728 x 90

-

سخنرانی‌های گردهمایی بین‌المللی برلین با حضور مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی زن - قسمت پایانی

-

 -
-
نجیمه طای طای: وزیر پیشین مراکش



خواهران عزیز و برادران گرانقدر
خانم رئیس‌جمهور گرامی
سلام و درود و رحمت خدا برهمه شما
ابتدا می‌خواهم از مقاومت ایران به‌خاطر این دعوت تشکر کنم. من خودم را سالها است که عضو این مقاومت می‌دانم. من امروز از حضور این جمعیت انبوه متعجب نیستم چونکه جمعیت هر سال بیشتر از سال قبل است که یک پیام واحدی دارد که مرد و زن و کوچک و بزرگ.
خانم رئیس‌جمهور همه این جمعیت فریاد می‌دارد که «آری» به آزادی و «نه» به تروریسم. «آری» به بردباری و «نه» به بنیادگرایی و «نه» به زن‌ستیزی.
خانم رئیس‌جمهور من از 20سال قبل از طریق سخنرانیهای شما که نسبت به بنیادگرایی هشدار می‌داده‌اید آگاه شدم. شما به بنیادگرایی «نه» می‌گفتید. الآن که فقط چند سالی بیشتر از بهار عرب نگذشته برایمان روشن شده که بنیادگرایی مذهبی یک نقش جدی دارد.
خانم بزرگوار
ما شما را درک می‌کنیم و می‌دانیم که چه رنجی را تحمل می‌کنید. فریادهای شما را با گوش جان می‌شنویم آن زمانی که چهره زنان سوزانده می‌شود و آن زمان که زنان در ایران زندانی می‌شوند.
بانوی من
شما یک زن مسلمان هستید اما بین این اسلام و آن اسلام تفاوت است بین اسلام حقیقی بردبار و آن اسلامی که اسلام از آن بیزار است. من فقط خواستار لغو محاصره لیبرتی نیستم بلکه می‌گویم که شما فردا به ایران باز خواهید گشت تا به رژیم آخوندی پایان دهید و به آزادی «بله» بگویید و ایران آزادیش را مجدداً بازپس بگیرد.
بانوی من و حضار گرانقدر، خواهران و برادران من حامل پیامی هستم، زمان آخوندها و زمان اسد تمام شده. ما امروز آمده‌ایم که بگوییم روز آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی فرا رسیده. من با این جمله سخنم را به پایان می‌برم و می‌گویم: من یک زن مراکشی هستم. خانواده‌ام و مادر بزرگم و مادرم به من آموزش داده من بر سر سفره یهودی بنشینم و در خانه مسیحی بخوابم. این حکمت مراکشی است. چرا که ما همزیستی را دوست داریم ما به وجود اختلاف در دین ایمان داریم من امروز آمده‌ام که روی این مسأله متمرکز شوم.
بانوی من، در پایان سخنم می‌خواهم اگر اجازه بدهید درخواستی بکنم و همه حضار محترم هم اجازه بدهند خواستار تشکیل اتحادیه زنان سراسر عالم علیه همه انواع بنیادگرایی هستم و همه زنان حاضر می‌خواهم آن را امضا کنند تا این‌که آغاز سرفصلی جدید باشد.
والسلام علیکم و رحمت الله وبرکاته

خوله دنیا-نماینده هیأت ائتلاف ملی سوریه



برای ما ساده نیست که خودمان را معرفی کنیم و بگوییم که ما از سوریه آمده‌ایم. کشوری که تعداد کشته‌ها و مجروحانش طی 4سالی که از آغاز انقلاب می‌گذرد به دو میلیون شهروند سوری بالغ شده است. در حالی‌که آمار کوچ شدگان و مهاجرت کنندگان به بیش از 10 میلیون شهروند سوری یعنی تقریباً نیمی از جمعیت سوریه بالغ می‌شود. کما این‌که برایمان ساده نیست بتوانیم آنطور که باید در مورد هر کودک و زن و مردی که بی‌رحمانه به قتل رسیده و یا دستگیر شده و یا به‌زور کوچ داده شده و یا مورد ظلم قرار گرفته‌اند صحبت کنیم، در حالی‌که بمباران رژیم سوریه با موشکهای اسکاد و بشکه‌های مرگ و بمبهای خوشه‌ای علیه همه شهرها و مناطق سوریه در جریان است. برای رهایی از بنیادگرایی باید که با استبداد جنگید. چرا که اولاً استبداد باعث و بانی این بنیادگرایی است و ثانیا این بنیادگرایی زاییده منافع و سیاستهای کشورهایی است که کشورهای اشغالگری در سوریه هستند مثل رژیم ایران که نیرو و امکانات را از کیسه مردم ایران برای منافع حضورش در سوریه اختصاص داده است. رژیم ایران از رژیمهای استبدادی حمایت می‌کند و در زمینه نظامی و اقتصادی و حفاظتی و تجارب نظامی در سرکوب مردم هر چه را که نیاز داشته باشند به آنها می‌دهد. همچنین در نظامی کردن انقلابها و دامن زدن به جنگ مذهبی که هم‌اکنون در سوریه در جریان است تلاش می‌کند.
آمار و ارقام بسیاری گواه آن است که تهدید اصلی استبداد است. بنیادگرایی تهدید دارد اما تهدید اصلی استبداد است به‌ویژه اینکه موارد نقضی که توسط رژیم سوریه صورت گرفته است. 15347 زن از جمله 32 زن زیر شکنجه به قتل رسیده‌اند و 6500 زن زندانی وجود دارد که 200 دختر بچه در بین آنهاست. 7500 مورد تجاوز جنسی با عنف علیه زنان سوریه به ثبت رسیده که بین آنها 400 دختر بچه بوده‌اند. از طرف دیگر موارد نقض توسط بنیادگرایی یعنی داعش و یا دولت اسلامی صورت گرفته منجر به کشته شدن 81 و دستگیری 446 زن شده است. برادران و خواهران متأسفانه جهان با تصویر آتش زدن خلبان اردنی به‌دست تشکیلات جنایتکار داعش شوکه شده اما جهان متوجه نشد که حداقل 82نفر به‌دست نیروهای سوریه سوزانده شدند که بین آنها 18 کودک بوده است. همچنین آتش زدن 773 جسد از جمله 146 زن به ثبت رسیده است. آنچه که امروز در سوریه جریان دارد گواه آن است که جنگ مردم منطقه یک جنگ واحدی است برای آزادی و عدالت که این مسأله اقتضا می‌کند که ما از تجارب هم استفاده کنیم.. بسیار متشکرم.. آزاد باد سوریه.

رانجا کوماری:مبارز حقوق زنان از هند، برگزار کننده جلسات «پکن20»



ما این‌جا هستیم تا از پیام بردباری و برابری و علیه افراط گرایی و بنیادگرایی حمایت کنیم. این پیام در هیچ روزی بهتر از این ارائه نمی‌شود چرا که زنان اصلی‌ترین قربانیان نابردباری و گروه‌های بنیادگرا هستند و در کانون نابردباری در جهان امروز قرار دارند. زنان از همه بیشتر رنج می‌کشند، چه در نزاع مسلحانه باشد، چه جنگ باشد، چه خشونت در داخل خانه.
شکی نیست ریشه‌های بنیادگرایی اسلامی به زمانی برمی‌گردد که رژیم ایران در سال 1979 به قدرت رسید. اما امروز، ما از فرصتی برخورداریم تا به این گردهمایی آمده و به زنان ایران، و آن زنان شجاع در کمپ لیبرتی بگوئیم شما تنها نیستید. ما این‌جا هستیم تا در کنار خانم رجوی بایستیم، یعنی در آرمان رهبری جنبش جهانی زنان علیه بنیادگرایی و افراطگرایی. شما شاید شنیده باشید که رژیم ایران نگران است که سابقه فاسد تبعیض آنها علیه زنان در کنفرانسهای آتی ملل‌متحد فاش خواهد شد. آنها همچنین گفته‌اند بهتر است گزارشی که آنجا ارائه می‌شود مورد قبول آنها باشد. واقعیت این است که برای همه روشن است که این رژیم هیچ احترامی برای زنان قائل نیست. ما گزارشهای زیادی در مورد حملات اسید پاشی، قتل و اذیت و آزار زنان بدون هیچ دلیل شنیده‌ایم. این رژیم هیچ احترامی برای زنان قائل نیست و اصلی‌ترین هدف و قربانی زنان هستند. اما امشب این‌جا هستیم تا یک پیام قوی برسانیم: ایران به‌دست این زنان بسیار شجاع به رهبری خانم رجوی آزاد خواهد شد.
این افتخار من است تا همه زنان شجاع را گرامی بداریم که جان خود را فدای آرمان آزادی کردند. من به همه زنان شجاع در ایران که هرگز تسلیم رژیم ایران نشدند درود می‌فرستم. این افتخار من است که این‌جا حضور داشته باشم و از جانب همه زنان شجاع کمپ لیبرتی صحبت کنم، کسانی که با وجود رفتار غیرانسانی علیه آنها به مبارزه خود ادامه می‌دهند.
این همچنین افتخار من است که دو زن بسیار شجاع را معرفی کنم. اوینیحول بوبونازارووا، او مادر حقوق‌بشر از کشور تاجیکستان، از برندگان نشان شجاعت زنان سال 2014.
همچنین انیسه احمد، زنی شجاع، برنده سال 2012، معاون پیشین وزیر حقوق و برابری مالدیو با تشکر فراوان.

لیندا چاوز:



می‌توانید به اطراف خود نگاه کنید و افرادی از پنج قاره جهان را خواهید دید. مایلم پنج خانم را به روی سن دعوت کنم که از پنج قاره جهان هستند و به نمایندگانی از این پنج قاره در این گردهمایی شرکت دارند. آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و استرالیا، لطفاً به روی سن بیائید و از طرف خواهرانمان به شما خوش‌آمد می‌گویم.

رونا از آمریکا



من رونا از آمریکا هستم. و می‌دانم چطور خواهران شجاع من در آمریکا مبارزه کردند تا حق رأی را به‌دست آورند. آنها برایش درد و رنج کشیدند اما در نهایت پیروز شدند. من آن زنان که برای آزادی و برابری جنگیدند را به‌طور خاص در روز 8مارس گرامی می‌دارم. اما این روزها من بسیار نگران این مسأله هستم که بنیادگرایی جنگی علیه همه دست‌آوردهای ما اعلام کرده است. به نام مذهب، آنها قصد دارند همه دست‌آوردهای ما را نابود کنند. آنها می‌خواهند ما تن بدهیم و با آنها مماشات کنیم. اما همگی متحد خواهیم شد تا بر آنها فائق آئیم. من و ما فراخوان مریم رجوی برای تشکیل یک جبهه متحد قوی علیه افراط گرایی اسلامی را شنیده‌ایم. خواهران عزیز من، با یکدیگر با کمک برادران آزادیخواه خود می‌توانیم با افراط گرایی مقابله کرده و به هدف خود برای محقق کردن آزادی و برابری برسیم.

مریم فروزنده



عصر به‌خیر، من مریم فروزنده هستم. پدرم ایرانی و مادرم اسپانیایی است. من در دانمارک متولد شده و تحصیل کردم. افراط گرایی اسلامی جهان را تهدید می‌کند و اکنون به اروپا، دانمارک و جامعه صلح‌آمیز من رسیده است. با توجه به ریشه‌هایم در ایران، به خوبی با مشکلی که خواهران ایرانیم تحت حاکمیت استبدادی رژیم آخوندها با آن مواجه هستند آشنایم. من می‌دانم آنها پدرخوانده این گروه‌های افراطگرایی هستند. برای مقابله مؤثر با افراط گرایی اسلامی، ما باید مبارزه کنیم تا رژیم ایران را سرنگون کنیم. ما فراخوان مریم رجوی برای اتحاد جهت تشکیل یک جبهه متحد قوی علیه افراط گرایی اسلامی را شنیده‌ایم.
خواهران عزیز من، با کمک برادران آزادیخواه خود، ما می‌توانیم با افراط گرایی مقابله کرده و به هدف خود جهت محقق کردن برابری و آزادی برسیم. با تشکر

هانی از سومالی



من هانی از سومالی هستم. در کشور من و دیگر کشورهای آفریقایی مثل نیجریه، کامرون، سودان و الجزایر، میلیونها تن از زنان قربانی بنیادگرایان شده‌اند. امروز گروه‌های بنیادگرا مثل بوکو حرام، دختران جوان نیجریه‌یی را می‌ربایند. بنیادگرایی اسلامی در کامرون، سودان، چاد و دیگر کشورهای این قاره، فاجعه می‌آفرینند. زنان با تحقیر و سرکوب مواجهند و کشتار می‌شوند. اما زنان قارهٴ من تصمیم گرفته‌اند، هرگز تسلیم این اعمال نشوند، بلکه به مقابله بپردازند. من و ما فراخوان مریم رجوی را شنیدیم تا به یکدیگر بپیوندیم و یک جبهه متحد قوی علیه افراط‌گرایی اسلامی تشکیل بدهیم.
خواهران عزیزم، با کمک برادران آزادیخواهمان، ما می‌توانیم با افراط‌گرایی مقابله کنیم و به اهداف خود برسیم و برابری و آزادی را به‌دست بیاوریم. با تشکر.

حنیفه



من حنیفه هستم. مادرم سو چان فان متولد چین بود و پدرم ایرانی است و عضو سازمان مجاهدین خلق ایران است. مادرم 26سال پیش توسط رژیم آخوندها شهید شد. با وجود اصلیت چینی خود او برای آزادی و رهایی مردم ایران جنگید. هنگام شهادت او من تنها 4ساله بودم و البته که برایم بسیار سخت بود. اما اکنون که بزرگ شده‌ام، من خیلی به او افتخار می‌کنم. به او افتخار می‌کنم چرا که با وجدانش تصمیمی بسیار اخلاقی گرفت و شجاعانه برای آزادی علیه یک دیکتاتوری مذهبی جنگید. مادرم تنها زن غیرایرانی نبود که دست به چنین کاری زد. زنان دیگری مانند آنی از فرانسه و سمینا از پاکستان که در کنار هزاران زن دیگر قرار گرفته که با شرافت، شجاعت و زیبایی برای آزادی قیام کرده‌اند. زنان لیبرتی الگوهای خود من هستند و باید به‌عنوان نقطه انگیزش والایی برای همه زنان و مردان آزادیخواه تلقی شوند. زنان لیبرتی در حال مبارزه علیه افراطگرایی اسلامی هستند که در اشکال مختلف در سراسر جهان ظاهر شده است. ما فراخوان مریم رجوی برای اتحاد جهت تشکیل یک جبهه متحد قوی علیه افراطگرایی اسلامی را شنیده‌ایم.
خواهران عزیز من، با کمک برادران آزادیخواه خود، ما می‌توانیم با افراط گرایی مقابله کرده و به هدف خود جهت محقق کردن برابری و آزادی برسیم. با تشکر

جاسلین اسکات



خواهران و برادران من، من جاسلین اسکات هستم و سلامهای من را از استرالیا بپذیرید. حقوق زنان حقوق‌بشر هستند. هر گونه سیاست، دولت، کشور، ملت یا جهان که این حقیقت را به‌رسمیت نمی‌شناسد و آن را اعمال نمی‌کند در واقع انسانیت را به دو نیم تقسیم کرده و به کل بشریت آسیب می‌رسانند. بنیادگرایی اسلامی تهدیدی برای همه جهان است، اما اتحاد ما در برابر این تهدید به‌معنی آن است که می‌توانیم با آن مقابله کنیم و آن را به عقب برانیم. قدرت مردم و قدرت زنان، در کنار یکدیگر، بنیادگرایی را شکست خواهند داد. مماشات با بنیادگرایی اسلامی و حاکمیت آخوندها در تهران باید به پایان برسد.
خواهران عزیز من که در مبارزه هستید، همراه یکدیگر با حمایت برادران آزادیخواه خود می‌توانیم با افراطگرایی مقابله کنیم
با تشکر
ویدا نیک طالعان



خانم رئیس‌جمهور، خانمها و آقایان، مهمانان عالیقدر
مفتخرم که از جانب انجمن زنان ایرانی در آلمان از حضور خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و مهمانان عالیقدری که از سراسر دنیا در این مراسم شرکت کرده‌اند تشکر کنم. نقطهٴ عزیمت برگزاری این مراسم روز جهانی زن بود. ولی در شرایطی که بنیادگرایی اسلامی صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته است، در قلب مبارزه برای برابری جنسی. مبارزه علیه این تهدید جهانی است. ما در مبارزه‌مان آموخته‌ایم که حقوق زنان و برابری جنسی بدون تغییر سیاسی و سرنگونی حاکمیت آخوندها محقق نخواهد شد. مردم ایران 36سال است که از حاکمیت یک رژیم ارتجاعی و جنایتکار رنج می‌برند. آخوندها برای بقای خودشان از هیچ جنایتی علیه مردم ایران و به‌ویژه زنان فروگذار نکرده‌اند. این روزها افکار عمومی جهان از صحنه‌های توحش داعش شوکه شده است. ولی جهان خبردار نشد که در این سالها بر مردم ایران چه گذشت؟ این خمینی جنایتکار بود که گفت ما به خلیفه‌یی نیاز داریم که گردن بزند و دست ببرد. با همین بینش ضدانسانی دهها هزار زن مجاهد و مبارز بدار آویخته شده و یا در مقابل جوخه‌های اعدام قرار گرفته‌اند از همین رو باید خطاب به همهٴ دولتها و مجامع بین‌المللی با صدای بلند بگوییم امتیاز دادن به آخوندها را متوقف کنید. استمالت از آخوندها را متوقف کنید. و مقاومت مردم ایران برای دموکراسی و آزادی را به بشناسید. این نبردی است برای آزادی و بدون هیچ تردیدی ما پیروز خواهیم شد.

هیأت اسلواکی:



شب به‌خیر. قبل از هر چیز افتخار بزرگی برای من است که این‌جا در برابر خانم رجوی، میهمانان ارجمند و همهٴ افراد از سراسر جهان حضور داشته باشم. من یک سیاستمدار یا یک فرد مشهور نیستم. اسم من آدام است و تنها یک دانشجو از کشور کوچک اسلوواکی هستم. یک سال پیش هیچ تصویری از وضعیت وخیم ایران نداشتم. به این علت خیلی ساده که کسی به من نگفته بود. اما خوشبختانه، تابستان گذشته، توسط یکی از دوستانم، نیکا، به کنفرانسی در پاریس دعوت شدم و من هم آمدم و شگفت‌زده شدم که چه تعداد زیادی به هم پیوسته‌اند تا برای حقوق‌بشر قیام کنند و علیه نظام بجنگند.
بنابراین احساس کردم باید کاری بکنم، باید من هم مبارزه کنم. لذا اکنون این‌جا هستم و می‌خواهم پیامی از همسبتگی به خواهران و برادرانم در ایران و کمپ لیبرتی ارسال کنم.
اگر صدای من‌را می‌شنوید می‌خواهم به شما بگویم، قوی بمانید، شجاعت شما را تحسین می‌کنم، مبارزه خستگی‌ناپذیرتان را برای حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران تحسین می‌کنم. می‌خواهم صدای شما در اسلوواکی باشم، صدایی که نباید خاموش شود. من همچنین بسیار خوشحالم که نخست‌وزیر پیشین اسلوواکی خانم رادیچووا را این‌جا در این کنفرانس می‌بینم و مایلم از او درخواست کنم هر کاری که در توان دارد برای کمک به تغییر این وضعیت انجام دهد.
در پایان می‌خواهم هر کسی را که اکنون صدای من‌را می‌شنود تشویق کنم که خود را مطلع کنید، با دوستان و خانوادهٴ خود درباره ایران صحبت کنید. اجازه ندهید کسی در ناآگاهی بماند، زیرا فقط جامعه‌یی که در ناآگاهی نگه داشته شود، می‌تواند منجر به چنین دیکتاتوری بشود. با تشکر.

ماگدالنا زارزیکا :


خانمها و آقایان، خانم رئیس‌جمهور، حضار محترم. اسم من ماگدالنا زارزیکا است و من به یک ایران آزاد اعتقاد دارم. هشت سال می‌باشد که من در کنفرانسها و گردهماییهای ( مقاومت ایران) شرکت نموده و به سخنرانیها درباره نیاز به آزادی و حمایت از دوستان اپوزیسیون در تبعید ایران گوش فرا داده‌ام. به یمن لطف ایشان من امروز این‌جا ایستاده‌ام و به‌عنوان صدای مردم لهستان می‌گویم: همه برای آزادی، آزادی برای همه.
همه شما که در این‌جا گرد آمده‌اید می‌دانید که هر روز، هر ساعت، میلیونها زن و دختر در سراسر جهان تعدی را تجربه می‌کنند.
برای این تعدی یک واژه خاص وجود دارد که به آن VAW یعنی خشونت علیه زنان می‌گویند. VAW به‌صورت یک امر روزمره توسط شکنجه‌گران در ایران به‌کار برده می‌شود. این اصطلاح را نباید صرفاً به‌عنوان تعرض فیزیکی خشونت‌بار تلقی نمود. VAW تبعیض و برده‌داری است که ریشه آن اعتقاد به ارزش گذاری از منظر جنسیت می‌باشد. شرم‌آور است که چنین رسومی باعث تبعیض و سرکوب می‌شود، و همین رسوم به‌نظر می‌رسد که زنان را به ازدواج در می‌آورد، زنان تجاوز شده را می‌کشد، اسید بر روی فعالان میپاشد و آنها را وادار به پوشیدن چادر می‌کند. در آستانه روز جهانی زن به‌عنوان بخشی از هیأت لهستان از سوی انسانهای آگاه و بی‌طرف که امروز در این سال گرد آمده‌اند، مفتخرم که با نقل‌قول از کارتی که برای این پروژه فرستاده شده بود یعنی ”حقوق برای همه ”برای همه زنان به‌خصوص آنهایی که در لیبرتی و ایران مقاوم ایستاده‌اند آرزو کنم: روحیه و مهربانی رزمنده، پیروزیها و صلح، قوانین خوب و آزادی انتخاب، شهامت و اشک شوق، تنوع، برابری و شکوه را از دل خارها بسوی ستارگان.

لیندا چاوز-رئیس پیشین روابط عمومی کاخ سفید
با تشکر فراوان. این الهام‌بخش است که این تعداد از افراد را می‌بینیم، جوان و مسن، مرد و زن، نمایندگانی از همهٴ قاره‌های جهان که گردهم آمده‌اند. ما در دوران بسیار خطرناک و تاریکی زندگی می‌کنیم، ولی همهٴ شما، شما هزاران نفر اثبات می‌کنید که اگر یک شمع را روشن کنید، می‌توان تاریکی را نابود کنید. و شما این‌جا تاریکی را نابود می‌کنید. در این مسیر یک زن ما را رهبری می‌کند که اثبات کرده است، زنان نه تنها توان رهبری دارند، بلکه می‌توانند برای آزادی، دموکراسی و آزادی بیان سخن بگویند. خانم مریم رجوی از شما متشکریم، تشکر به‌خاطر امروز، تشکر به‌خاطر همهٴ فعالیتهایتان، شما الهام‌بخش همهٴ ما برای فعالیت در مسیر آزادی هستید. تشکر از همهٴ شخصیتها، پارلمانتر، محققان و مدافعان حقوق‌بشر که امروز این‌جا بودند. تشکر از وزرا، تشکر از شهروندان عادی که آمدند. تشکر از همهٴ شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6424dd85-05e8-43ae-a905-e09d6423b40e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات