728 x 90

تشدید سرکوب ,اعتصاب زندانيان سياسي,

هشتمین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده با لبان دوخته شده

-

زندانی سیاسی  افشین سهراب زاده در زندان میناب
زندانی سیاسی افشین سهراب زاده در زندان میناب
حال عمومی افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی مبتلا به سرطان در زندان میناب در هشتمین روز اعتصاب‌غذا وخیم گزارش شده است. وی از ۲۳ فروردین با دوختن لبانش دست به اعتصاب‌غذا زده است. این زندانی سیاسی در اعتراض به جلوگیری دژخیمان از رسیدگیهای پزشکی اعتصاب‌غذا کرده است
زندانی سیاسی افشین سهراب زاده، تبعیدی زندان میناب که از سرطان روده، مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی رنج می‌برد در اعتراض به خودداری دژخیمان از پذیرش تقاضای مرخصی استعلاجی، از هشت روز پیش لب هایش را دوخته و در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد
یک منبع مطلع گفت: امروز حال عمومی افشین اصلاً خوب نبود، حالت تهوع داشت و مدام بالا می‌آورد. او بسیار بی‌رمق و دچار افت فشار خون شده است.
شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده شد.
پیگیریهای خانواده سهراب‌زاده اوایل تابستان سال ۹۴ با پرداخت مبلغ ۴ میلیون تومان، این زندانی جهت درمان پزشکی به زندان اوین منتقل شده بود، پس از چند ماه و بدون هیچ رسیدگی پزشکی به وضعیت وی به علت بالا بودن هزینه درمان (حدود ۷۰ میلیون تومان) و عدم توانایی پرداخت این مبلغ توسط خانواده وی به زندان میناب بازگردانده شد، بازگرداندن این زندانی به محل سابق نیز برای خانواده‌اش مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه در پی آورد.
به گفتة نزدیکان این زندانی، سهراب‌زاده در حین بازجویی توسط مأموران اطلاعات کامیاران مورد ضرب و شتم قرار گرفته که این ضرب و شتمها منجر به پارگی فتق و شکستگی بینی و مشکلاتی از ناحیه مثانه شده است، وی به این خاطر در دو دورة تقریباً ده روزه در بیمارستان سنندج بستری شد.
افشین سهراب‌زاده سال ۹۴ تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، این عمل ناموفق عفونت منجر به خونریزی داخلی را برای وی در پی آورد.
سال ۹۳ خانواده وی اقدام به تودیع ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه جهت اعزام وی به مرخصی کردند که با عدم موافقت زندان میناب مواجه شد، آنها مجدداً در سال ۹۴ نیز جهت گرفتن مرخصی افشین سهراب‌زاده با گذاشتن سند درخواست مرخصی کردند که تا کنون با توجه به عدم موافقت مقامات زندان میناب، نتیجه‌یی در بر نداشته است.
لازم به یادآوری است با وجود هزینه‌های بالای درمان و دارو و ناتوانی خانواده‌ی افشین سهراب‌زاده در پرداخت هزینه‌ها، این زندانی به‌دلیل ضبط مدارک شناسایی‌اش در زمان بازداشت از داشتن بیمه نیز محروم مانده است.
افشین سهراب‌زاده متولد ۱۳۶۹ است وی در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ در نزدیکی سد گاوشان واقع در جاده سنندج-کامیاران در اتوبوس در حال حرکت به اتهام فرار از کشور توسط اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شد.
گفتنی است که سهراب‌زاده بعد از اتمام بازجویی‌ها در اداره اطلاعات شهر کامیاران، به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از آن در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.
افشین سهراب‌زاده در یک دادگاه ۵ دقیقه‌یی در شعبه ۲ بیدادگاه سنندج به ریاست قاضی طیاری به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب اپوزیسیون کرد به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده است. حکم وی توسط دیوان عالی کشور تأیید شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b8245e2-0e76-40ef-a1b5-9d3ead8b6bef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات