728 x 90

اخبار امريكا,اخبار آسیای شرقی,

بازدید اوباما از هیروشیما

-

 -
-
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه 7خرداد به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور این کشور، از هیروشیما دیدار کرد. محلی که نخستین بمب اتمی در پایان جنگ جهانی دوم، در آن فرود آمد.

سفر رسمی باراک اوباما با فرود در فرودگاه نیروی دریایی آمریکا در ایواکونی، خارج از شهر هیروشیما آغاز شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این گفته بود به همه کشته‌شدگان جنگ دوم جهانی ادای احترام می‌کند، ولی از این واقعه معذرت‌خواهی نخواهد کرد.
 

هیروشیما و ناگازاکی، در پایان جنگ دوم جهانی، مرداد ماه ۱۳۲۴، هدف حملات اتمی ارتش آمریکا قرار گرفتند. نخستین بمب بر هیروشیما افتاد و بمب دوم، سه روز بعد در ناگازاکی. در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار نفر در انفجار تنها دو بمب کشته شدند.

در روز ۶ اوت سال ۱۹۴۵، حدود سه ماه پس از تسلیم آلمان در جنگ دوم جهانی و در حالیکه جنگ در جبهه ژاپن هم‌چنان ادامه داشت، شهر هیروشیما توسط یک بمب‌افکن آمریکایی هدف بمباران اتمی قرار گرفت. در اثر این حمله اتمی، یکصد و چهل هزار تن از ساکنان شهر در جریان بمباران، یا به‌خاطر قرار گرفتن در معرض تشعشعات اتمی، در روزها، ماه‌ها و سال‌های بعد جان خود را از دست دادند.
 

سه روز بعد از بمباران هیروشیما، آمریکا به‌منظور وادار کردن دولت ژاپن به تسلیم در جنگ، شهر ناگازاکی را نیز بمباران اتمی کرد و کوتاه مدتی پس از آن، امپراتور وقت ژاپن، در سخنانی اعلام کرد که به‌منظور حفظ نسل مردم کشورش، به صلح بدون قید و شرط با متفقین گردن نهاده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/072a02b3-9506-4652-b020-123a3f0f9814"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات