728 x 90

مخالفت با ابوطالبي,

ابوطالبی، سازماندهنده ترور نماینده مقاومت ایران در رم در سال۱۹۹۳

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
ابوطالبی که تا سال 1992 سفیر در ایتالیا بود، در زمان ترور با مدارک جعلی به رم بازگشته بود
به گزارش پلیس ایتالیا در 2003 ابوطالبی به‌خاطر مظنون بودن در قتل از ورود به شنگن ممنوع بوده است

حمید ابوطالبی، که توسط روحانی رئیس‌جمهور رژیم آخوندی، به‌عنوان سفیر این رژیم در ملل‌متحد در نیویورک منصوب شده است، سوابق طولانی در همکاری با اطلاعات سپاه پاسداران و دیگر سرویسهای اطلاعاتی رژیم دارد و بر اساس تحقیقات پلیس قضایی ایتالیا و اظهارات شهود، ترور محمد حسین نقدی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا را در 16مارس 1993 سازماندهی کرده است.

محمد حسین نقدی که کاردار رژیم آخوندی در رم (بالاترین مقام دیپلوماتیک رژیم در ایتالیا) بود در مارس 1982 در اعتراض به اعدام و شکنجه و کشتار ملایان سفارت رژیم را ترک کرد و به مقاومت پیوست و به‌عنوان نماینده شورا در ایتالیا فعالانه به افشای جنایات ملایان و معرفی مقاومت پرداخت.

مقاومت ایران به‌دنبال ترور نقدی اعلام کرد سفارت رژیم در رم در سازمان دادن این عملیات جنایتکارانه دست داشته است. در سالهای بعد در تحقیقات پلیس ایتالیا و اظهارات شهود مشخص شد حمید ابوطالبی که در فاصله سالهای 1988 تا 1992 سفیر آخوندها در رم بوده است، مجری و سازمانده این عملیات جنایتکارانه بوده است. بنابراین تحقیقات ابوطالبی در زمان ترور نقدی با اسم مستعار و با مدارک جعلی برای انجام این جنایت وارد ایتالیا شده بود. در تحقیقات پلیس شامل اظهارات یک شاهد مطلع آمده است:
«قتل نقدی را باید یک قتل سیاسی محسوب کرد که در محافل دولتی ایران، و در چارچوب یک پروژه عمومی متلاشی کردن مقاومت در خارج تصمیم‌گیری شده است. نقدی به‌خاطر کیفیت و کمیت فعالیتهای سیاسیش در ایتالیا مورد هدف قرار می‌گیرد. به‌خاطر مهارتی که در ترتیب دادن روابط با شخصیتهای عالیرتبه طبقه سیاسی ایتالیا در سطح ملی از خود بارز کرده بود، و به‌خاطر توانمندی انسانی بی‌گفتگوی وی، و پیشبرد مبارزه عاشقانه‌اش بر علیه رژیم ایران. انجام این قتل از سوی شخصیتهای بلندپایه سیاسی- مذهبی تهران تصمیم‌گیری شده است، و اجرای آن به یک گروه که به‌طور خاص به این منظور وارد ایتالیا شده واگذار گردیده است. سازماندهی آنها در محل ارتباط مستقیم داشته است با نمایندگی دیپلوماتیک در ایتالیا و به‌طور خاص با سفیر ابوطالبی».

در بخش دیگری از گزارش پلیس جنایی ایتالیا آمده است: «ابوطالبی و نقدی همدیگر را از زمان انقلاب 1979 می‌شناختند. علاقه شخصی ابوطالبی به قتل نقدی از یکطرف به‌دلیل وظیفه مذهبی در مورد انجام آن حکم مرگ بود که به‌عنوان فتوا بود و از طرف دیگر به‌دلیل شناخت به این امر بود که با توجه به آشنایی چندین ساله قربانی توسط سفیر، امکانات خوبی را برای انجام این حکم بدون ریسک داشت. علاوه بر اینها، پروژه‌یی از این طریق، اگر انجام می‌شد، برای اهداف شخصی و ارتقای مقام نیز پربار می‌بود».

«نام این عملیات به‌صورت کد بود و ابوطالبی قبل از عملیاتی کردن این طرح باید چراغ سبز نهایی را از تهران می‌گرفت».

ترور محمد حسین نقدی یکی از ترورهای مسئولان اپوزیسیون در دوران ریاست‌جمهوری رفسنجانی بود. سه سال قبل از آن، در آوریل 1990 دکتر کاظم رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در ژنو ترور شد. او نیز اولین نماینده ایران در ملل‌متحد در ژنو بعد از سقوط رژیم شاه بود که در اعتراض به جنایتهای این رژیم به مقاومت پیوست. دیپلوماتها و سفارت رژیم آخوندی در ژنو بیشترین نقش را در سازمان دادن و اجرای این ترور به عهده داشتند.

بر اساس گزارش رسمی پلیس قضایی ایتالیا در سال 2003 حمید ابوطالبی به‌خاطر مظنون بودن به ارتکاب جنایت از ورود به منطقه شنگن ممنوع بوده است.

ابوطالبی از ابتدا با اطلاعات سپاه پاسداران کار می‌کرد و در گروگانگیری دیپلوماتهای آمریکایی در ایران در سال 1979 دست داشت، در سال1981 وارد وزارت‌خارجه شد. او در سال 1982 به بخش اطلاعات سفارت رژیم در پاریس منتقل شد. پس از دو سال به تهران بازگشت و مدتی بعد به سفارت رژیم در سنگال منتقل شد. دولت سنگال او را به‌عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد و مجبور شد این کشور را ترک کند.

او به‌عنوان سفیر رژیم در ایتالیا، امکانات و تواناییهای سفارت را بیش از گذشته علیه مخالفان ایرانی سازمان داد و سرویسهای اطلاعاتی را به‌طور گسترده علیه مخالفان به‌کار گرفت

وی که نمی‌تواند نقش خود را در گروگانگیری انکار کند درصدد کم اهمیت جلوه دادن آن بر آمده و می‌گوید من نقش مترجم را برای دانشجویان خط امام داشته ام! (خبر آنلاین-18اسفند92).

روزنامه‌ایران در 27آبان 92 به‌نقل یکی از ”دانشجویان خط امام“ به‌نام محمد هاشمی اصفهانی نوشت: «در سال58 با تسخیر سفارت آمریکا در تهران موج دیگری از انقلاب اسلامی یا به تعبیر امام انقلاب دوم را رقم زدند. و دعوت از «نهضتهای آزادیبخش جهان» را شروع کردند که آقای عبدی و آقای حمید ابوطالبی از طرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (در سال 1358) به الجزایر رفتند و 17نهضت آزادیبخش جهان را به تهران دعوت کردند... یعنی بیرق «اتحاد بین مستضعفین جهان» در یک دست ما (دانشجویان خط امام) و 52گروگان آمریکایی را در دست دیگر داشتیم»

انتصاب یک تروریست جنایتکار از سوی روحانی به‌عنوان سفیر رژیم در ملل متحد، بار دیگر این حقیقت را در مقابل چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد که ادعای اعتدال و میانه‌روی از سوی فاشیسم دینی حاکم بر ایران چیزی جز یک بازی سخیف برای فریب جامعه جهانی نیست. این رژیم و نمایندگان و دیپلوماتهایش که عموماً در شکنجه و اعدام و جاسوسی و تروریسم علیه مخالفان دست دارند، باید از جامعه جهانی طرد و اخراج شوند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
13فروردین93 (2آوریل 2014)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5995770d-38df-427c-9f93-46bc253e6bb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات