728 x 90

انتخابات,

چالشها در برابر انتخابات اوکراین

-

انتخابات اوکراین
انتخابات اوکراین
اعتراضها در اوکراین شروع شده است، اعتراض به تقلب در انتخابات پارلمانی که اوایل این هفته برگزار شد

گزارشی از تلویزیون فرانسه 24:
حزب حاکم اوکراین در انتخابات پارلمانی کشور ادعای پیروزی و داشتن اکثریت قاطع کرد. اما حزب یولیو تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق که در زندان به‌سر می‌برد، این ادعا را غیرواقعی توصیف کرد. تیموشنکو طی بیانیه‌یی انتخابات پارلمانی روز یکشنبه را از ابتدا تا انتها تقلبی توصیف کرد. ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا هم این انتخابات را شکستی برای دموکراسی توصیف کردند.

والبورگا هابس‌بورگ، مسؤل تیم ناظران اروپایی گفت: با در نظر گرفتن تمرکز قدرت و زیاده‌روی در استفاده از پول برای کارهای تبلیغاتی در این انتخابات، روند دموکراسی در اوکراین معکوس شده است.
این سازمان سوء‌استفاده از منابع دولتی و نبود شفافیت در ارائه منابع مالی حزب حاکم را مورد انتقاد قرار داد. آنها همچنین زندانی کردن یولیو تیموشنکو، رهبر اپوزیسیون را از اوت سال گذشته مورد انتقاد قرار دادند.
هابس بورگ گفت: نباید برای شنیدن حرف رهبران سیاسی مجبور می‌شدیم به زندان برویم.
از ابتدا هم تردید و نگرانیها در مورد تقلب در انتخابات وجود داشت. نتایج اولیه که صبح روز دوشنبه منتشر شد، تصویر متفاوتی از آخرین نظرسنجیها که روز یکشنبه گرفته شد، ارائه می‌داد. در هر دو مورد حزب یانوکوویچ در رأس قرار داشت، اما نتایج اولیه روز دوشنبه یک اختلاف فاحش میان وی و بقیه نشان می‌داد. این در حالی بود که نظرسنجیهای قبلی نشان می‌داد رقابت میان یانوکویچ و حزب تیموشنکو بسیار نزدیک است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a3a7416-8d18-4156-92d4-0ab8e3131fe1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات