728 x 90

جوزف بورل پیشنهاد «توقف» عملیات نظامی در غزه برای دسترسی به گروگانها را داد

جوزف بورل مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزف بورل مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۵آبان در خبری نوشت: جوزف بورل پیشنهاد «توقف» در غزه برای دسترسی به گروگانها را داد
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه طرحی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن اسراییل می‌تواند عملیات نظامی خود در غزه را در ازای دسترسی صلیب‌سرخ به گروگانهای حماس متوقف کند.

بورل به دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «من فکر می‌کنم توقف بشردوستانه با دسترسی به گروگانها با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ (ICRC) به‌عنوان اولین گام برای آزادی آنها، ابتکاری است که باید در آن کار کنیم.
اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا برای وقفه‌های بشردوستانه در جنگ بین اسراییل و حماس در غزه فشار آورده‌اند تا اطمینان حاصل شود که مردم در منطقه محاصره شده از کمک برخوردار می‌شوند.
اما نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هر گونه آتش‌بس موقت را تا زمان آزادی تمامی گروگانهای دستگیر شده در حمله ۷ اکتبر حماس رد کرده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «آن را آتش‌بس، پنجره، هر چیزی بنامید، اما ما نیاز داریم که خشونت فروکش کند و قوانین بشردوستانه بین‌المللی رعایت شود».

خبرگزاری فرانسه افزود: در حالی که جنگ به مرز یک ماه نزدیک می‌شد و تعداد کشته‌شدگان در غزه به ۱۰۰۰۰نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند، در داخل خاک محاصره شده نزدیک شد، نیروهای اسراییلی حملات شدیدی را علیه شبه‌نظامیان فلسطینی در غزه انجام دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94344e3d-515f-4350-8e22-943b64bb0845"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات