728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

مقاله دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در مورد تظاهرات نه به روحانی در پاریس

-

دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت طی مقاله‌یی در یورواکتیو تحت عنوان «استقبال از روحانی، نادیده‌گرفتن حقوق‌بشر است» به تأثیرات تظاهرات بزرگ نه به آخوند روحانی در پاریس پرداخت؛ بخش‌هایی از این مقاله در پایین آمده است :

رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، مخالفتهای گسترده با سفر روحانی به اروپا را مقابله با حاکمانی دانست که تروریسم حکومتی و ایجاد بی‌ثباتی را نمایندگی می‌کنند.

وی نوشت: «بر خلاف آنچه برخی مقامهای غربی می‌خواهند که ما آن‌را باور کنیم، روحانی نمایندهٴ همهٴ اینها است. اگر این واقعیت ساده که سفر او به اروپا به‌عنوان فرستادهٴ یک رژیم مذهبی سرکوبگر برای اثبات آن کافی نباشد، کارنامه دو و نیم ساله او کافی خواهد بود.

یک تظاهرات بین‌المللی با حضور هزاران مخالف ایرانی به‌همراه سیاست‌مداران فرانسوی و اروپایی، حقوق‌دانان و فعالان حقوق‌بشری در پاریس برگزار شد که هدف آن جلب توجهات به همین کارنامه (روحانی) و اثبات (این واقعیت) به دولتهای غربی بود که با پهن‌کردن فرش قرمز برای روحانی به‌رغم جنایات او، پیام ‌اشتباه را به مردم ایران می‌فرستند... بسیاری از ایرانیان در تبعید و قربانیان سابق رژیم (ایران) در برنامه‌ها و نمایش‌هایی که به‌خوبی طراحی شده بود شرکت کردند تا نقض حقوق‌بشری را که هم‌چنان در (ایران) حکمفرماست، به تصویر بکشند.

این سیاستمدار برجسته اسپانیا و اروپا، تأکید کرد: سخنرانان توجهات را به این واقعیت جلب کردند که (در دوران روحانی) فعال‌ترین دورهٴ اعدامها طی 25سال اخیر (تحت حاکمیت) جمهوری اسلامی صورت گرفته است. در دوران او، 2200نفر، اغلب (باتهام) جرایم غیرخشونت‌بار و بسیاری نیز به‌دلیل جرایم مبهم سیاسی... اعدام شده‌اند... سرکوب (رژیم ایران) به‌طور خاص متوجه کسانی بوده است که با اپوزیسیون اصلی دموکراتیک سازمان مجاهدین خلق ایران در ارتباط هستند.»...

دکتر ویدال کوادراس با اشاره به جنایات رژیم در زندانها، از جمله اعدام زندانیان سیاسی تأکید می‌کند که وقتی مردم اروپا و آمریکا به چنین واقعیتهایی مشرف می‌شوند، رهبران غربی در حفظ سیاست بی‌توجهی آگاهانه به نقض حقوق‌بشر در ایران، بیش از پیش با مشکل مواجه خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35552847-4983-4864-a2da-2d933ae21cc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات