728 x 90

-

حمایت جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا از مقاومت ایران برای مقابله با بنیادگرایی

-

جولیو ترتزی
جولیو ترتزی
جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، بر لزوم حمایت از مقاومت ایران برای مقابله با بنیادگرایی برآمده از رژیم آخوندی تأکید کرد.
وی با اشاره به نقش رژیم آخوندی به‌عنوان عامل ظهور و گسترش بنیادگرایی اسلامی در منطقه گفت: جنگ کنونی علیه داعش نباید توجهات را از رژیم ایران منحرف کند. وی افزود:«دخالتهای (حکومت) تهران در کشورهای منطقه، اقدامی استراتژیک با هدف جبران کاستی‌ها و مشکلات آن در داخل کشور است».
جولیو ترتزی در این جلسه پرسش و پاسخ که به‌طور زنده بر روی اینترنت پخش می‌شد تأکید کرد که خواسته تغییر در ایران به‌خصوص در میان جوانان رو به افزایش است و در همین حال رژیم بیش از پیش دخالتهای خود را در خارج از کشور افزایش می‌دهد. امری که در عین‌حال به یک باتلاق استراتژیک برای آن تبدیل شده است. «حکومت تهران، در صحنهٴ منطقه‌یی، مانند بحران هسته‌یی، در یک بن‌بست بزرگ قرار دارد».
وزیر خارجه پیشین ایتالیا، اضافه کرد: «نیروهای مسلمان میانه‌رو هم‌چون مقاومت ایران، تحت رهبری خانم رجوی، حامی اسلامی بردبار و ضد بنیادگرایی هستند. غرب باید قاطعانه از نیروهای میانه‌رو در جهان اسلام، هم‌چون مقاومت ایران، حمایت کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cacce6a-2704-471a-958b-1b77b6d35cda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات