728 x 90

اتمي رژيم ,اعمال تحريمات عليه رژيم,

باراک اوباما، بر ضرورت تشدید فشار بین‌المللی علیه دیکتاتوری آخوندی تأکید کرد

-

باراک اوباما
باراک اوباما
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با تلویزیون ای. بی. سی، بر ضرورت تشدید فشار بین‌المللی علیه دیکتاتوری آخوندی تأکید کرد و با اشاره به دیدارش با مدودف و حمایت روسیه و چین از تحریمها، گفت: اتحاد بین‌المللی علیه فعالیتهای اتمی رژیم ایران هرگز به استحکام کنونی نبوده است.
خبرنگار ای بی‌سی نیوز پرسید: به نظر می‌آید که بالاخره در برخورد با رژیم ایران شما و روسیه زبان مشترکی یافته‌اید؟
آیا شما متقاعد شده‌اید که روسیه و رئیس‌جمهور مدودف این موضوع را جدی گرفته‌اند و همان‌گونه که شما احساس می‌کنید آنها نیز فکر می‌کنند.
اوباما گفت: بله من متقاعدم که آنچه که شما امروز شاهد آن بودید، و شنیدید یک سال پیش غیرقابل تصور بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه خود با ای بی سی ادامه داد: برای اینکه به روشنی توضیح بدهم، نظرگاه ما در مورد تحریمها مشخص است. ضمن اینکه رئیس‌جمهور روسیه در کنارم در پراگ گفت که من چیزی نشنیده‌ام که با آن مخالف باشم.

خبرنگار ای بی سی می‌پرسد: ولی تا بحال سه دور تحریمهای سازمان ملل‌متحد علیه رژیم ایران کارآیی نداشته‌اند، اینبار چه چیزی فرق می‌کند؟
اوباما پاسخ داد: به نظرم شما به سطح همکاری بین‌المللی در این زمینه عنایت ندارید. نتایج این تلاشها را امروز می‌بینید که به بار نشسته است.

خبرنگار می‌پرسد: تا بحال مقامات رژیم ایران تحریمها را به تمسخر گرفته‌اند و من مطمئنم که شما هم شنیده‌اید. احمدی‌نژاد به شما حمله شخصی کرده است و می‌گوید رفتار شما شبیه گاوچرانان است. و من از وی نقل قول می‌کنم، «او شما را یک تازه کار خطاب کرده و خواسته است صبر کنید تا عرق تان خشک شود و مقداری تجریه کسب کنید، راجع به این چه می‌گوئید؟

باراک اوباما پاسخ داد: … تا بحال نکات احمدی‌نژاد را برایم گفتی. اما این حرفها بی‌معنی است. این مرد تا بحال نکاتی گفته است که اساساٴ غیر سازنده و تحریک کننده است، من اصلا حرفهایش را جدی نمی‌گیرم، اما آنچه جدی می‌گیرم این است که اگر ما پیگیر باشیم، و فشار بین‌المللی وارد کنیم، در طول زمان رژیم ایران که فکر نمی‌کنم احمق باشد، و هوشیارانه مراقب آنچه که در صحنه بین‌المللی در جریان است می‌باشد، شروع به ارزیابی منافعش و ضررهایش خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8982b83a-c404-4058-a990-8b2cdd70b9fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات