728 x 90

اخبار اروپا,

همزمان با تغییرات کابینه یونان دستور بازگشایی بانکهای این کشور صادر شد

-

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان
الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان
الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان، روز شنبه، ۲۷ تیرماه 1394 فرمان بازگشایی بانکهای این کشور را پس از اظهار سوگند وزرای جدید دولت یونان و اعمال رسمی تغییرات در کابینه صادر کرد. با اعلام بازگشایی بانکهای کشور یونان توسط دولت این کشور از روز دوشنبه 29تیرماه روند تعطیلی بانکهای این کشور پس از سه هفته به پایان می‌رسد.
هدف دولت یونان از بستن بانکها ممانعت از برداشت فزاینده پول از بانکهای این کشور بود و شهروندان یونانی طی این مدت تنها می‌توانسنتد ۴۲۰ یورو در هفته پول از حساب خود بردارند.
الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان پس از مخالفت ۳۹ نفر از اعضای حزب حاکم سیریزا در پارلمان این کشور و عدم حمایت از دولت در رابطه با بسته کمکهای مالی اتحادیه اروپا به یونان، وزیر انرژی و دو معاون وزیر را از دولت خود کنار گذاشت تا شکاف‌های موجود در دولت را به‌صورت کامل ببندد.
پانوس اسکورلتیس که جایگزین وزیر سابق انرژی شده است تغییرات جدید در کابینه را نشان از انطباق دولت با واقعیات جدید بیان کرده است.
اقدام جدید کابینه یونان در ارتباط با بازگشایی بانکهای این کشور از روز دوشنبه در حالی است که هم‌چنان محدودیتها در ارتباط با انتقال پول به خارج از کشور پابرجاست.
این‌گونه به‌نظر می‌آید که نخست‌وزیر یونان پس از موافقت بانک مرکزی اروپا با بازگشایی خطوط اعتباری اضطراری قصد دارد در هفته‌های آینده و قبل از برگزاری احتمالی انتخابات در این کشور بسته کمکی اعضای اتحادیه اروپا را تأیید کند.
وزیر کشور یونان هفته گذشته اعلام کرد که احتمالاً انتخابات در ماه سپتامبر یا اکتبر در این کشور برگزار شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28b6278d-217a-47b3-af54-c275d38b9d8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات