728 x 90

اخبار خليج فارس,اخبار اروپا,

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان: در دیدار با لوران فابیوس نقش منفی رژیم ایران را بررسی کردیم

-

کنفرانس مطبوعاتی مشترک عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی و لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه
کنفرانس مطبوعاتی مشترک عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی و لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه
وزرای خارجه فرانسه و عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار کردند در مورد مسا‌ئل مختلف منطقه گفتگو کردند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: با لوران فابیوس در مورد تروریسم بحث و تبادل نظر کردیم. نقش منفی رژیم ایران در خاورمیانه و موضوع ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی به رهبری عربستان را هم مورد بحث قراردادیم.

عادل الجبیر در ابتدای مصاحبه گفت: مهمترین پرونده‌هایی که با همتای فرانسوی خود به بحث گذاشته دخالتهای رژیم ایران و نگرانیهایی است که در مورد این رژیم در منطقه وجود دارد.
پرونده‌های یمن و سوریه هم بخشی از گفتگوها بوده است.

وزیر خارجه فرانسه لوران فابیوس گفت: با توافق اتمی که توافق مهمی بود پروژه‌های اتمی رژیم ایران را کنترل می‌کنیم. با این وجود کشورهای بزرگ می‌بایست نسبت به تحرکات رژیم ایران هشیار باشند به‌ویژه ‌این‌که این رژیم دست به آزمایش موشکهای بالستیکی زده و این عمل خارج از چهارچوب توافق اتمی است.

در مورد پرونده سوریه، وزیر خارجه فرانسه عملیات نیروهای روسی و رژیم اسد در سوریه، بمباران غیرنظامیان و سیاست گرسنگی دادن را محکوم کرد و گفت که این‌گونه عملیات می‌بایست متوقف شود.

لوران فابیوس تأکید کرد اجلاس ریاض یکی از پایه‌های مهم برای راه‌حل سیاسی در سوریه است و در صورتی‌که اجلاس ریاض برگزار نمی‌شد گروه‌های اپوزیسیون سوریه متحد نمی‌شدند.

عادل الجبیر به نوبه خود گفت: نماینده اپوزیسیون سوریه، هیأت عالی مذاکرات است و هیچ طرف دیگری اختیارات آن را ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a2b1c93-436a-4aa2-9fc0-e0483ec000a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات