728 x 90

آکسیوس: مذاکرات بدون پیشرفت، تلاش آمریکا برای توافق آتش‌بس میان اسراییل و حماس ادامه دارد

حمله اسراییل به اردوگاه جنین - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به اردوگاه جنین - عکس از آرشیو

آکسیوس روز ۹شهریور گزارش داد: مقامات آمریکایی و اسراییلی گفتند که مذاکرات این هفته در قاهره و دوحه در تلاش برای جلب توافق اسراییل و حماس در مورد جزئیات اجرای آزادسازی گروگانها و آتش‌بس در غزه ادامه یافت. مقام‌های اسراییلی می‌گویند که آمریکا به همراه میانجیهای قطری و مصری می‌خواهند تلاش کنند تا در مورد جزئیات عملی تا حد امکان به توافق برسند، جاهای خالی را با ایده‌های خود در مورد توافق گسترده‌تر پر کنند و دوباره بسته آن را به اسراییل و حماس ارائه دهند. در حالی که پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است، مقامات آمریکایی گفتند که از ادامه مذاکرات و این‌که تاکنون از تشدید تنش منطقه‌یی با حزب‌الله یا رژیم ایران جلوگیری شده است، دلگرم هستند.

 

در ادامه تشدید تنشها در کرانه غربی برای سومین روز پیاپی، شهر جنین هدف حملات سنگین زمینی و هوایی اسراییل قرار گرفت. خبرگزاری فلسطینی وفا جمعه ۹شهریور با انتشار این خبر نوشت بولدوزرهای ارتش اسراییل محله و مناطق وسیعی را در شهر جنین تخریب کردند. حملات اسراییل در اولین ساعات بامداد جمعه به کشته شدن ۲۳تن، از جمله چند کودک، منجر شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c655b80f-379e-47db-9c09-323d20383694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات