728 x 90

سوريه,

ارتش آزادی سوریه در حال پیشروی به سوی مرکز دمشق

-

ارتش آزادی سوریه
ارتش آزادی سوریه
مردم سوریه امروز در سراسر این کشور به‌رغم بمباران شهرها تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی دیکتاتور خونریز سوریه شدند و از پیشرویهای ارتش آزادی سوریه حمایت کردند.
رزمندگان ارتش آزادی امروز مقر گردان81 در غوطه شرقی را به تصرف خود درآورده است.
ارتش آزادی سوریه اعلام کرد که رزمندگانش پس از تسخیر کامل محله حجرالاسود در جنوب دمشق وارد محله‌های التضّامن و المزه شده‌اند و هم‌اکنون با نبرد خیابان به‌ خیابان در حال پیشروی به‌سوی مرکز شهر هستند. گزارشها حاکی است درگیریهای دیگری در نزدیکی مقر نیروهای گارد ریاست‌جمهوری و فرودگاه بین‌المللی دمشق ادامه دارد. تلویزیون الجزیره گزارش داد که چندین گردان ارتش آزادی یک تیپ جدید را با نام تیپ پایتخت تشکیل داده‌اند که مأموریتش فتح دمشق است.

بر اساس گزارشهای رسیده رژیم بشار اسد از صبح امروز بمباران و گلوله‌باران شدید مناطق جنوبی دمشق را آغاز کرده است. بمباران بی‌هدف و شدید مناطقی که رزمندگان تسخیر می‌کنند، روش جنایتکارانه بشار در هفته‌های اخیر است.
به‌گزارش تلویزیون الجزیره بمباران بی‌هدف مناطق مسکونی جنوب دمشق حدود 5میلیون تن را از ساکنان این شهر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. آنها در خیابانها یا در اماکن عمومی و مدارس مستقر شده‌اند و از نظر انسانی در وضعیت وخیمی قرار دارند.
ارتش آزادی سوریه اعلام کرد عملیات آزادسازی حما، با موفقیت ادامه دارد و رزمندگان در مسیر پیشروی خود به سمت مرکز شهر حما، شمار دیگری از مراکز نظامی و پستهای ایست و بازرسی را در حومه شمالی شهر تسخیر کرده و شمار زیادی از خودروهای نظامی و تسلیحات سنگین را منهدم کرده یا به‌غنیمت گرفته‌اند.

گزارشها و تصاویر حاکی است که در مناطق آزاد شده مردم به‌رغم این‌که در وضعیت انسانی وخیمی به‌سر می‌برند به خیابانها می‌ریزند و از رزمندگان استقبال می‌کنند.
به‌گزارش هیأت عمومی انقلاب سوریه اعلام کرد که روز گذشته بیش از 100تن بر اثر بمبارانها و گلوله‌باران نیروهای بشار اسد در مناطق مختلف سوریه جان خود را از دست دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت سرنوشت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مسأله اصلی روسیه نیست بلکه آنچه مسأله روسیه است سرنوشت سوریه بعد از بشار اسد است.

یونایتدپرس بین‌المللی گزارش داد در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت، قانع شده است که رژیم اسد سرنگون خواهد شد، مقامهای آمریکا گفتند که سوریه بار دیگر موشکهای اسکاد علیه رزمندگان ارتش آزادی سوریه شلیک کرد. این مقامها گفتند، روز پنجشنبه 4 تا 6 موشک بالستیک تاکتیکی از دمشق به سمت مناطق تحت تسلط رزمندگان در شمال حلب در نزدیک مرز ترکیه، شلیک شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b89ab9c3-9108-45eb-9315-3863b23ef44f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات