728 x 90

روابط ایران آمریکا,دخالتهای ایران,

جلسه استماع در سنای آمریکا: رژیم ایران رفتار شریرانه خود را افزایش داده است

-

آنا پترسون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک
آنا پترسون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک
آنا پترسون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک روز چهارشنبه در استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: رژیم ایران فعالیتهای شریرانه خود در خاورمیانه را در ماههای بعد از توافق اتمی افزایش داده است.

سناتور بن کاردین عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا پرسید: آمریکا دست به چه اقداماتی زده تا با فعالیتهای شریرانه رژیم ایران در خاورمیانه مقابله کند؟ آنا پترسون گفت: اولین اقدام دولت اوباما ”همکاری بسیار نزدیک ”با متحدان ما در منطقه است تا با تهدید رژیم ایران مقابله کنند.

پترسون به اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: ما دارای هیچ توهمی در رابطه با رفتار رژیم ایران نیستیم. ما می‌دانیم فعالیتهای آنها در ماههای اخیر افزایش داشته است. ما در حال همکاری با متحدان خود در شورای همکاری خلیج فارس در زمینه حفاظت از حملات سایبری هستیم.

این مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا افزود: دولت اوباما ”بسیار آماده“ است تا برای مقابله با رژیم ایران دست به اقدام بزند.

پترسون اضافه کرد: ما بسیار نگران هستیم که بخشی از پولهای آزاد شده صرف فعالیتهای تروریستی در یمن یا در بحرین گردد.

ما می‌خواهیم تضمین کنیم که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بتوانند با اقدامات تجاوزکارانه رژیم ایران از قبیل آزمایش موشکی دور برد مقابله کنند.

او گفت: ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با یک سیستم ضد موشک بالستیکی کار می‌کنیم. ما با آنها در رابطه با آموزش نیروهای ویژه همکاری می‌کنیم.

پترسون اضافه کرد: ما دارای تبادل اطلاعات بسیار قوی با متحدان خود در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستیم و در واقع به آنها در مقابله با بعضی اقدامات تروریستی رژیم ایران در خاکشان کمک کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک به سناتورهای آمریکایی گفت: ما دارای حضور نظامی بسیار بزرگی در خلیج فارس و خلیج عدن هستیم. او اضافه کرد: ما در رابطه با ماجراجوییهای رژیم ایران بسیار نگران هستیم.

سناتور جمهوریخواه ران جانسون رئیس کمیته امنیت داخلی و کمیته امور دولتی آمادگی دولت اوباما برای مقابله با فعالیتهای تروریستی رژیم ایران بعد از لغو تحریمها را زیر سؤال برد.

وی خطاب به آنا پترسون گفت: به‌نظر می‌رسد دولت اوباما وقتی که با امضای توافق اتمی موافقت کرد در اوهام و توهم به‌سر می‌برده است.

سناتور ران جانسون گفت: به‌نظر من شما خودتان را در مورد رژیم ایران و طرحها و برنامه‌های آنها فریب داده‌اید. من هیچ تغییر مثبتی در رفتار رژیم ایران مشاهده نمی‌کنم. بلکه وضعیت منفی و بدتری را شاهد هستم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eec7648-bd0e-419f-b42b-8b1eeb53c234"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات