728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

کنفرانس نمایندگان هر دو مجلس انگلستان، حمایت از مقاومت مردم ایران و اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم آخوندها

-

 -
-
23بهمن 1394-12فوریه 2016
اهدای بیانیه بیش از 200نماینده پارلمان انگلستان
حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت
و برنامه ده ماده‌یی مریم رجوی
و اتخاذ یک سیاست قاطع علیه دیکتاتوری آخوندی
کانون بنیادگرایی و تروریسم و رکورد‌دار اعدام

دیوید جونز - عضو برجستهٴ مجلس عوام، وزیر ارشد ولز در دولت دیوید کامرون تا 2014
 
پرزیدنت رجوی، همکاران، دوستان، باعث خشنودی زیاد و افتخار است که امروز در اینجا باشم همراه با بسیاری از همکاران از احزاب مختلف از هر دو پارلمان و بسیار خوشوقت هستم که خانم رجوی شما را ملاقات می‌کنم تا درباره نگرانی‌های بین‌المللی در مورد ایران و آینده آن گفتگو کنیم، با توجه به انتخابات پارلمان و مجلس خبرگان رژیم.

همان‌طور که از خانم رجوی شنیدیم، امروز سی‌وهفتمین سالگرد انقلاب مردمی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) علیه شاه است که در آن بسیاری از شما نقش مهمی ایفا کردید. این یک انقلاب واقعی مردمی ایرانی‌ها بود. اما توسط آخوندها به رهبری خمینی ربوده شد و او به اعتماد مردم ایران خیانت کرد و حکومت دینی مطلق را بر ایران تحمیل کرد. برای ۳۷ سال، ولی‌فقیه و حاکمیت استبدادی که آنها به آن جمهوری اسلامی می‌گویند، به مردم ایران تحمیل شد. این حاکمیت از طریق سرکوب، صدور تروریسم و حذف فیزیکی اپوزیسیون سیاسی یا مخالفان به اجرا درآمد.
شما، شورای ملی مقاومت ایران و حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران، از سرکوب و کشتاری که توسط رژیم علیه کسانی به اجرا درآمده که تنها جرم آنها رد حاکمیت آخوندها است اطلاع دست اول دارید. این کشتارها امروز نیز ادامه دارد. به‌طور مشخص در حملات موشکی و محدودیتهای غیرانسانی که بر ساکنان کمپ لیبرتی تحمیل شده است.
در حالی که ما امروز اینجا به‌منظور گفتگو و هماهنگی تلاشهایمان برای ترویج دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران گردهم آمده‌ایم، رژیم ایران در حال جشن‌گرفتن تأسیس و ادامه حاکمیت دیکتاتوری خود از طریق ارگانهای سرکوبگری مانند بسیج و ارگانهای تروریستی مانند سپاه پاسداران است.
هر کس که هنوز درباره شخصیت واقعی روحانی و آنچه که او برایش ایستاده شک دارد، بایستی به جشنی که رژیم در تهران برگزار کرده توجه کند. از زمانی که او وارد دفتر ریاست خود شد بیش از ۲۳۰۰ اعدام در ایران، یک سرکوب هماهنگ‌شده علیه رسانه‌ها و فعالان در داخل کشور و چهار حمله موشکی بر کمپ لیبرتی صورت گرفته است.
گزارشات از داخل ایران در مورد انتخابات روی انتصاب کاندیداها تمرکز یافته. شورای نگهبان کاندیداها را فیلتر و انتخاب کرده و این خود به‌روشنی خصومت‌های داخلی در رژیم ایران را افشا می‌کند.
روحانی هنوز در بخشی از غرب میانه‌رو تلقی می‌شود. با این وجود، او مسئول وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق‌بشر و اعدام مخالفان سیاسی، (اعضای) اقلیتها، نوجوانان و زنان است. دخالت رژیم در امور داخلی سایر کشورها ادامه می‌یابد.
همان‌طور که مقاومت ایران طی یک بیانیه در این ماه افشا کرد، تقریباً ۷۰۰۰ مزدور افغانی به سوریه فرستاده شدند تا رژیم بشار اسد را سر پا نگاه دارند. در سالهای اخیر پناهندگان افغان به این منظور در ایران نگاه داشته شده‌اند و (رژیم) از تاکتیک‌های مختلف از جمله استرداد و اخراج از ایران، زندانی‌کردن و حتی اعدام استفاده کرده، که البته همهٴ اینها نقض جدی حقوق‌بشر است، تا پناهندگان افغان را به سوریه اعزام کند.
رژیم ایران پرداخت به مزدوران خود را در سوریه و به سپاه پاسداران ترجیح می‌دهد، در حالی که کارگران عادی، معلمان و پرستاران در بخش عمومی از تأخیر چند ماهه در پرداخت حقوق رنج می‌برند که در ایران امری عادی شده است و در بسیاری مواقع این امر منجر به اعتراضات در سراسر کشور شده است.
تعداد افزایش‌یابندهٴ اعدام‌ها، سرکوب هماهنگ‌شده، تحرکات و بسیج نیروهای سرکوبگر امنیتی، تلاشی است توسط رژیم برای ممانعت از قیام عمومی. حمایت رژیم از اسد و سایر رژیم‌های مشابه، تلاشی از جانب رژیم ایران برای تأمین بقای خود است.
همکاران، تغییر واقعی در ایران ضروری است و این فقط وقتی امکان‌پذیر می‌شود که مردم ایران بتوانند آزاد شوند و دیوار سرکوب را که توسط رژیم و سران آن ایجاد شده، بشکنند.
خانم رجوی، شما و جنبش شما با فداکاریهای شخصی زیاد، رهبری و پیشگامی این مبارزه را بر عهده ‌دارید و بنابراین ما در پارلمان انگلستان از شما حمایت می‌کنیم. زیرا آنچه شما برای ایران می‌خواهید، همان چیزی است که ما می‌خواهیم و در واقع آن چیزی است که ما برای مردم خود انتظار داریم: دموکراسی، حکومت قانون، سیستم چند حزبی، برابری جنسی و حق رأی همگانی؛ و هیأت ما امروز در اینجا از تلاشهای شما برای تحقق ارزشهایی در کشورتان که در برنامه ۱۰ ماده‌یی خود با شیوایی بیان کرده‌اید، حمایت می‌کنیم.
دولت انگلستان در هماهنگی با متحدان ما، بایستی به‌دنبال مسیری باشد که در بیانیه تصریح شده است؛ بیانیه‌یی که من امروز با خوشحالی به شما تقدیم می‌کنم. این بیانیه توسط بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای هر دو پارلمان حمایت شده است و اجرای اقدامات سازندهٴ زیر را به‌پیش می‌برد:
روابط اقتصادی آینده با (حکومت) تهران به‌دنبال توافق اتمی را مشروط به بهبود محسوس و ملموس حقوق‌بشر می‌کند، از جمله پایان دادن به اعدامها و انتخابات آزاد و منصفانه در ایران که (در آن) به کاندیداها اجازه می‌دهد با یک پلاتفرم سازنده در انتخابات شرکت کنند، نه بر اساس سوگند وفاداری به ولی‌فقیه؛ و ارجاع پرونده وحشتناک حقوق‌بشر رژیم ایران از جمله ۱۲۰۰۰۰ اعدام سیاسی و هفت حمله به کمپ اشرف و لیبرتی، به شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ اقدامات الزام‌آور و پیشگیرانه و همچنین تحت تعقیب قرار دادن و محاکمه مقاماتی که مسئول نقض حقوق‌بشر در ایران هستند در دادگاه بین‌المللی؛ و اقدام برای تأمین حفاظت پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی که شجاعانه جلودار مبارزه علیه حکومت مذهبی کنونی در ایران هستند.
خانم رجوی، یک‌بار دیگر از طرف همکارانم می‌گویم، چه افتخار و فرصت بزرگی است که امروز در اینجا باشیم. برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت داریم در مبارزه شجاعانه و خستگی‌ناپذیرتان به‌منظور برقراری آزادی برای مردم ایران.
از شما درخواست می‌کنم نسخه‌ای از بیانیه که توسط ۲۰۰ نفر از همکارانم امضاء شده را از ما بپذیرید.

سر آلن میل - عضو ارشد مجلس عوام از حزب کارگر، معاون گروه سوسیالیستها در شورای اروپا:
 
خانم رئیس‌جمهور، قبل از هر چیز می‌خواهم بگویم که این افتخار بزرگی است برای اعضای هر دو پارلمان انگلستان که در این سالگرد مهم سرنگونی شاه در اینجا در حمایت از شما باشیم. به همکاران، تمامی آن سالهای گذشته را یادآوری می‌کنم که ما یک فردای بزرگ را در سالگرد سرنگونی شاه دیدیم و تمامی مبارزاتی را که توسط مردم ایران برای دستیابی به آن انجام گرفته است، اما خمینی به ایران بازگشت و یک حکومت مذهبی را تحمیل کرد و آنچه که اتفاق افتاد هرج و مرج و شیوه‌های ضددموکراتیک بود که... از آن زمان تا کنون توسط ایرانیان به سختی، تجربه شد.
به همهٴ افرادی که می‌گویند روحانی یک اصلاح‌طلب است، بگذارید یادآوری کنم همان‌طور که همکارم دیوید [جونز] گفت، این اصلاحاتی است که از آن زمان تا کنون ۲۳۰۰ نفر اعدام شده‌اند. ۲۰۰۰ نفر هم‌اکنون در صف مرگ قرار دارند. اعدام ۶۸ نوجوان که به هر دلیلی زمانی که زیر ۱۸ سال بودند متهم شده‌اند. و این علیه تمامی کنوانسیونهای بین‌المللی است. هنوز ۱۷۳ نوجوان دیگر در انتظار مجازات اعدام به‌سر می‌برند. البته این فقط اعدامها نیستند که هر روز صورت می‌گیرند. در آوردن چشم از حدقه، قطع اعضای بدن، شکنجه، تحمیل غیرقانونی عقیدهٴ دینی بر مردم این کشور خوب.
(روحانی) همچنین از حزب‌الله حمایت می‌کند و به این‌کار دائماً ادامه می‌دهد و همچنین تسلیحات، مهمات و نفراتی را برای حمایت از رژیم اسد در سوریه می‌فرستد. و همچنین حملات موشکی علیه کمپ لیبرتی و فرستادن افرادی برای اشغال آنجا و کشتن افراد، ضرب و جرح و شکنجه آنها است... ما می‌خواهیم اسامی ناقضان حقوق‌بشر را افشا کنیم... آنها هزاران نفر هستند. از زمانی که این تغییر پس از شاه واقع شد، ۱۲۰۰۰۰ نفر توسط این رژیم اعدام شده‌اند. این معادل هر هولوکاستی در هر کجای جهان است. ما باید آن کاری را که می‌توانیم برای تغییر وضعیت انجام بدهیم. ما اسامی ناقضان را افشا کردیم. ما باید بر آنها تحریم‌هایی را اعمال کنیم، ممنوعیت سفر ایجاد کنیم و همچنین پرونده‌های آنها را به دادگاههای بین‌المللی ارجاع دهیم و تمامی پول‌هایی که از ایران گرفته شده، باید برای مردم آن باشد، تمامی آن پول‌ها در حسابهای بانکهای خارجی، در واقع کشف و ضبط شده و یک روز به مردم ایران بازگردانده خواهد شد.
آنچه که ما همچنین باید بگوییم این است که زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی اقدام کند. خوب نیست که بی‌تفاوت در کناری بایستیم و بگوییم، ضروری نیست که ما در این زمان به جلو حرکت کنیم، به‌دلیل تمامی چیزهای دیگری که در خاورمیانه در حال وقوع است. اتفاقاً چون (ایران) در خاورمیانه است و به‌خاطر تمام چیزهایی که اتفاق می‌افتد این یک اولویت ایجاد می‌کند تا آنها بتوانند یک کشور جدید دموکراتیک ایجاد کنند، در منطقه‌یی از جهان که در وضعیت صلح‌آمیز باقی خواهد ماند و بتوان با آن کار کرد. با تلاش و آرزو سعی شود که دنیای بهتری ساخته شود و مردم این کشور از رژیم مستبدی آزاد شوند که در این سالها (در قدرت بوده است).

لرد تونی کلارک - عضو مجلس اعیان، رئیس پیشین حزب کارگر انگلستان:
 
خانم رئیس‌جمهور رجوی
از دعوت شما متشکرم اگر یک لحظه به من اجازه بدهید، در مورد برخی از افرادی صحبت کنیم که در این جا بوده‌اند و متأسفانه الآن دیگر با ما نیستند. رابین کوربت فقید، لرد پیتر آرچر فقید، از سندول، راسل جانستون، افرادی که دیگر در قید حیات نیستند و افرادی که هستند ولی نمی‌توانستند امروز با ما باشند، نظیر دیوید وادینگتون، حمایتشان را اعلام کردند. خانم رجوی، وقتی می‌گویید ادامه حمایت، مطمئن باشید، این افرادی که الآن اشاره کردم و بسیاری دیگر، به ما میراثی را منتقل کرده‌اند که برای آزادی مردم ایران کار کنیم.
همکاران، دوستان و به‌خصوص... اعضای مجلس عوام که سال گذشته تازه انتخاب شده‌اند و نسبت به خواست آنهایی که تحت ستم آخوندها زندگی می‌کنند ابراز علاقه کردند، استبدادی که مردم ایران باید روزانه تحمل کنند، امروز امیدوارم، علاقه‌یی که تا کنون ابراز کرده‌اند، به‌صورت حمایت فعال از شورای ملی مقاومت ایران بارز شود و صدای خود را به صدای آنهایی اضافه کنند که در سراسر جهان برای پایان دادن به ظلم و بدرفتاری رژیم ستمگر (حاکم بر) تهران در حال مبارزه هستند. خانم رجوی، زمانی که شما صحبت می‌کنید، به همه امید و آرزو می‌دهید، در ماه‌های اخیر شاهد واقعیتهای تلخ و سخت در داخل ایران بوده‌ایم و این‌که روحانی می‌خواهد با لبخند روی جنایات سرپوش بگذارد دو گزارش اخیر عفو بین‌الملل و کمیته حقوق کودکان ملل متحد، به‌روشنی حقیقتی را بارز می‌کند که آخوندها چگونه با شهروندان خود، به‌خصوص با افراد جوان، برخورد می‌کنند.
ماه گذشته در 26 ژانویه، عفو بین‌الملل جهان را مطلع کرد که «(رژیم) ایران به اعدام کودکان در نقض آشکار ممنوعیت قانونی مطلق مجازات اعدام برای افراد زیر 18سال در زمان انجام جرم، هم‌چنان ادامه می‌دهد». این گزارش، 73 اعدام کودکان را فهرست می‌کند و این‌که هنوز 160 کودک در انتظار اعدام هستند. فقط فکرش را بکنید. 160 فرد جوان در انتظار اعدامند!... فقط فکرش را بکنید. جرم آنها چیست؟ جرم این افراد جوان چیست؟ عضویت در سازمان غیرقانونی، شرکت در تجمعات غیرقانونی، این اقدامات، این تهدیدات، این احکام توسط یک حکومت شرور و وحشت‌زده طراحی شده‌اند، به‌منظور جلوگیری از پیوستن جوانان به تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیز اوج ساده‌لوحی است که فکر کنیم روحانی یک مدره بشود... . به‌نظر من، من از طرف کس دیگری صحبت نمی‌کنم، قرارداد بی‌هدفی بین غرب و آخوندها بسته شده است. من آن‌را یک قرارداد توهین‌آمیز می‌دانم، قبلاً همین را گفته‌ام و باز هم می‌گویم. این قرارداد هیچ کاری به آزادی مردم یا احترام به حقوق‌بشر ندارد. به دلایل تجاری و مالی مهر خورده است... برخی از شما، نه به سن من، ولی آن‌قدر سن دارید که یادتان بیاید، روحانی وقتی چند سال پیش از مذاکرات اتمی برگشت، مستقیم به تلویزیون رفت و گفت، چه‌طور غرب را فریب داده است. اگر غرب واقعاً باور دارد که تغییر را محقق می‌کند، باید توقف اعدام‌ها، قطع وحشیانه اعضای بدن، خاتمه شکنجه و آزادی زندانیان سیاسی و همچنین توقف طرحهای مرگبار (حکومت) تهران علیه ساکنان کمپ لیبرتی را درخواست کند. بارها گفته‌ام (باصطلاح کمپ لیبرتی) در واقع یک اردوگاه کار اجباری است و افراد از نیازهای اولیهٴ خود محرومند. مایلم صحبتهایم را اینطور به پایان ببرم که خانم رئیس‌جمهور، برنامه ده ماده‌یی شما برای آینده ایران، یک پلاتفرم روشن و به‌خوبی عنوان‌شده ارائه می‌کند که نه تنها در خدمت مردم ایران، بلکه در درازمدت برای کل منطقه است. من از شجاعت شما به‌عنوان یک زن مسلمان تقدیر می‌کنم که چنین دیدگاه مدرنی برای کشورتان ارائه کرده‌اید که تا آنجا که من می‌دانم تنها برنامه ارائه‌شده توسط یک گروه اپوزیسیون ایرانی است که در آینده چه باید باشد؛ و من به حمایت از آن ادامه می‌دهم و از دولت و همکارانم می‌خواهم، همین کار را بکنند. مایلم با این جملهٴ رابین (کوربت سخنانم را) تمام کنم که در این سالن بیش از یک بار گفت که یک روز ایران آزاد خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32a0b62e-0d45-49d3-be83-1b4d6cda0515"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات