728 x 90

واشنگتن فری بیکن: دولت بایدن در اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران از شرکای بین‌المللی خود عقب مانده است

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

واشنگتن فری بیکن روز ۳۰دی در مطلبی نوشت: در حالی که اروپا و انگلستان اقدامات سختی انجام می‌دهند، پرزیدنت بایدن در تحریم ایران کند عمل می‌کند. واکنش آهسته در حالی صورت می‌گیرد که حکومت ایران به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات ضد رژیم ادامه می‌دهد.
فری بیکن افزود: دولت بایدن در اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران از شرکای بین‌المللی خود عقب مانده است و این امر باعث ایجاد نگرانی در میان گروه‌های مدافعی می‌شود که برای پاسخی سخت به سرکوب خشونت‌آمیز دولت روحانی علیه معترضان فشار می‌آورند.
ارقامی که توسط گروه متحد علیه ایران هسته‌یی (یوآنی UANI) به‌عنوان بخشی از ردیاب تحریم‌های حقوق‌بشر ایران توسط گروه ناظر گردآوری شده، شکافی را بین سرعت نامگذاریها توسط دولت بایدن و متحدان بین‌المللی آن نشان می‌دهد. دولت بایدن به این امید که دولت تندرو، دیپلماسی را بر سر نسخه اصلاح شده توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ از سر بگیرد، روی طناب دیپلماتیک حرکت کرده است. اما با توجه به این‌که اعتراضات هیچ نشانه‌ای از کند شدن نشان نمی‌دهد و رژیم ایران به‌طور فزاینده‌ای خشونت‌آمیز می‌شود، کارشناسان می‌گویند زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن مذاکرات دیپلماتیک خود را کنار بگذارد و به انزوای رهبری در تهران جدی بپردازد.

دولت بایدن اعدام علیرضا اکبری انگلیسی ایرانی تبار را محکوم کرد اما زمانی که از طرف خبرنگاران تحت فشار قرار گرفت، چیز دیگری ارائه نکرد، زیرا آنها این سؤال را داشتند که آیا رویکرد کنونی دولت تأثیر محسوسی بر رژیم ایران داشته است یا خیر.
به گفته ایبسن از UANI، بدون هماهنگی بیشتر بین دولت بایدن و شرکای بین‌المللی‌اش، تحریم‌ها علیه رژیم ایران کماکان ادامه خواهد داشت. ارقام جمع‌آوری شده توسط این گروه نشان می‌دهد که در برخی موارد آمریکا افرادی را که تحت پوشش کانادا و متحدان اروپایی نیستند و بالعکس تحریم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05033bf1-2f1c-4879-bdcd-514e22b83a0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات