728 x 90

حمله به اشرف,اشرف - حمايت بين المللي,

اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو - ۷مارس ۲۰۱۳

-

نماینده مشترک 3 سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل‌متحد
نماینده مشترک 3 سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل‌متحد
سخنرانی نماینده مشترک 3 سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل‌متحد درباره حفاظت و امنیت مجاهدان اشرفی و تحقیق درباره حملات جنایتکارانه و نقض تعهدات عراق
فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران), جنبش علیه نژادپرستی و برای دوستی خلقها (مراپ)
و انجمن توسعه آموزش: ما از روندهای ویژه و ذیربط شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم
یک تحقیقات جامع را در رابطه با کشتار در اشرف هدایت کند


نماینده فرانس‌لیبرته ـ بنیاد دانیل میتران
آقای رئیس،
سازمان ما قدردانی خود را به خانم پیلای به‌خاطر عالی‌ترین شکل برای پیشبرد دستور کارهای سختی که در دست دارد و به‌خصوص تشکر خاص خودمان ما که در سخنرانی 9سپتامبر گذشته در رابطه با پناهندگان کمپ اشرف که در وضعیت سختی قرار دارند ابراز می‌دارد. من از ایشان نقل‌قول می‌کنم: ”... . من از مقامات عراق می‌خواهم که تحقیقاتی که در رابطه با مرگ اسفناک حداقل 52تن از ساکنان اشرف را اعلام کرده است، کاملاً مستقل، کامل و شفاف باشد. مقامات بایستی قدمهای بیشتری برای تضمین حفاظت ساکنان هر دو کمپ اشرف و لیبرتی را بردارند.

خانم پیلای اگر درخواست 15آوریل 2013 شما و همین‌طور درخواستهای بعدی، برای اولین تحقیقات شفاف مورد توجه قرار گرفته بود قتل‌عام صورت نمی‌گرفت، نه کشتار اول سپتامبر 2013 جایی که 52 پناهجو کشته شدند هفت‌تن که شش نفر آنها زنان بودند ربوده شدند و نه 5 حمله دیگر.

هیچ بیانیه‌یی از سوی گزارشگران مستقل ملل‌متحد درباره مصونیت این جنایت و شیوه‌ای که این جنایت صورت گرفته است وجود نداشته و مدارک حاکی از درگیر بودن نیروهای عراقی در ارتکاب جرم، فاحش است.

با توجه به این‌که 5ماه بعد از کشتار، هیچ شواهدی دال بر وجود یک تحقیقات جدی از سوی عراق وجود ندارد و نیز هیچ مقصری شناسایی و یا تنبیه نشده است ما از شما می‌خواهیم که از تمامی امکانات خود استفاده کنید تا این‌که روند ویژه ذیربط شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد یک تحقیقات کامل و جامع را درباره کشتار اول سپتامبر در کمپ اشرف به پیش ببرند.

از توجه شما متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68161e5b-07d2-4233-84e2-a747f35465ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات