728 x 90

-

رانده شده ها-2

-

جمال جعفر معروف به ابومهدی مهندس
جمال جعفر معروف به ابومهدی مهندس
در دومین قسمت مقاله رانده شدگان نگاهی به سوابق کسانی می‌کنیم که درانتخابات، مردم عراق بازدن مهر باطل و دست رد بر سینه آنها کشتی اقدامات ولی‌فقیه را به گل نشاندند و به ادامه نفوذ ولی‌فقیه در حکومت عراق نه گفتند و یک شکست استراتژیک را بر رژیم تحمیل کردند.

رژیم با صرف میلیونها دلار هزینه برای در آوردن مزدوران دست سازش ازصندوقهای عراق این سؤال را ایجاد کرد مگر این مهره‌ها چه خدماتی برای او کرده و می‌کنند که رژیم چنین هزینه‌ای برای از صندوق در آوردن آنها صرف می‌کند. نگاهی به سوابق تعدادی دیگر از آنها در برنامه امروز تاحدودی به این سؤال پاسخ خواهد داد. ابومهدی مهندس یکی از این هاست:

نام: جمال جعفر محمد علی الابراهیمی ملقب به حاج ابومهدی مهندس
نام ایرانی: جمال ابراهیمی
دارای همسر ایرانی. محل سکونت در تهران خیابان فردوسی
محل سکونت بعدی در فاصله سالهای 78 تا 81: کرمانشاه، شهرک سازمانی سپاه موسوم به مفتح
کد حقوقی 3829770، شماره حساب 50100460275
میزان حقوق وی معادل یک سرتیپ پاسدار است
ابومهدی مهندس از مهمترین مهره‌های رژیم ایران در عراق است. در انتخابات اخیر از بغداد کاندید شد و با کسب تنها 2933 رای توسط مردم عراق تودهنی خورد و نتوانست به مجلس این کشور راه پیدا کند.
در انتخابات قبلی از استان بابل به نمایندگی مجلس عراق انتخاب شد اما به دلیل این که توسط آمریکاییها تحت تعقیب بود، در هیچ یک از جلسات مجلس حاضر نشد و در بغداد، نجف و بصره زندگی مخفی داشت.

ابومهدی مهندس در حال حاضر مزد بگیر نیروی قدس است:

او در گذشته در کویت مستقر بود، به دلیل فعالیتهای تروریستی به سوریه گریخت و از آن‌جا به ایران رفت.
ابومهدی مهندس مدتی در مجلس اعلا مسئولیت داشت، در اقدامات تروریستی که از طرف رژیم ایران علیه سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه در سال 1984 در کویت انجام شد شرکت داشت.
در سال 1984 طرحهای انفجار لو رفت و شبکه تروریستی مجری آن متلاشی شد. تعدادی از نفرات توسط دولت کویت دستگیر شدند، این نفرات در سال 1991 در جریان حمله عراق به کویت از زندان فرار کردند. ابو زینب خالصی یا مهدی عبدالمهدی و ابو زهیر با قایقهای ویژه وزارت اطلاعات رژیم ایران به کویت رفته آنها را به ایران منتقل کردند و در ایران به آنها شناسنامه ایرانی داده شد تمامی نفرات ابومهدی مهندس تحت تعقیب پلیس بین‌الملل هستند.

از سال 1381 ابومهدی مهندس به دستور پاسدار قاسم سلیمانی و تحت نظر او با انتخاب برخی از نفرات 9 بدر گروه «التجمع الاسلامی» را پایه‌گذاری کرد و با گروهش به بغداد منتقل شد تا زمینه‌ساز اشغال پنهان عراق شود. انتقال بیش از 31هزار نفر از عناصر وابسته به رژیم از ایران، همراه با تجهیزات و تسلیحات مربوطه، از بزرگترین طرحهائی بود که ابومهدی در سه ماهه اول سقوط دولت قبلی عراق به دستور نیروی قدس و وزارت اطلاعات، در آن مشارکت داشت.
ابومهدی این طرح را زیر نظر مستقیم پاسدار قاسم سلیمانی و پاسدار فروزنده به انجام رساند.
گسترش شبکه موسوم به «تجمع اسلامی» در سراسر خاک عراق ماموریت بعدی او بود. این تشکیلات در سراسر عراق مقرهای مخفی ایجاد کرد. اما این شبکه در عضو گیری از مردم شریف عراق موفقیتی به دست نیاورد، در نتیجه به دستور نیروی قدس تعداد 950نفر از نفرات قدیمی و مورد اعتماد 9 بدر را به گروه ابومهدی منتقل کردند. آخرین سری این جابجائی نیرو در آبان 83 بود. که 50نفر دیگه را به این گروه منتقل کردند.

ماموریتهای ابومهدی مهندس ایجاب می‌کند از راه‌های مختلف با سران نیروی قدس ارتباطات داشته باشد، از ارتباطات اینترنتی تا ملاقاتهای حضوری، و یا رفتن به تهران.
سال 83 آخرین باری بود که ابومهدی مهندس به تهران رفت و در بازگشت صدهزار دلار گرفت. از آن پس به دلیل نفوذ گسترده رژیم در عراق بسیاری از سرکرده‌های نیروی قدس در عراق مستقر شدند و ماموریتها را مستقیم ابلاغ می‌کردند.

راه‌اندازی یک شکبه جدید تروریستی به نام حزب‌الله در سال 1385 در دستور کار ابومهدی قرار گرفت. این شبکه مقر اصلی‌اش در بصره است و در بغداد فعالیت می‌کند و با نیروی قدس سپاه و سایر نیروهای وابسته به رژیم در سایر کشورها در ارتباط است. عناصراین تشکیلات دربصره آموزشهای اولیه نظامی وتروریستی می‌بینند وسلاحها ومهمات مورد نیاز آنها ازمرز شلمچه وارد بصره می‌شود. اما آموزشهای ویژه نظامی و اطلاعاتی را در ایران می‌بینند. آنها از مرزهای جنوبی به‌صورت دسته‌های 20 تا 30 الی 50نفره به اهواز و تهران منتقل شده و در پادگانهای ویژه نیروی قدس آموزش می‌بینند.

در ایران جابجائی این افراد به‌صورت مخفیانه و با خودروهای پوشیده انجام می‌شود. مدت زمان آموزش آنها هم بین 15 تا 30روز است. این شبکه‌های ترور، وقتی به عراق برمی‌گردند توسط ابومهدی رابطینی در شهرهای مختلف عراق برایشان مشخص می‌شود که آنان را برای عملیات تروریستی راهنمائی و پشتیبانی می‌کند. این رابطین همه از اعضای موسسات پوششی نیروی قدس هستند که در شبکه‌های گسترده‌ای از موسسات پوششی فرهنگی، دینی، و امداد رسانی و پزشکی و حتی بازرگانی و حمل ونقل سازماندهی شده‌اند. بررسی این شبکه‌های پوششی وقت و برنامه جداگانه‌یی را می‌طلبد که فعلا از آنها می‌گذریم و به سوابق نماینده رانده شده بعدی می‌پردازیم.
******

نام: تحسین عَبد مَطَر العبًودی معروف به ابو منتظر الحسینی
نام ایرانی: تحسین عبودی
تعداد آرا: 2 عدد.
تاریخ استخدام در نیروی قدس: 1366
کد حقوقی: 22503
شماره حساب در بانک سپه شعبه سپاه: 761044
حقوق ماهانه: معادل یک سرتیپ پاسدار

تحسین عَبد مَطَر العبًودی در جریان جنگ ایران و عراق در قالب اطلاعات سپاه علیه نیروهای عراقی در مناطق غرب فعالیت می‌کرد. بعد از آتش‌بس به پادگان مزدوران عراقی رژیم مستقر در تنگه کنشت کرمانشاه منتقل شد. مدتی هم در کرمانشاه در خانه‌های سازمانی سپاه در شهرک موسوم به مفتح زندگی می‌کرد. مدتی هم به سرکردگی لشگر موسوم به امام حسین مزدوران عراقی رژیم در جنوب دزفول منصوب شد.
تحسین عَبد مَطَر العبًودی در جریان جنگ ایران و عراق در قالب اطلاعات سپاه علیه نیروهای عراقی در مناطق غرب فعالیت می‌کرد. بعد از آتش‌بس به پادگان مزدوران عراقی رژیم مستقر در تنگه کنشت کرمانشاه منتقل شد. مدتی هم در کرمانشاه در خانه‌های سازمانی سپاه در شهرک موسوم به مفتح زندگی می‌کرد. مدتی هم به سرکردگی لشگر موسوم به امام حسین مزدوران عراقی رژیم در جنوب دزفول منصوب شد.

ماموریت تحسین عبودی از طرف نیروی قدس در جریان جنگ عراق با آمریکا، انتقال نیروهای لشگر موسوم امام حسین به بصره بود. او گروه گروه نفراتش را به بصره منتقل کرد. یگان تحت فرماندهی ابو منتظر با کد 64600 در نیروی قدس نام‌گذاری شده است. نیروهای تحت امر که از نیروی قدس حقوق دریافت می‌کنند 1906نفر می‌باشند. ابومنتظر با سایر نفرات عراقی در استخدام نیروی قدس مثل ابو حسن عامری و ابوحسام و سرتیپ پاسدار حمید تقوی ارتباطات نزدیکی دارد.

کشتن نیروهای متخصص و ملی و افسران مستقل عراق خطی بود که نیروی قدس در این کشور به فرمان ولی‌فقیه ارتجاع به اجرا در آورد، از جمله در یک جلسه سری که در اردیبهشت سال 84 به ریاست ابو حسن عامری و به همراه ابو منتظر حسینی در شهر نجف با حضور جمعی دیگر از کارگزارن عراقی رژیم برگزار شد تصمیمهای مهمی در زمینه ترور این افراد گرفته شد:
ترور افسران دستگاههای امنیتی در استان بغداد
جذب و استخدام عناصر گارد ملی و عناصر پلیس آگاهی در هماهنگی با سرلشگر علی الیاسری برای کمک به تیمهای ترور.
ترور افسران مخابرات و امنیت و استخبارات که به دولت پیوسته‌اند.

بعد از اینکه بیان جَبر پست وزارت کشور را تحویل گرفت ابو منتظر حسینی نیز به همراه چند تن از عوامل رژیم از معاونین وزیر کشور بودند. به‌دنبال سفر برخی از سران نیروهای وابسته به رژیم به ایران، تشکیل یک نیروی تروریستی در عراق براساس دستورخامنه‌ای در دستور کار قرار گرفت وعناصر این تشکیلات، حکم شرعی و فقهی برای اجرای حکم قصاص سوژه‌های عملیاتی را تحت نام دشمنان دین از طریق ولی‌فقیه نظام آخوندی یعنی شخص خامنه‌ای دریافت کردند. ابو منتظر حقیقی از نفرات اصلی دستگاهی شد که کمیتهمرکزی این نیرو را اداره می‌کردند.

در پارلمان عراق هم ابو منتظر عضو کمیسیون موسوم به ریشه‌کنی بعث بود که در واقع اهرم و ابزار دست رژیم آخوندی برای نابودی و ریشه‌کنی مخالفان رژیم و کسانی بود که تن به اشغال پنهانی کشورشان توسط رژیم نمی‌دادند.

****

می‌بینیم که دست رد مردم عراق بر سینه نفراتی که سالها خط رژیم را در خیانت و جنایت و وطن‌فروشی پیش برده‌اند، به درستی یک شکست استراتژیک برای رژیم توصیف شده، با شناخت سایر مهره‌های سوخته رژیم در عراق، بیشتر با ابعاد این شکست آشنا خواهیم شد.
می‌بینیم که دست رد مردم عراق بر سینه نفراتی که سالها خط رژیم را در خیانت و جنایت و وطن‌فروشی پیش برده‌اند، به درستی یک شکست استراتژیک برای رژیم توصیف شده، با شناخت سایر مهره‌های سوخته رژیم در عراق، بیشتر با ابعاد این شکست آشنا خواهیم شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a00421bb-34c5-4901-bf02-532f3f71edd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات