728 x 90

اخبار خليج فارس,

سلطان نشین عُمان به ائتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم پیوست

-

وزرای دفاع ائتلاف نظامی اسلامی خلیج فارس
وزرای دفاع ائتلاف نظامی اسلامی خلیج فارس
خبرگزاری رویتر به‌نقل از منابع عربستان و خلیج‌فارس گزارش داد سلطان نشین عمان روز چهارشنبه 8دی پیوستن خود به ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم را به عربستان اعلام کرد.

بنا‌ به این گزارش امیر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان ایجاد آن را در دسامبر گذشته اعلام کرده بود.

این منبع افزود: این تصمیم نشان می‌دهد که مسقط که ”سابقاً به نزدیکی با رژیم ایران شناخته می‌شد“ به ”اجماع خلیج‌فارس مخالف رژیم ایران “برگشته است...

این منابع گفتند جانشین ولیعهد سعودی روز چهارشنبه نامه‌یی را از وزیر دفاع عمان دریافت کرد که مضمون آن اعلام سلطان نشین عمان به پیوستن به ائتلافی است که امیر محمد آن را ایجاد کرد و با تمام توان از آن حمایت کرد.

این منبع افزود: ”سلطان نشین عمان همواره مواضعی مغایر با کشورهای خلیج‌فارس در قبال مسائل منطقه اتخاذ می‌کرد... این دلیلی است بر بازگشت سلطان نشین عمان به اجماع خلیج‌فارس مخالف رژیم ایران و برای اتخاذ مواضع سیاسی یکدست تمام کشورهای خلیج‌فارس“.

منبع گفت: انتظار می‌رود که امیر محمد برای آماده‌سازی دیدار ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین از سلطان نشین عمان، در هفته‌های آینده از سلطان نشین عمان دیدار رسمی به‌عمل بیاورد. در جریان دیدار ملک سلمان پرونده‌های همکاریهای نظامی و امنیتی و اقتصادی که در خدمت منافع دو کشور و کشورهای خلیج باشد مجدداً گشوده خواهد شد... .».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acd0e950-b126-4560-8856-eb4ae861378c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات