728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

افزایش خودکشی

-

خودکشی یک دستفروش در تهران
خودکشی یک دستفروش در تهران
طی هفته گذشته رسانه‌های رژیم خبر از 2خودکشی دادند، 23فروردین 93 یک سرباز در بیجار کردستان و یک کارگر اداره نیروی کشش راه‌آهن در تهران در یک اقدام اعتراضی به‌خاطر مشکلات معیشتی، با طناب خود را حلق‌آویز کرد. در اسفند ماه 92 نیز سه خودکشی در اماکن عمومی اتفاق افتاد.
آماری که ارگانها و رسانه‌های رژیم در مورد روند افزایش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندی منتشر می‌کنند، اگر ‌چه ناقص اما قابل‌توجه و دردناک است.
بنا بر گزارش سایت حکومتی تابناک 23فروردین 93 بر اساس داده‌های پزشکی قانونی، آمار خودکشی در9ماه نخست سال 92 نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است که بیشترین آمار خودکشی در میان جوانان است.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در ۹ماهه سال گذشته ۳۱۲۵ نفر خودکشی کرده‌اند، از میان این افراد ۹۸۲ تن را زنان و ۲۱۴۳ تن را مردان تشکیل می‌دهند. بر همین اساس در مدت مشابه سال۹۱ نیز ۲۷۴۰تن به علت آنچه که پزشکی قانونی آن را خودکشی تشخیص داده بود، جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس منابع آماری، ایران تحت حاکمیت ولایت‌فقیه در میان ﮐﺸﻮر ﻫﺎی دنیا بر اساس گزارش برخی منابع آماری رتبه 48 و بر اساس گزارش برخی منابع دیگر رتبه 58 را دارد.
استان ایلام پیشتاز آمار خودکشی است و بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشک قانونی، استان ایلام هم‌چنان بالاترین میزان خودکشی در ایران را دارد و پس از آن لرستان، خوزستان، کرمانشاه، گلستان و کهکیلویه و بویر احمد از دیگر استانهایی هستند که بیشترین میزان خودکشی در آنها رخ داده است.
در گزارش سازمان پزشک قانونی آمده است که فراوانی خودکشی در بین گروه سنی 18 تا 24سال با افزایش خودکشی ۲۸.۲ است.
به گفته یک روانپزشک عوامل اقتصادی مانند فقر، بیکاری، محرومیت، ناامنی شغلی و عوامل اجتماعی دیگر مانند بی‌سوادی و... از جمله عوامل مهم در بروز بحرانهای روانی از جمله خودکشی است.
طبعاً از آنجایی که همه ارگانها و رسانه‌ها تحت کنترل و نظارت هستند، گزارشات سازمان پزشک قانونی نیز نمی‌تواند کامل و دقیق باشد. بسیاری از خانواده‌ها نیز به دلایل مختلف اجتماعی بسیاری از موارد خودکشی را افشا نمی‌کنند.
نسبت مستقیم افزایش خودکشی با نرخ بیکاری در استانهای کشور نشان می‌دهد سیاست غارتگرانه و بهره کشانه رژیم مهمترین عامل در افزایش خودکشی است.
روند افزایش خودکشی در ایران و به‌خصوص روند افزایش خودکشی در میان جوانان، در حالی است که آخوند حسن روحانی شیاد در شعر و شعارهای تبلیغاتی وعده آسایش و رفاه مردم و به قول خودش امید و اعتدال می‌داد اما، خودکشیهای اواخر سال گذشته و روزهای گذشته بیانگر این است که تغییر دولت در نظام آخوندی فقط درد دیگری به دردهای مردم اضافه می‌کند ولو این‌که باند به قدرت رسیده، ماسک ”اعتدال و امید“ را به چهره بزند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4fff419-530f-431b-a7f1-a94553de465a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات