728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: کماکان وضعیت تهران شکننده و ناپایدار است. ۵۸۰۰ بستری داریم و ۱۹۰۰نفر درICU هستند.
  • محبوب فر: در شرق و جنوب کشور به‌ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان و کرمانشاه، پیک پنجم آغاز شده طوفان پیک پنجم می‌تواند کل کشور را فرا بگیرد.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: افزایش مراجعان سرپایی می‌تواند دوباره گیلان را به شرایط سخت بازگرداند.
  • خبرگزاری حکومتی ایسنا: از یک میلیارد یورویی که قرار بود از محل صندوق توسعه ملی برای هزینه‌های کرونا برداشت شود ۱۴۰میلیون یورو آن باقی مانده در صورتی که این منابع جهت تأمین فوری نیاز حوزه درمان برای کرونا بوده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۴خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۲۰۹۳۵نفر، در تهران به ۷۳۰۱۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۵۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۹۴۵نفر، در خوزستان به ۱۹۵۸۶نفر، در سمنان به ۵۲۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۲۵۶نفر، در فارس به ۱۰۴۴۲نفر، در کرمان به ۶۹۸۳نفر، در کرمانشاه به ۶۰۶۸نفر، در کهگلیویه و بویراحمد به ۲۴۳۴نفر، در گلستان به ۷۴۷۰نفر، در گیلان به ۱۰۳۹۶نفر، در لرستان به ۱۲۳۷۰نفر، در مازندران به ۱۲۳۴۵نفر و در هرمزگان به ۴۱۹۰نفر رسیده است.

رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا در واکنش به صحبت‌های کاندیداهای شعبده انتخابات گفت: «از خواب بیدار می‌شوند و می‌گویند ما سه ماهه مردم ایران را واکسینه می‌کنیم؛ فکر می‌کنند واکسن بستنی است، شاید هم شمردن بلد نیستند. با شعار نمی‌توان کار را مدیریت کرد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۴خرداد۱۴۰۰).

محبوب فر، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت گفت: «در حال حاضر در شرق و جنوب کشور به‌ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان و کرمانشاه، پیک پنجم آغاز شده است. بیماری در این استانها اوج گرفته و از بروز پیک پنجم خبر می‌دهد. کوچکترین بی‌احتیاطی، منجر می‌شود که طوفان پیک پنجم کل کشور را در بر بگیرد. شرایط کشور بسیار ناپایدار و شکننده است. در حال حاضر فقط یک درصد جمعیت واکسینه شده‌اند» (خبرآنلاین ۲۴خرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «کماکان تهران وضعیتی شکننده و ناپایدار دارد. وضعیت استان تهران فعلاً نارنجی است، هم‌اکنون ۵۸۰۰بیمار کرونایی در مراکز درمانی تهران بستری هستند که ۱۹۰۰مورد درICU هستند» (شفقنا ۲۴خرداد۱۴۰۰).

در گیلان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعان سرپایی هستیم، این روند می‌تواند دوباره گیلان را به شرایط سخت روزهای ابتدایی سال و اعمال محدودیتها بازگرداند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴خرداد۱۴۰۰).

در زنجان رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شاهد روند صعودی در برخی از شهرستانهای استان هستیم که خطر شیوع پیک پنجم را افزایش می‌دهد» (ایسنا ۲۴خرداد۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: «سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار دهنده کرونا قرار دارد. در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۱۰۰درصد موارد ابتلا به کرونا انگلیسی اختصاص دارد که زنگ‌خطری برای جهشهای انواع دیگر این بیماری است» (ایسنا ۲۴خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴خرداد۱۴۰۰ (۱۴ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f76ec3cf-9007-4878-b607-4b171e44f6b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات