728 x 90

اخبار سوريه,پناهجويان,

نخست‌وزیر یونان: انفعال اروپا در برابر پناهجویان باعث شرمندگی است

-

آلکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان
آلکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان
آلکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان، روز جمعه نهم مهرماه 1394 در مقابل نمایندگان مجلس کشورش ضمن ریاکار خواندن دولتهای اروپایی اعلام کرد برای زنان و کودکان پناهجوی غرق شده در آبهای مدیترانه اشک تمساح می‌ریزند، اما در برابر بحران بزرگ انسانی پناهجویان از زیر بار مسئولیت هایشان شانه خالی کرده و به‌اصطلاح توپ را دائماً به زمین کناری پرتاب می‌کنند و از این بابت به‌دلیل عضویت در اتحادیۀ اروپا احساس شرمندگی می‌کند.
 
سیپراس همچنین اضافه کرد: به‌عنوان نخست‌وزیر یونان حتی یک یورو هم برای نجات جان هزاران پناهجویی که روزانه به سواحل یونان می‌رسند مطالبه نمی‌کند، در حالی که کل اتحادیۀ اروپا ناتوان از حل بحران پناهندگان است.
نخست وزیر یونان در پایان گفت: مرگ کودکان همواره آدمی را متأثر می‌کند. اما، تکلیف کودکانی که زنده‌اند و هر روز با امواج هزاران پناهجو از راه می‌رسند و در خیابانها روی هم انباشت می‌شوند چیست؟
در همین حال شب گذشته دست‌کم ۲۲ پناهجو از جمله ۷ زن و ۹ کودک و سه نوزاد در نتیجۀ غرق شدن قایق هایشان در دریای اژه کشته شدند. پلیس یونان موفق شد ۱۴۴ تن از این پناهجویان را نجات بدهد.

یادآوری می‌شود از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۵۰۰ هزار آواره و پناهجو وارد خاک یونان شده‌اند و بیش از ۳۰۰۰ تن از آنان به‌دلیل غرق شدن قایق‌هایشان در آبهای ترکیه به سواحل یونان جان خود را از دست دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5620cf9c-936f-4237-84d2-688a5ecb345a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات