728 x 90

تظاهرات بزرگ فرانسه عليه تروريسم و بنيادگرايى,

مواضع مزورانهٴ رژیم آخوندی در قبال ماجرای تروریستی پاریس

-

تظاهرات ضد بنیادگرایی  در فرانسه
تظاهرات ضد بنیادگرایی در فرانسه
ماجرای تلخ تروریستی که روز چهارشنبه 17دی با حمله مسلحانه به دفتر یک مجلهٴ فکاهی در پاریس با قتل 12تن شروع شده بود، سرانجام روز جمعه بعد از دو روز با قتل تروریستها و چند تن از گروگانها به پایان رسید. اما در این ماجرا، موضع مزورانهٴ رژیم و ایادی و سردمداران آن بسیار قابل تأمل بود. از جمله:
خبرگزاری سپاه تروریستی قدس (تسنیم ـ 18دی) : «این حمله در حالی صورت گرفت که فرانسه از همان روزهای نخست آغاز جنگ در سوریه بازی با آتش را آغاز کرد.
رسالت 18دی: دولت فرانسه طعم تلخ حمایت از تروریسم را چشید
آخوند احمد خاتمی در نمایش جمعهٴ تهران ـ 19دی: آن‌که باد به‌کارد توفان درو می‌کند.
«صحبت این است عامل کشتار این همه بی‌گناه در این کشورها کیست؟ سلاحهای اینها را کی تأمین می‌کند؟ دلارهای آمریکا، پوند انگلیس، یوروی اتحادیه اروپا؛ شما این جانورها و مارها را در آستین پروریدید، آن‌که باد به‌کارد، توفان درو می‌کند.
… راهش این است که دست از این شیطنتها بردارید، حالا که صابون ترور به تنتان خورده، بدانید راهی که 10سال است دارید می‌روید و تروریستها را تأیید می‌کنید این راه، بیراهه است دست‌بردارید!».

علی لاریجانی در مراسم پایانی همایش موسوم به وحدت اسلامی ـ 19دی: «همین قضایای فرانسه نشان می‌دهد آن زمانی که شما در سوریه  کمک می‌کردید سلاح به آنها می‌دادید اشتباه کردید، خوب بگویید اشتباه کردید، مردم سوریه که چند سال است گرفتار این بحران هستند، حق ندارند از شما سؤال کنند؟».
روزنامه سیاست روز20دی: حامی تروریسم، گرفتار تروریسم
روزنامه جمهوری اسلامی 20دی: خود کرده را تدبیر نیست
کلمات و عبارات بالا خود گویا هستند، رژیم تروریستی آخوندها که نمی‌توانست ابراز خوشحالی خود را از این واقعهٴ تروریستی صراحتاً ابراز کند، زیر پوشش محکومیت دو پهلوی این اقدام تروریستی، کوشید با خر مرد رندی نان آن را بخورد و به دولت و ملت فرانسه تفهیم کند که این نتیجه مخالفتش با سیاست آخوندها در سوریه و عراق و منطقه و نیز نتیجه حضور مجاهدین در فرانسه است.
سیر موضعگیری رژیم در این قضیه هم قابل تأمل است، ابتدا وزارت‌خارجه و سخنگوی آن به سرعت به صحنه آمد و این اقدام را محکوم کرد.
تلویزیون رژیم ـ 18دی: «سخنگوی وزارت‌خارجه هر گونه اقدام تروریستی علیه انسانهای بیگناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست. مرضیه افخم گفت: «این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی‌گری و خشونت‌طلبی بی‌سابقه‌يی است که طی یک دهه گذشته در سطح جهان گسترش یافته».
اما بعد ظاهراً رژیم به این نتیجه رسید که می‌تواند از این قضیه به نفع سیاستهای باج‌خواهانهٴ خود استفاده کند. بعداً رژیم در رسانه‌های خود این جملات را به موضعگیری افخم افزود: «… متأسفانه (غرب) به‌دلیل سیاستهای نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت‌ورزی و افراط‌گری باعث ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است».

ولی‌فقیه ارتجاع در سخنرانی روز جمعه (19دی) ضمن خودداری از محکوم کردن جنایت تروریستی پاریس، مسبب افراط‌گرایی را آمریکا و انگلیس عنوان کرد و آخوند روحانی به کلی‌ترین شکل گفت: «ما تروریسم را چه در فلسطین، لبنان و سوریه باشد و چه در پاریس یا آمریکا محکوم می‌کنیم».
روزنامه‌های هر دو باند رژیم نیز همین خط را در مقالات خود با طول و تفصیل بیشتری منعکس کردند و تلاش کردند با خط‌ و نشان کشیدن برای فرانسه و کشورهای غربی، سیاست باج‌خواهی خود را پیش ببرند. آنها آشکارا فرانسه و کشورهای غربی را تهدید کردند که این حملات تروریستی نتیجه آزادی عمل مجاهدین و فعالان مقاومت ایران در این کشورهاست.
اما نه محکومیتهای ظاهری و نه این قبیل تهدیدها، از جانب پدر خواندهٴ تروریسم، دیگر نه کسی را فریب می‌دهد و نه می‌ترساند.
مجلهٴ فرانسوی اکسپرس (17دی) : «کشتن به نام اسلام کاری است که توسط خمینی بنیانگذار رژیم اسلامی ایران بنا نهاده شده است، در زمانی که وی فتوای قتل سلمان رشدی نویسنده انگلیسی را بعد از انتشار کتاب آیات شیطانی صادر کرد و به‌دنبال این فتوا، چندین ناشر یا مترجم این کتاب مورد حملات تروریستی قرار گرفتند.
… این پدیده مهلک، ریشه در حکومت ایران دارد که نخستین نمونهٴ چنین نظام اسلامی در دوران معاصر است و برای شکست دادن آن، باید سرچشمه فکری و بستر تاریخی آن را از بین برد».
خبرگزاری آسوشیتدپرس - 8ژانویه 2015 (18دی) : «... حمله خیابان نیکولا آپر (Nicolas Appert) به نظر آخرین فصل در برخورد ارزشها بین غرب، و تعبیری از اسلام نظامی‌گراست که دست‌کم یک چهارم قرن قدمت دارد و با آیت‌الله خمینی… شروع شد که در سال 1989 فتوایی برای ترور سلمان رشدی رمان‌نویس… صادر کرد».
رادیو دویچه‌وله آلمان (19دی) درباره موضع‌گیریهای رژیم گفت: سکوت رهبران و مسئولان جمهوری اسلامی در برابر این جنایت هولناک شرم‌آور است. بسیاری رهبران و مقامهای کشورهای اسلامی این حمله تروریستی را محکوم کرده و آن را با روح اسلام ناسازگار دانسته‌اند.
آری، آخوندها و پاسدارهای حاکم، مزورانه خواستند که از قضیه تروریستی پاریس در جهت مطامع و اغراض پست خود استفاده کنند. اما به یمن افشاگریها و روشنگریهای مقاومت ایران، اکنون همه می‌دانند که منشأ همهٴ این جنایتها، همین رژیم و بنیانگذار آن خمینی پلید است و این فاشیسم تروریستی رسواتر و لورفته‌تر از آن است که بتواند از این نمد، کلاهی برای خود دست و پا کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97f157dd-fcb8-4e24-b09f-9614a3abe9a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات