه شده است و متأسفانه هنوز شاهد هستیم که دستمزدها سرکوب می‌شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d4036dc-a65f-4730-b609-b6c829d129eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات