728 x 90

ليبرتي,

پروژه جابه‌جایی ساکنان اشرف به لیبرتی یک پروژه شکست خورده است

-

استقرار زرهی مجهز به تیربار در کمپ لیبرتی
استقرار زرهی مجهز به تیربار در کمپ لیبرتی
نامه شورای معتمدین شهر تحریر در استان دیالی عراق به هیلاری کلینتون

ما در شورای معتمدین شهر تحریر در استان دیالی مایلیم در رابطه با موضوعی که کماکان نگرانی و ناراحتی ما را برمی‌انگیزد با شما صحبت کنیم و آن، موضوع پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف در استان دیالی می‌باشد. چرا که ما با این ایرانیان در طول تقریباً 30سال گذشته زندگی کرده‌ایم و از آنها جز محبت و برادری و خوبی و مهربانی چیزی ندیده‌ایم. در شرایطی که می‌بینیم ساکنان اشرف تا چه اندازه برای نشان‌دادن حسن‌نیت از حقوق مشروع خود در چارچوب پروژه انتقال ساکنان اشرف از کمپ اشرف به کمپ لیبرتی در بغداد کوتاه آمده‌ و همکاری لازم را با جامعه بین‌المللی و حتی دولت عراق نشان داده‌اند؛ ما شاهد عدم پایبندی دولت عراق به قوانین و استانداردها و عرفهای بین‌المللی هستیم و وضعیت به نقطه‌ای رسیده که آن دسته از ساکنان اشرف که به کمپ لیبرتی رفته‌اند چه رنج‌هایی را که متحمل نمی‌شوند! چرا که شرایط آنجا در عمل مانند شرایط یک زندان حقیقی است. به‌طوری‌که ساکنان لیبرتی در آن کمپ از کمترین زیرساختهای زندگی مانند آب و برق برخوردار نیستند. کما این‌که دولت عراق و در ادامه اقدامات غیرانسانی و جنایتکارانه‌اش از ورود مواد غذایی به دو کمپ لیبرتی و اشرف ممانعت به‌عمل آورده است.

برای ما در شورای معتمدین شهر تحریر جای هیچ‌گونه شکی باقی نمانده است که پروژه جابه‌جایی ساکنان اشرف به لیبرتی شکست خورده می‌باشد. ما همصدا با بیش از 70تن از اعضای پارلمان عراق تأکید می‌کنیم که باید پایان پروژه جابه‌جایی ساکنان اشرف اعلام شود و یا این‌که کمپ لیبرتی یکی از کمپ‌های سازمان ملل معرفی و اعلام شود. ما موضع ساکنان اشرف و پافشاری آنها بر توقف پروژه جابه‌جایی از اشرف به لیبرتی در صورت برآورده نشدن تضمین‌های کافی و عملی را تأیید می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/882d5996-0b0d-4223-a459-6c6cb5628f96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات