728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

شرکت هیأت مقاومت ایران در کنگرهٴ بین‌المللی زنان سیوداد رئال اسپانیا- آوریل ۲۰۱۵

-

--
--
به‌ابتکار انجمن سراسری زنان اسپانیا آفامر، اولین کنفرانس بین‌المللی صدای زنان روستایی جهان در شهر سیودادرئال اسپانیا با حضور ماریانو راخوی نخست‌وزیر این کشور و تعداد دیگری از مقام‌ها و شخصیتهای برجستهٴ اسپانیایی و بین‌المللی، برگزار شد.
در این کنفرانس دو روزه که برگزاری آن در همکاری با صندوق مالی جمعیت سازمان ملل و با حمایت شرکتهای اسپانیایی و بین‌المللی صورت گرفت، شرکت کنندگان از جمله عبارت بودند از: باباتونده اوسوتیموهین معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی صندوق مالی جمعیت ملل متحد، آلفونسو آلونزو وزیر بهداشت، سوسیال و برابری اسپانیا، ایزابل گارسیا تخرینا وزیر کشاورزی اسپانیا، دولورس کسپدال رئیس دولت کاستیلا لامانچا (بزرگترین دولت منطقه‌یی بعد از دولت مرکزی در اسپانیا، ) کارمن کینتانیا رئیس کمیسیون زنان پارلمان اسپانیا و رئیس کنفدراسیون آفامر، شماری از سفرای کشورهای خارجی، سناتورها و پارلمانترهای زن از اسپانیا و سایر کشورها و همچنین اقتصاددانان و مدافعان برجستهٴ حقوق زنان از کشورهای مختلف جهان شرکت داشتند. در این کنفرانس همچنین هیأتی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران شرکت داشت.
در این کنفرانس که با شرکت بیش از ۵۰۰ زن از تمامی مناطق جهان که به رهبری در سطح کشوری و بین‌المللی شناخته می‌شوند برگزار شد، موضوعات مختلف هم‌چون حقوق‌بشر، برابری جنسی، تنوع اقتصادی، توسعهٴ پایدار، مشاغل، و از میان برداشتن خشونت علیه زنان مورد بررسی قرار گرفت.
در این کنفرانس پیام خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، در پنل «ایجاد فرصت برای حفاظت از حقوق‌بشر و قدرت‌بخشیدن به زنان» پخش شد.
پیش از پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم کارمن کینتانیا رئیس کمیسیون زنان پارلمان اسپانیا و رئیس کنفدراسیون آفامر، در معرفی خانم رجوی و هیأت مقاومت، گفت:
”ما امروز شخصیتهای مهمی ا در این پنل داریم از جمله نماینده کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران خانم الهه ارجمندی که به وی خوش‌آمد می‌گوییم، کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران برای دموکراسی و آزادی و برابری زنان ایران در سراسر جهان فعالیت می‌کند. من سال قبل در کنفرانس بین‌المللی که مقاومت ایران به‌مناسبت 8مارس در پاریس برگزار کرده بود به همراه شخصیتهای برجسته بین‌المللی شرکت و در مقابل هزاران شرکت‌کننده‌یی که از سراسر جهان به آنجا آمده بودند سخنرانی کردم و حمایتم را از فعالیتهای زنان مقاومت ایران و به‌خصوص خانم رجوی و از ایستادگی خواهرانم در لیبرتی ابراز داشتم.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور دولت در تبعید مقاومت ایران است و از آنجا که حقوق زنان در سراسر دنیا یک کلیت به هم پیوسته است باید که امروز از مبارزه زنان در ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کنیم و ما امروز خوشحالیم که پیام ویدئویی ایشان را که به کنفرانس فرستاده‌اند، بشنویم“.
بعد از توضیحات کارمن کینتانیا، الهه ارجمندی از اعضا کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت که سرپرستی هیأت مقاومت ایران را در این کنفرانس برعهده داشت، در سخنان خود به تشریح سرکوب زنان در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی و نقش تعیین‌کننده زنان در مقاومت ایران پرداخت و گفت:
”در دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران، سرکوب و خشونت علیه زنان یکی از پایه‌های اساسی قدرت و لازمه حفظ رژیم است.
دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران در اعمال جنایت علیه زنان شجاعی که در مقابل آن به مقاومت و مبارزه برخاسته‌اند، هیچ تردیدی از خود نشان نداده و در سه دهه گذشته دهها هزار زن قهرمان به وحشیانه‌ترین شکل در زندانهای این رژیم شکنجه و اعدام شده‌اند.
اما زنان ایران در مقابل این رژیم زن‌ستیز نه تنها عقب ننشسته‌اند بلکه در خط مقدم جنبش علیه دیکتاتوری مذهبی آخوندها قرار دارند.
الهه ارجمندی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که برنامه ده ماده‌یی ارائه‌شده از سوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای یک ایران آزاد و دموکراتیک و تضمین‌کننده فرصتهای برابر برای تمام زنان در نقش‌آفرینی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و اعتلای جامعه است.
در ادامه پیام خانم رجوی خطاب به اولین کنفرانس بین‌المللی صدای زنان روستایی جهان پخش شد.
در کنگره بین‌المللی زنان در سیوداد رئال اسپانیا خانم ورا جورووا، کمیسیر اروپا در امور زنان طی پیامی، ضمن قدردانی از کار ارزشمند خانم کارمن کینتانیا در برگزاری این کنفرانس بر نقش زنان اروپایی در پیشبرد اقتصاد اروپا تأکید کرد و موفقیت کشورهای عضو را در گرو تصویب قوانین هر چه بیشتر در محترم شمردن حقوق زنان و نفی هر گونه تبعیض و خشونت علیه زنان در تمامی زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دانست.
در پایان کنگرهٴ بین‌المللی زنان در سیوداد رئال، ایزابل گارسیا تخرینا وزیر کشاورزی اسپانیا به سخنرانی پرداخت و از نقش تعیین‌کننده زنان در اقتصاد کشور تقدیر کرد؛ وی همچنین بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از زنان در ورود به پهنه‌های اقتصادی و اجتماعی تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9644e395-3137-4b67-aef0-0752559be085"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات