728 x 90

حوادث,

۲کشته و ۴۲مجروح بر اثر واژگون شدن اتوبوس دختران دبیرستانی در تربت حیدریه

-

واژگون شدن اتوبوس دختران دبیرستانی در تربت حیدریه
واژگون شدن اتوبوس دختران دبیرستانی در تربت حیدریه
با کمال تأسف واژگون شدن اتوبوس دختران دبیرستانی در تربت حیدریه 2کشته و 42مجروح به‌جا گذاشت.

این اتوبوس از مشهد به سمت شهرکرد در حال حرکت بود که در کیلومتر 25 کمربندی تربت حیدریه از مسیر منحرف و واژگون شد.
این اتوبوس حامل 44 سرنشین دختر یکی از هنرستانهای شهرکرد بود که متأسفانه تا کنون 2تن جان باختند و 42تن مجروح شدند.
 
بیشتر بخوانید:
 

واژگون شدن مینی‌بوس حامل معلمان و جان باختن یک معلم زحمتکش

در اثر واژگون شدن مینی‌بوس حامل معلمان و دانش‌آموزان مدرسه‌یی در محور دورود - ازنا متأسفانه مدیر هنرستان عصمت با نام ”یاری “جان باخت. بر اثر این حادثه که روز دوشنبه 24فروردین95 روی داد، هم‌چنین تعدادی از فرهنگیان و دانش‌آموزان مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

خاطر نشان می‌شود، بر اساس آخرین آمارهای جهانی، رژیم آخوندی در میان 190کشور، رده صدوهشتاد و نهم را در تصادفات جاده‌یی داراست. در گزارشی که خبرگزاری حکومتی ایسنا در سال 94 ارائه کرد خبر از مرگ سالانه 18هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای داد که معادل سقوط ۶۰ فروند هواپیمای مسافری با ۳۰۰ سرنشین است.

مشاور وزیر راه رژیم: جاده‌های کشور سالانه ۱۷هزار قربانی می‌گیرد

مشاور وزیر راه کابینه آخوند روحانی روز سه‌شنبه اول دی 94 در سالن شهرداری قزوین اعلام کرد: سالانه حدود ۱۷هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند. سعید معیدفر افزود: ”هنوز هم بالاترین آمار تلفات جاده‌ای به ایران اختصاص دارد“.

بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای در ایران را بحرانی عنوان کرده است. بیمه مرکزی رژیم هم اعلام کرده است ایران از نظر تصادفات جاده‌یی، در میان ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را دارد و تنها از سیرالئون در غرب آفریقا جلوتر است.

خبرگزاری حکومتی مهر دو سال پیش با اشاره به میانگین شمار کشته‌ها و زخمی‌ها در اثر تصادف در جاده‌های ایران نوشته بود: «گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌ا‌فتد. همچنین تعداد تلفات جاده‌های کشور در سال، با تلفات یک جنگ تمام‌عیار برابری می‌کند“.

29مرداد 1394- سازمان پزشکی قانونی رژیم اعلام کرد: طی سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳، ۹۷ هزار و ۲۷۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ایران از نظر تصادفات رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را دارد.
 

جاده‌های مرگ؛ هزار کشته و مجروح در یک روز

ایران یکی از پنج کشور اول دنیا در مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی است. مقصر این مرگهای جاده‌ای کیست؟ آنهایی که خودروهای ناامن می‌سازند و یا خودروهایشان آتش می‌گیرد، ترمزها و کیسه هوا کار نمی‌کند و دهها مشکل ایمنی دیگر دارد یا کسانی که جاده‌های غیراستاندارد می‌سازند، یا آنها که در وزارتخانه‌ها مشغول غارت بودجه‌های سالیانه هستند؟

اسکندر مومنی سرکرده، جانشین نیروی انتظامی رژیم گفت: ”در طول تعطیلات نوروز به‌طور متوسط هر ساعت یک نفر در جاده‌های ایران جان خود را از دست داده است و واژگون شدن خودروها هم افزایش یافته که نگران‌کننده است“. (پایگاه خبری ۱۵/۱/۹۵)

مسعود حبیبی رئیس سازمان موسوم به جوانان هلال احمر رژیم با اشاره به این‌که روزانه ۱۰۰ ایرانی به‌دلیل حوادث ترافیکی نقص‌عضو پیدا می‌کنند، گفت: ”این در حالیست که روزانه ۵۰ نفر نیز بر اثر تصادفات فوت می‌کنند و ۱۷ برابر آن (850نفر) نیز دچار مصدومیت می‌شوند“. (خبرگزاری حکومتی تسنیم۱۵/۱/۹۵)

آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد ایران با نزدیک به 50 کشته در هر 100هزار نفر، جزو کشورهای منطقه قرمز (خطرناک) در رانندگی به‌شمار می‌رود. این آمار که بر اساس دو شاخص تعداد کشته شدگان تصادفات و تعداد کشته شدگان جاده‌ای نسبت به هر 100هزار نفر جمعیت تهیه شده، می‌گوید وضع ایران از گذشته بدتر است، زیرا قبلاً تعداد کشته شدگان در هر 100هزار نفر، حدود 35نفر بود اما حالا به نزدیک 50نفر رسیده است.

اما در آمارهای داخلی که عموماً توسط وزارت صنعت و تجارت، سازمان پزشکی قانونی و راهور ناجا تهیه شده‌اند، نشان می‌دهد ایرانی‌ها نه فقط قربانی ایمن نبودن خودروها، بلکه قربانی ناامنی جاده‌ها نیز می‌شوند.

در حاکمیت این رژیم قرون وسطایی، ایران پنجمین کشور ناامن شبکه حمل و نقل در سطح جهان است.و با این‌که فقط یک درصد از جمعیت جهانی را به خود اختصاص داده ۱.۴ درصد آمار کشته‌هایش مربوط به حوادث جاده هاست که خود یک فاجعه ملی محسوب می‌شود.
آمار بالای مرگ و میر در جاده‌ها بیانگر این واقعیت است که رژیم آخوندی جز خرابی و نابودی دستاوردی برای مردم ایران نداشته است. این واقعیت را مردم با پوست و گوشت خود لمس کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/973d57ae-7c28-4e9b-a44d-6174e767e6dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات