728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

تهران - پدر زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی همراه وی دست به اعتصاب‌غذا زد

-

زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی در  زندان اوین
زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی در زندان اوین
تهران - پدر حسین رونقی به همراه فرزندش در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
یکشنبه 22 فروردین95 - احمد رونقی پدر حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی در اعتراض به ممانعت دژخیمان زندان از مداوای پزشکی حسین رونقی دست به اعتصاب‌غذا زد. پدر وی می‌گوید: حتی اگر جانم را از دست دهم از اعتصابم دست برنمی‌دارم.
حسین رونقی ملکی که از هفتم فرودین ماه در اعتراض به غیرقانونی بودنش در زندان و نداشتن دسترسی به امکانات درمانی دست به اعتصاب‌غذا زده بود به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

پدر حسین می‌گوید‌ : حسین سیزده ماه در انفرادی بود و کلیه‌هایش را از دست داده و هیچ امکانات پزشکی در اختیار فرزندم قرار ندادند.
خاطر نشان می‌شود روز 17 فروردین 95 عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی از وضعیت جسمی زندانی سیاسی حسین رونقی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: زندانی سیاسی وبلاگ نویس حسین رونقی ملکی از روز شنبه 7فروردین در اعتراض به جلوگیری از رسیدگی پزشکی اعتصاب‌غذا کرده است. با این اعتصاب سلامت وی رو به وخامت می‌رود. پزشکان خواستار مداوای وی خارج از زندان هستند چرا که تجهیزات پزشکی درون زندان کافی نیست .

حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس، در تاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۸۸ توسط دژخیمان اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ۱۰ ماه شکنجه و بازجویی در بند دو-الف اوین، در تاریخ سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۹ توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه ارتجاع به ۱۵ سال حبس محکوم شد. از جمله اتهامهای او توهین به خامنه‌ای و آخوند روحانی عنوان شده است. این حکم در شعبه‌ی ۵۴ بیدادگاه تجدید نظر تأیید شد. وی که بر اثر شرایط غیرانسانی زندان و شکنجه‌های وحشیانه مزدوران اطلاعات دچار بیماریهای مختلف از جمله آسیب دیدگی شدید در مهره‌های کمر و از دست دادن یک کلیه، خونریزی معده، عفونت چشم، مشکل ریوی و تنفسی گردیده و با عفونت تنها کلیه باقی مانده‌اش در شرف از دست دادن کلیه دیگرش می‌باشد. خاطرنشان می‌شود که مأموران سرکوبگر رژیم در زندان وی را در بند هفت زندان اوین و در بین زندانیان جرایم عادی نگهداری می‌کنند تا از این طریق وی را تحت فشار بیشتری بگذارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbe5f5b1-1edb-4280-9175-75afc0444ab8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات