728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتراض و اعتصاب اقشار مختلف در ارومیه، تهران، قزوین و کرج

-

 -
-
ارومیه ـ ادامه مشکلات مرزی برای کامیون داران و بی‌توجهی مقامات حکومتی

از ابتدای صبح روز دوشنبه 4 مرداد 1395، کامیون بارهای بسیاری از طرف شرکتهای ایرانی، برای خروج از کشور به مقصد ترکیه به مرز "سرو" در ارومیه و چندین مرز خروجی دیگر در آذربایجان وارد شدند که با مشکلات گمرکی مواجه هستند.

طبق گفته شاهدان عینی، چندین کانتینربر و کامیون از شرکتهای ایرانی، با استفاده از مرزهای کشورهای همسایه به ترکیه ورود کرده‌اند و مشکلی برای تردد و ورود نداشته‌اند و فقط مسافت بیشتری را طی کرده‌اند، اما مرزهای ایران هم‌چنان دچار مشکل است و برگه خروج از پایانه‌های مرزی کشور، توسط گمرک مرزی ترکیه‌ای رد می‌شود.

در پی ادامه اعتراض باربران، مزدوران انتظامی به دستور ایادی رژیم به کامیونداران حمله کردند.

تهران ـ اعتراض و درگیری مردم و کسبه با مأموران شهرداری و انتظامی

صبح روز دوشنبه 4 مرداد 95 ساعت ۱۰:۳۰، جمعی از مأموران شهرداری به همراه مزدوران نیروی انتظامی در جمهوری تا چهارراه تئاترشهر تهران وارد شده و مانکنهای مغازه‌های لباس فروشی را جمع‌آوری کردند. رفتار اهانت‌آمیز و برخورد زننده آنها، موجب اعتراض کسبه شد.
مامورین شهرداری که به‌دنبال بهانه برای سرکیسه کردن بازار کار هستند، بیشتر به مغازه‌های لباس فروشی به‌خصوص بوتیک های بانوان، وارد شده و بسیاری از مانکن ها را از ویترینها جمع‌آوری کردند. مزدوران سرکوبگر در واکنش به اعتراض کسبه از "شوکر" و باتون استفاده کردند.
 


اما مردم که از این اقدامات ناراضی اند، در اثر برخوردهای سرکوبگرانه و ایجاد رعب و وحشت توسط مزدوران شهرداری و انتظامی، شروع به تمسخر و هو کردن این مأموران کردند و چند تن از آنها نیز با این مزدورها به درگیریهای لفظی و فحاشی به شخص شهردار و برخی از سران حکومتی پرداختند که باعث استفاده از شوکر برای پراکنده کردن مردم از صحنه شد...

به‌دلیل شدت اعتراضها مزدوران جرأت نکردند مغازه‌یی را پلمب کنند.

قزوین ـ اعتراض مغازه‌داران پاساژ ستاره
صبح روز دوشنبه 4 مرداد 95، مغازه‌داران پاساژ ستاره در بلوار نادری شهر قزوین، در پی مواجه شدن با پاساژ بسته و تعطیل، کسبه که بیش از یکصد تن بودند، در ابتدای بلوار که دفتر مدیریت این پاساژ قرار دارد، تجمع کرده به تعطیلی پاساژ اعتراض کردند.
 


بنا‌ به گفته‌های نماینده مدیریت پاساژ، این اقدام از سوی سازمان مالیات کشور و عوارض و نوسازی شهرداری بوده که پیش‌تر تهدید کرده بودند که مغازه را پلمب و پاساژ را مسدود خواهند کرد و علت هم تأخیر در پرداخت اقساط عوارض و مالیات نجومی است که رژیم برای کسبه وضع کرده است.

مغازه‌داران تهدید کردند که در صورت باز نکردن پاساژ، مقابل اداره مالیات قزوین تجمع خواهند کرد.

کرج ـ تجمع جمعی از کارگران کارخانه کاشی ایرانا مقابل دفتر اداری این شرکت

صبح روز دوشنبه 4 مرداد 95ساعت 9، 70 تن از کارگران کارخانه کاشی ایرانا واقع در جاده فردیس کرج که با مشکلات فراوانی در پی تعطیلی کارخانه و تعدیل کارگران مواجه شده‌اند، مقابل دفتر اداری این شرکت تجمع کردند. بسیاری از کارگران این کارخانه با بیکاری و مشکلات مالی فراوان مواجه‌اند و برخی از آنها به دستفروشی و فروش لوازم خانه خود برای امرار معاش، روی آورده‌اند.

این در حالی است که این کارگران مطالبات 6 ماهه از این کارخانه دارند که هنوز اقدامی برای پرداخت آن نشده و وضعیت کارخانه نیز مشخص نیست.

این کارخانه بیش از 300 کارگر داشته که با اخراج هایی که از بهمن 94 تا کنون صورت گرفته، کارگران کارخانه کمتر از نصف شده‌اند و حالا نیز کارخانه تعطیل شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcd5c3ef-0d58-4a54-ba0c-2059b2d9fa88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات