728 x 90

اخبار عراق,انتخابات عراق,

هشدار استرون استیونسون نسبت به دخالت نیروی قدس رژیم ایران در انتخابات عراق

-

استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا طی بیانیه‌یی دربارهٴ انتخابات عراق نسبت به تقلب‌های گسترده مالکی و دخالت نیروی قدس رژیم ایران برای رسیدن مالکی به دور سوم نخست‌وزیری هشدار داد.
وقایع هفته‌های گذشته بار دیگر این حقیقت را به‌اثبات می‌رساند که نوری مالکی با ایجاد یک حکومت خودکامه، تمامی ابزارها را برای اعمال نفوذ در انتخابات و تغییر نتایج به‌نفع خودش به‌کار گرفته است.
انتخابات در حالی برگزار می‌شود که مالکی فرمانده کل قواست و همهٴ نیروهای نظامی و انتظامی بدون هیچ‌گونه کنترل قانونی تحت ارادهٴ شخص مالکی است. بیش از چهار سال است که او با نقض توافق اربیل به‌طور مستقیم مسئولیت وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت امنیت و سرویس مخابرات را بر عهده دارد، همهٴ نقاط کلیدی را با افراد وابسته به خودش اشغال کرده و با اعمال نفوذ در قضاییه، استقلال آن‌را لگدمال و آن را تحت کنترل مستقیم سیاسی خودش در آورده است.
پارلمان عراق سال گذشته قانونی را تصویب کرد که طبق آن هیچ‌یک از سه منصب اصلی نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس نباید بیش از دو دورهٴ چهار ساله در دست یک نفر باشد؛ اما مالکی با اعمال نفوذ در دستگاه قضاییه، این قانون را خلاف قانون اساسی اعلام کرد. در حالی‌که چنین اختیاری در قانون اساسی برای دستگاه قضاییه در نظر گرفته نشده است.
مالکی با اعمال نفوذ در کمیسیون مستقل انتخابات، در ابعاد زیادی آن‌را تابع سیاستهای خود کرده است. گزارش‌های زیادی از عراق می‌رسد که نشان می‌دهد، مالکی صدها میلیون دلار برای خرید برگه‌های رأی اختصاص داده است. این برگه‌ها بین 300 تا 5000 دلار توسط عوامل مالکی خریداری می‌شود و برای بیش از یک میلیون (نیروی) نظامی، امنیتی و پلیس، دو کارت الکترال، اختصاص داده است تا در روز 30آوریل دو بار برای مالکی رأی بدهند.
انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که دهها هزار زندانی سیاسی، شامل زنان در سراسر عراق به بهانه تروریسم در بدترین شرایط به‌سر می‌برند و عراق (به‌لحاظ) شمار اعدامها در رتبهٴ بعد از (رژیم) ایران قرار گرفته است؛ علاوه بر سرکوب عمومی، اهل تسنن عراق، با یک نسل‌کشی جنایتکارانه از سوی مالکی مواجه هستند و سنی‌های ضد مالکی از یک تبعیض نهادینه رنج می‌برند.
رژیم ایران با تمام قوا تلاش می‌کند مالکی را برای سومین‌بار به نخست‌وزیری برساند. قاسم سلیمانی فرماندهٴ نیروی تروریستی قدس به‌طور مستمر در رفت و آمد به عراق است. او تلاش می‌کند از طریق تقلب و رأی‌سازی برای مالکی با به‌کارگیری مأموران عراقی‌اش و نیز با اعمال فشار روی سایر احزاب سیاسی برای پذیرش دور سوم نخست‌وزیری مالکی، این سیاست را به‌اجرا بگذارد. این در حالی است که احزاب سیاسی عراق، اعم از شیعه، سنی یا کرد، با دور سوم (نخست‌وزیری مالکی) مخالفند.
آمریکا، ملل‌متحد و اتحادیه اروپا نباید در برابر چنین ظلم و دست‌کاری انتخاباتی سکوت کنند. تنها راه برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه این است که سازمان ملل تمامی‌روند انتخابات را نظارت و تضمین کند که از تقلب مالکی جلوگیری می‌شود.

استرون استیونسون
رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e02675b-a65a-444c-a84b-3cddd5d5db10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات