728 x 90

توقف سه روزه جنگ غزه برای واکسیناسیون فلج اطفال

جنگ در غزه
جنگ در غزه

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه هشتم شهریور خبر از موافقت ارتش اسراییل و حماس برای توقف سه روزه جنگ در غزه برای انجام واکسیناسیون حدود ۶۴۰هزار کودک علیه فلج اطفال داد.
به گفته ریک پیپرکورن، نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت برای سرزمینهای فلسطینی، کمپین واکسیناسیون کودکان از اول سپتامبر آغاز خواهد شد.
به گفته پیپر کورن، قرار است توقف جنگ بین ساعت ۶ صبح تا ۳ بعدازظهر انجام شود و ابتدا برای سه روز در مناطق مرکزی غزه به اجرا گذاشته شود و سپس نبردها در مناطق جنوبی غزه بار دیگر برای سه روز متوقف گردد. در آخرین مرحله نیز درگیریها در شمال غزه برای واکسیناسیون کودکان متوقف خواهد شد.
وی در ادامه تأکید کرد که بر اساس توافق انجام شده، در صورت نیاز، امکان تمدید این توقف بشردوستانه در هر منطقه تا روز چهارم نیز وجود دارد.
سازمان جهانی بهداشت پیش از این در ۲۳ اوت تأیید کرده بود که دست‌کم یک نوزاد در اثر ابتلا به ویروس فلج اطفال نوع۲ فلج شده است که اولین مورد از این نوع در این قلمرو، در ۲۵سال گذشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96451bc0-7b10-4509-a265-7e4479866ba4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات