728 x 90

اخبار سوريه,

تخلیه پایگاه اصلی سپاه پاسداران در شهرک اسد در دمشق

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رسانه‌های حکومتی سوریه خبر دادند عوامل و افسران رژیم اسد و عناصر سپاه پاسداران بعد از تلفات سنگینی که در شهر زبدانی متحمل شدند، پایگاه «ضاحیه اسد» را به‌طور گسترده ترک کردند. این مرکز، پایگاه اصلی افسران و شبه‌نظامیان لباس‌شخصی و فرماندهی عملیات رژیم ایران در غوطه شرقی است.

تلویزیون اورینت گفت: به گفته شاهدان، انفجارهایی «شهرک اسد» در حومه دمشق را به‌شدت لرزاند و همزمان درگیریهای گسترده‌یی در اطراف آن به‌وقوع پیوست که دامنه آن به زندان مرکزی در حومه دمشق و محله جوبر در پایتخت رسید.

چند ساعت از اعلام تشکیل اتاق عملیات مشترک توسط رزمندگان برای هماهنگی عملیات در غوطه شرقی نگذشته بود که خبر از یک عملیات بزرگ در این منطقه به گوش رسید. این عملیات دامنه خود را به چندین محور گسترش داده است و در جریان آن رزمندگان موفق شدند مناطق «تل کردی» را تصرف کنند و جاده بین‌المللی دمشق - حمص را قطع کنند.
آنها همچنین حلقه محاصره را بر نیروهای دشمن در زندان مرکزی عدرا با هدف تهاجم نهایی و تسخیر آن تنگتر کرده‌اند. کما این‌که پیشتر زندان زنان را تصرف کرده بودند.
رزمندگان بعد از درگیریهای گسترده، بیمارستان نظامی حرستا و کمپ وافدین و پل شهر را تصرف کردند. در جریان این عملیات دهها تن از نظامیان اسد از جمله یک افسر از پای درآمدند و تعدادی زرهی منهدم شد و توسط رزمندگان به غنیمت درآمد
رزمندگان فیلمی را منتشر کردند که کشته‌های رژیم اسد و فرار بقیه آنها را در عملیات فتح «تل کردی» نشان می‌دهد.
رزمندگان یک ستون نظامی دشمن را که به منطق تل کردی نزدیک می‌شد با خمپاره 120 میلی‌متری مورد تهاجم قرار دادند که تعدادی از نیروهای دشمن کشته شدند.
رسانه‌های رژیم اسد خبر دادند که نظامیان اسد نیروهای خود را در «شهرک اسد» که پایگاه اصلی و بزرگ شبه‌نظامیان سپاه پاسداران رژیم ایران است، تقویت کرده‌اند این در حالیست که صدای انفجارهای مستمر رزمندگان، تمامی شهرک را به لرزه درآورده و باعث قطعی برق در آن شده است. رزمندگان در حال پیشروی در این شهرک هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95339fca-7a28-4a9b-91f4-92857c2988f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات