728 x 90

نقض حقوق بشر,تشدید سرکوب ,

نیکی هیلی در شورای امنیت: رژیم ایران صدای اعتراض مردم را خفه می‌کند و نسبت به انگیزه آنها دروغ‌سازی می‌کند

-

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان متحد
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان متحد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد در جلسه شورای امنیت گفت:‌ «رژیم تهران عامل اصلی بی‌ثباتی در یک بخشی از جهان است. از تروریستها، ستیزه‌جویان دست‌نشانده و جانیانی هم‌چون بشار اسد حمایت می‌کند.

ر‌ژیم ایران در مغایرت با تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل موشکهای بالستیک به شبه‌نظامیان می‌دهد و این شبه‌نظامیان دست‌نشانده آنها را به اهداف شهروندی پرتاب می‌کنند همان‌گونه که ما دیدیم شبه‌نظامیان حوثی یمن یک موشک بالستیک را به فرودگاه ریاض شلیک کردند.

وی به قیام مردم اشاره کرد و افزود:‌ وقتی که مردم ایران اعتراض کردند به این‌که پولهایشان هزینه تروریستها می‌شود، رژیم ایران، آنها را دستگیر می‌کند و آنها را می‌کشد. این رژیم صدای اعتراض آنها را خفه می‌کند و نسبت به انگیزه آنها دروغسازی می‌کند.

نیکی هیلی گفت:‌ وقتی این شورا قطعنامه 2231 را تصویب کرد توافق اتمی را تأیید کرد اما یک سلسله از مقررات و ممنوعیتها بر رفتار رژیم ایران تعیین کرد. رژیم ایران مکرراً این ممنوعیتها را نقض کرده است و در انجام اینکار مکرراً نشان داده که شایسته اعتماد و اطمینان ما نیست. بنابراین وقتی این شورا تصمیم می‌گیرد که چطور می‌شود اطمینان را ترغیب کرد تا کشورها وارد تولید تسلیحات کشتارجمعی نشوند جایی که باید شروع کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم این است که تأکید کنیم کشورها از التزامات بین‌المللی موجودشان متابعت کنند.

در مورد ایران در حالیکه آمریکا بر تعهدات خود نسبت به برجام متعهد باقی می‌ماند، جامعه بین‌المللی باید هم‌چنین التزاماتش مطابق قطعنامه 2231 را برآورده سازد.

ما به‌عنوان شورای امنیت این التزامات را اعمال کردیم و با همدیگر بایستی به نقض قوانین خطرناک رژیم ایران پاسخ بدهیم نه به این خاطر که ما خواهان شکست برجام باشیم بلکه به‌خاطر آرمان منع تسلیحات کشتارجمعی که موفق گردد. ما نباید فراموش کنیم که تسلیحات کشتارجمعی تنها یک تهدید مجازی نیستند بلکه تسلیحاتی هستند که رژیمهای شیطانی آنها را بکار می‌گیرند. رژیم سوریه مکرراً از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده است. اینها رفتار حکومتی هستند که این‌قدر فاسد است که در کنار داعش تنها کسانی هستند که از سلاحهای شیمیایی در قرن 21 به‌عنوان جنگ‌افزار استفاده می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f104ce5-4029-46bd-ac6c-06f5e205b650"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات