728 x 90

دفع حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران

تصاویری از سیستم دفاع هوایی اسراییل
تصاویری از سیستم دفاع هوایی اسراییل

رویترز (۲۶فروردین)
- ارتش اسراییل روز یکشنبه اعلام کرد که رژیم ایران بیش از ۳۰۰ فروند پهپاد و موشک را در طول شب به سمت اسراییل پرتاب کرد که ۹۹ درصد آنها سرنگون شدند و افزود که نیروهای مسلح کاملاً فعال هستند و در حال بررسی گزینه‌های پیش رو هستند.
دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش، در یک کنفرانس تلویزیونی، اقدامات ایران را بسیار سنگین دانست و گفت که آنها منطقه را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهند.
- ارتش اسرائیل: برخی از پرتابهای شبانه علاوه بر ایران از عراق و یمن هم بوده‌اند.
- نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل روز یکشنبه گفت که اسراییل پس از دفع پهپاد و موشک‌های ایرانی به پیروزی خواهد رسید. او در پست کوتاهی در شبکه X گفت: ما رهگیری کردیم، دفع کردیم، با هم پیروز خواهیم شد.
- گالانت (Gallant)، وزیر دفاع اسراییل روز یکشنبه در بیانیه‌یی ویدئویی اعلام کرد که اسراییل اولین موج بزرگ شلیک موشک و پهپاد ایرانی به سمت خود را دفع کرده است، اما این رویارویی هنوز پایان نیافته است.
- رژیم ایران اواخر روز شنبه در اولین حمله مستقیم خود به خاک اسرائیل، پهپادهای انفجاری را پرتاب کرد و موشک‌هایی را به سوی اسراییل شلیک نمود، یک حمله تلافی‌جویانه که تهدید یک درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر را افزایش داد، در عین‌حال آمریکا متعهد شد از اسراییل حمایت «آهنین» کند.
- بایدن روز شنبه در تماس با نتانیاهو گفت برای هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک با حمله گستاخانه ایران روز یکشنبه با رهبران جی۷ نشست می‌گذارد.
- امروز یکشنبه شورای امنیت سازمان ملل ساعت ۲۱۰۰ به وقت اروپا تشکیل جلسه می‌دهد و این بعد از آن است که اسراییل خواهان محکومیت این حمله و خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران شده است.
- دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل گفت که ایران دهها موشک زمین به زمین به سمت اسراییل شلیک کرد که بیشتر آنها در خارج از مرزهای اسراییل رهگیری و منهدم شدند. او گفت که آنها شامل بیش از ۱۰ موشک کروز بودند.
- هاگاری گفت که بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد و موشک ایرانی تنها به یکی از تأسیسات نظامی اسراییل آسیب جزیی وارد کرد.
- کانال ۱۲ تلویزیون اسراییل به‌نقل از یک مقام اسراییلی که نامش فاش نشده است، گفت که «پاسخ قابل توجهی» به این حمله خواهد داشت.

- آستین وزیر دفاع آمریکا: ما به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم، اما از اقدام برای محافظت از نیروهای خود و حمایت از دفاع از اسراییل تردید نخواهیم کرد.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0b25044-6b99-46d3-b05d-7298203b5685"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات