728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد: رژیم ایران هم‌چنان به‌دنبال تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم است

-

سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد
کارشناسان سازمان ملل‌متحد طی گزارش محرمانه‌یی که به دست رویتر رسیده است، گفته‌اند این سازمان هیچ تغییری در رفتار رژیم ایران در زمینه دور زدن تحریم تسلیحاتی و به‌خصوص در ارسال سلاح برای بشار اسد ثبت نکرده است. رویتر گفت: در گزارش سازمان ملل‌متحد آمده است کشورهای عضو و رسانه‌ها کماکان از نقل‌ و انتقال سلاح از ایران به سوریه، غزه، سودان و بحرین خبر می‌دهند. رژیم ایران از بشار اسد حمایت نظامی می‌کند و این به‌خوبی مستند شده است. این جنگ همچنین فرصتهای زیادی برای سپاه پاسداران فراهم کرده تا در سوریه فعالتر باشد. این گزارش به نمونه‌هایی از دور زدن تحریمها توسط رژیم ایران اشاره کرده است، از حمله ارسال سلاح و مهمات انفجاری و محموله‌هایی که توسط کشورهای کنیا و اسراییل توقیف شده‌اند.
بر اساس این گزارش؛ با وجود کاهش ظاهری فعالیتهای خریداری تجهیزات اتمی، رژیم ایران هم‌چنان برای به‌دست آوردن اقلامی که می‌توانند در غنی‌سازی اورانیوم نقش مهمی داشته باشند تلاش می‌کند. این کارشناسان گفتند رژیم ایران همچنین به‌دنبال کسب آلومینوم و سایر مواد با استفاده دوگانه بوده است... این رژیم همچنین روشهای پیچیده‌یی را توسعه داده تا بتواند تحریمهای مالی بین‌المللی را دور بزند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a86cafdf-2fae-48f5-a1f9-f557bbf623a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات