728 x 90

-

۴فروردین ۱۳۸۹ رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در اجلاس کاخ ریاست مجلس آلمان

-

 -
-
روز چهارم فروردین ۱۳۸۹ درجلسه‌یی که در کاخ ریاست مجلس آلمان، با حضور خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، و شماری از نمایندگان و رؤسای کمیسیونهای پارلمان از احزاب حاکم و اپوزیسیون برگزار شد، بیانیه بیش از 100تن از نمایندگان مجلس فدرال آلمان ـ بوندستاگ ـ و شماری از نمایندگان مجالس ایالتی این کشور، در دفاع از ساکنان اشرف و حمایت از قیام مردم ایران اعلام شد.
نمایندگان مجلس آلمان، در بیانیه خود، بر ضرورت «دخالت فوری سازمان ملل‌متحد برای تضمین حفاظت ساکنان اشرف، در مقابل تهدید جابه‌جایی اجباری و کشتار آنان» تأکید کردند و خاطرنشان کردند که «باید به سازمان ملل‌متحد کمک کرد تا مسئولیتهایش را در قبال اعدام و کشتار و نقض حقوق‌بشر در ایران و همچنین در قبال حفاظت از مخالفان ایرانی در اشرف برعهده بگیرد».
در این اجلاس، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، سخنانی ایراد کرد و ضمن قدردانی از حمایت نمایندگان مجلس آلمان از حقوق مجاهدان اشرف، اوضاع ایران، موقعیت قیام و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران برای آزادی را برای نمایندگان مجلس آلمان و شخصیتهای شرکت‌کننده در این اجلاس تشریح نمود.
خانم رجوی با اشاره به استمرار توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرف، بر ضرورت تضمین حفاظت اشرف از سوی ملل‌متحد تأکید کرد.
خانم رجوی ضرورت تغییر سیاست اتحادیه اروپا در قبال مسأله ایران و شناسایی حق مردم ایران برای مقاومت را مورد تأکید قرار داد.
در این اجلاس شماری از پارلمانترها و شخصیتهای شرکت‌کننده نیز سخنرانی کردند و ضمن خیرمقدم به خانم رجوی، بر حمایت نمایندگان مجلس آلمان از قیام مردم ایران و مجاهدان اشرف تأکید کردند.
مشروح سخنان خانم مریم رجوی

نمایندگان محترم
خانمها، آقایان،
خوشحالم که امروز در میان شما نمایندگان مردم آلمان هستم.
ابتدا مایلم از همه شما به‌خاطر توجهاتتان به مسأله نقض حقوق‌بشر در میهنم ایران تشکر کنم.
به‌ویژه مایلم از تلاشهای شما برای دفاع از رزمندگان آزادی ایران در اشرف صمیمانه قدردانی کنم.
همچنین ضروری می‌دانم که یاد خانم اینگرید هولتزهوتر را، که مسئول کمیته آلمانی برای همبستگی با یک ایران آزاد بود، گرامی و بزرگ بدارم.
مردم و مقاومت ایران شخصیت والا و تلاشهای بی‌وقفه آن زن شجاع، در دفاع از مقاومت ایران و اشرف را همواره به‌خاطر خواهند داشت.
من امروز در شرایطی به‌این‌جا آمده‌ام که موضوع ایران در قلب مسائل بین‌المللی قرار دارد.
من مایلم به بررسی دو موضوع بپردازم:
1- موضوع‌ اول: سمت‌وسوی تحولات در ایران می‌باشد. و سؤال اول اینکه، آیا چشم‌انداز خاتمه دیکتاتوری مذهبی وجود دارد؟
آیا اپوزیسیون ایران قادر هست که تغییر را محقق سازد؟
موانع و عوامل کندکننده و یا تسریع‌کننده کدامها هستند؟
2- موضوع دوم: موضوعی که به‌آن خواهم پرداخت راه‌حل این بحران است. و سؤال این است: سیاست درست برای غرب چیست؟
قبل‌از پرداختن به این دو موضوع اجازه بدهید در مقدمه، آنچه که اکنون به‌طور یقینی فکر می‌کنم مورد توافق عمومی می‌باشد را به‌طور محوری مورد اشاره قرار دهم.
اولاً : قیام سراسری مردم ایران طی 9ماه گذشته به‌وضوح نشان داد که مردم‌ایران، خواهان خاتمه دیکتاتوری مذهبی می‌باشند.
شقه در درون رژیم ملایان در بالاترین سطح صورت گرفته و رژیم را در بنیان ضعیف‌تر نموده است.
افزایش سرکوب در داخل، تشدید برنامه سلاح هسته‌یی و افزایش دخالتهای در عراق نشان می‌دهد که رژیم ملاها هیچ قصدی برای تغییر رفتارش و ایجاد رفرم ندارد.
سیاست غرب و اتحادیه اروپا برای تغییر رفتار رژیم ازطریق مذاکره و مماشات، اشتباه بوده و به ضد خودش عمل کرده است. کانون این سیاست، فاصله‌گرفتن از مقاومت، و محدودکردن آن می‌باشد.
سمت‌وسوی تحولات
- ما بر این باوریم که چشم‌انداز تغییر وجود دارد. و به‌رغم سرکوب وحشیانه، رژیم نتوانسته قیام را مهار کند. همچنین، خامنه‌ای نتوانسته شقه درون رژیم را به‌هم بیاورد.
و اختلافات در بالا منجر به ریزش بخش قابل‌توجهی از نیروهای رژیم شده، که طی سالیان به‌آنها متکی بود.
بر اساس اطلاعات موثق ما حتی در بدنه سپاه پاسداران که نیروی اصلی سرکوب رژیم می‌باشد، نشانه‌های تزلزل مشاهده می‌شود.
- مهمتر اما، بروز بیرونی پتانسیل عظیم ناشی از 30سال اختناق مذهبی، فساد، فقر و فحشا درجریان قیامهای 9ماه گذشته می‌باشد، که منجر به فروریختن موقعیت ولی‌فقیه رژیم شده است.
بنابراین، شرایط دیگر به گذشته برنمی‌گردد و به‌رغم هر افت‌وخیز این مسیر تا خاتمه‌دادن به دیکتاتوری مذهبی در ایران، ادامه خواهد یافت.
استمرار تظاهرات در شرایطی که رژیم از درون شقه شده است، تأثیرات بیشتری دارد.
پاسخ مثبت مردم به فراخوان مقاومت ایران برای تبدیل جشن سنتی چهارشنبه‌سوری به یک حرکت اعتراضی، بیانگر شکل‌گیری یک جبهه و اتفاق‌نظر مردمی، پیرامون راه و روش مقاومت ایران، یعنی نفی تمامیت رژیم می‌باشد…
- یک ویژگی بارز دیگر مقاومت ایران، برخورداری از ۳۴۰۰ فعال مقاومت در اشرف در عراق می‌باشد. بسیاری از آنها نزدیک به سه دهه است که دست اندر‌کار مقاومت برای آزادی می‌باشند.
اشرف، سمبل پایداری، مرکز امید، و الهام‌بخش مردم ایران در مقاومت برای آزادی می‌باشد. به‌همین‌دلیل رژیم برای نابودی اشرف از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.
نهایتا، شورای ملی مقاومت، به‌عنوان دیرپاترین ائـتلاف تاریخ ایران، با یک برنامه مشخص و اعلام‌شده، چشم‌انداز مشخصی را در مقابل مردم ایران و در وهله بعد جامعه بین‌المللی قرار می‌دهد.
شورای ملی مقاومت ایران با اعلام سه اصل نفی دیکتاتوری مذهبی، پذیرش استقرار جمهوری و جدایی دین و دولت، راه را برای ورود همه نیروهای سیاسی به یک جبهه گسترده و فراگیر باز کرده است.
ازسوی‌دیگر مواضع مقاومت ایران در دفاع از یک ایران غیراتمی و همزیستی مسالمت‌آمیز با تمامی کشورهای جهان، شاخص جدی سیاست مسئولانه این مقاومت است که آن‌را به یک طرف گفتگوهی قابل اتکاء در صحنه بین‌المللی تبدیل می‌کند.
نقد سیاست غرب و راه‌حل
البته برای تغییر، موانع وجود دارند.
علاوه‌بر سرکوب گسترده در داخل، عدم یک سیاست قاطع در قبال رژیم ملایان از سوی غرب هم‌چنان به‌عنوان یک مانع در مقابل تغییر در ایران قرار دارد.
غرب با روابط اقتصادی گسترده با رژیم و محدود‌کردن نیروی اصلی اپوزیسیون، بیشترین کمک را به بقای رژیم نموده است.
سیاست مذاکره و مماشات اجازه داد که ملاها به‌ دست‌یابی به بمب اتم نزدیکتر شوند و بنیادگرایی و عوامل خودشان را در عراق و لبنان و فلسطین تقویت کنند. امروز رژیم ملاها، جدی‌ترین تهدید صلح و امنیت جهانی است.
راه‌حل این تهدید، نه در ادامه مماشات و نه مداخله نظامی خارجی است. تنها یک راه وجود دارد: تغییر دموکراتیک به‌دست مردم و مقاومت سازمان‌یافته آنها. ولی غرب هم‌چنان نقش محدود‌کننده در قبال اهرم اصلی محقق‌ساختن این تغییر یعنی مقاومت ایران دارد.
در ماههای اخیر، ضرورت یک سیاست قاطع مورد توجه قرار گرفته است ولی هنوز به‌مرحله اجرا گذاشته نشده است.
ما هم‌چنان با یک بی‌عملی از سوی اروپا مواجهیم.
اساسی‌ترین نیازهای رژیم هم‌چنان در روابط اقتصادی با غرب تأمین می‌شود.
حجم مبادلات ایران با اروپا در سال گذشته بالغ بر 11میلیارد یورو بوده که یک سوم آن با آلمان بوده است.
رژیم، با تجهیزاتی که از اروپا، از جمله کشورآلمان تهیه نموده برای اعمال اختناق و سرکوب مردم استفاده می‌کند.
درآمد حاصله از روابط اقتصادی در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌گیرد که اقتصاد ایران را در انحصار خود در آورده است.
طی سالهای اخیر، تحت‌عنوان سیاست خصوصی‌کردن کلیه صنایع بزرگ از جمله، انحصار گاز و نفت در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است. درآمد حاصله از معاملات، صرف سرکوب، کسب سلاح اتمی و کمک به نیروهای بنیادگرا و تروریست در منطقه می‌شود.
از همین‌رو مقاومت ایران، دولتهای غربی به‌ویژه دولت آلمان را به اقدامات زیر فرا‌می‌خواند:
* اعمال تحریمهای همه‌جانبه به‌ویژه در زمینه نفت و بنزین است. مخالفت با تحریم، به بهانه این‌که به مردم صدمه می‌زند یک فریب بزرگ است.
ما اطلاعات موثق از درون رژیم داریم که میزان کمی تحریمات بانکی که اعمال شده، تأثیرات فلج‌کننده برای رژیم به‌همراه داشته است.
* همچنین سپاه پاسداران باید در لیست نهادهای تروریستی قرار بگیرد و بساط مأموران اطلاعاتی ملاها در اروپا جمع شود. تحریم، ضروری است ولی کافی نیست
* تحریم باید با تغییر سیاست در قبال مقاومت ایران همراه شود.
سیاست کشورهای غربی تاکنون مانع از آن شده است که مقاومت ایران بتواند از همه پتانسیلهایش برای ایجاد تغییر استفاده کند. زمان آن فرا رسیده که شورای ملی مقاومت به‌رسمیت شناخته شود.
* در مقابل تهدیدات رژیم ایران و همدستانش در عراق برای نابودی ساکنان اشرف، اروپا باید به دولت عراق نسبت به هرگونه استفاده از خشونت هشدار داده و از سازمان ملل بخواهد که مسئولیت حفاظت اشرف را به‌عهده بگیرد.
از همه شما متشکرم

سخنرانی هرمان یوزف شارف رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد
سلام، خانمها و آقایان محترم وخانم رئیس‌جمهور برگزیده.
خیلی خوشحالم که شما را برای دومین بار در پارلمان برلین در این جمع می‌بینم و از صمیم قلب برای شما وملت شجاع شما و به‌طور خاص برای خواهران و بردارانمان در شهر اشرف، سالی با شادی و موفقیت و پیروزی را آرزومندیم.
همان‌طور که ایرانیان می‌گویند سال نو مبارک
ما همه به پیروزی دموکراسی در ایران امیدواریم، برای آن باید مبارزه و فداکاری کرد و این همان کاری است که مردم ایران می‌کنند و این همان چیزی است که مطمئناً شایسته حمایت است.
خانم رئیس‌جمهور، در دیدار قبلی شما در آخر سال ۲۰۰۸ که قبل‌از هرچیز گواهی بر صلح و همزیستی بود، من و همکارانم خانم انت هوبینگر و آقای آندریاس اشمیت این افتخار را داشتیم که همراه با شما از هولوکست دیدن کنیم و این یک اقدام شحاعانه از طرف شما بود و از این بابت باز هم از شما خیلی خیلی متشکریم، شما از کلیسای دم برلین هم دیدن کردید و قبل‌از آن با اسقف اعظم کلیسای پروتستان دکتر هوبر صحبتی عمیق در مورد نقش آزادی مذهب در ایران آزاد داشتید، من امروز این افتخار را داشتم که در ملاقات شما با نماینده اسقفها در آلمان دکترکارل یوستن حضور داشته باشم، یک ملاقات مؤثر، باز، گرم و صمیمی. رژیم ایران با تهدیدهای نابودکننده‌اش در خارج و سرکوبهای ضدبشری‌اش در داخل، بیش از هرزمان خودش را منزوی کرده است.
نیروی مبارز در داخل و خارج ایران د ر راه برگشت‌ناپذیر برای رسیدن به آزادی و دموکراسی به پیش می‌رود. در ایران، قیامها به‌خصوص قیام جوانان و مبارزات صلح‌آمیز اشرفیان و حمایت از آنها در اروپا و آمریکا همبستگی بزرگی ایجاد کرده است.
ما کمیته ایران آزاد، نمایندگان مجلس، انجمنها، شخصیتها و اعضای مجلس، تشکرات خود را از این حمایتها اعلام می‌کنیم، ما خواهان این هستیم که این مقاومت اجتناب‌ناپذیر، هم‌چنان مورد حمایت قرارگیرد. در ژانویه سال ۲۰۰۹ سازمان مجاهدین خلق از لیست تروریستی اتحادیه اروپا خارج شد و در سال ۲۰۰۸ شاهد دیدار موفقیت‌آمیز شما از برلین بودیم.
تجربه‌ کار طولانی ما با اعضای شورای ملی مقاومت و اپوزیسیون، سازمان مجاهدین خلق ایران و همین‌طور شخصیتهای تبعیدی ایرانی به ما نشان داده که آنها با چه نظرات پایه‌یی دموکراتیک و آزادی‌خواهانه‌یی برای سرنگونی رژیم ایران تلاش می‌کنند.
و در طول این مدت که ما باهم همکاری می‌کنیم هیچ موردی نبوده که باعث ذره‌یی شک و تردید باشد از این‌که آنها با چه جدیتی به‌دنبال آزادی و دموکراسی هستند بلکه همیشه عکس آن اتفاق می‌افتد.
برای همین ما از دیالوگ و فعالیت با زنان و مردان اپوزیسیون که به‌طور خستگی‌ناپذیر برای آزادی و دموکراسی در ایران تلاش می‌کنند حمایت می‌کنیم و با نمایندگان یک رژیم نامشروع همکاری نمی‌کنیم و برای احقاق این اهداف، ما خواستار این هستیم که از این رفتار ناحق با اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین ممانعت شود. و برای همین باید به‌طور خستگی‌ناپذیر در این راه تلاش کنیم. خیلی ممنون از توجه همه شما.
اکنون از شما خواهش می‌کنم که در ادامه صحبت به یکی از همکارانم، آقای نوربرت گایس توجه نمایید.

 

سخنرانی نوربرت گایس نماینده مجلس از حزب دموکرات مسیحی
خانم رجوی بسیار محترم،
خانمها و آقایان محترم،
ما با تلاشهای شما در طول سالیان دراز آشنا هستیم و می‌دانیم همرزمان شما در برلین تا چه حد پرکار هستند و با آنها در دفاترمان ملاقات می‌کنیم و یا ملاقاتهای متفاوت دیگر باهم داریم و هربار دوباره یقین می‌کنیم که چه جدیتی پشت این‌کار و فعالیتها است و امیدوارم این زحمات و زحمات شما به نتیجه مطلوبتان برسد.
درصورتی‌که در ایران یک دموکراسی صلح‌جویانه و آزاد برقرار شود، همان دموکراسی که ما در اروپا هم برای رسیدن به‌آن، سالهای طولانی جنگیدیم.
این دموکراسی در درجه اول به حقوق اولیه انسانها احترام می‌گذارد. حقوقی که نمی‌توان آن‌را زیر پا گذاشت و برای هر انسانی مشترک است حتی برای جنایت‌کاران. هر انسانی، شأن و شرف دارد و نمی‌تواند آن‌را انکار کند.
دوم این‌که حق زندگی به‌رسمیت شناخته شود. حق مطلق زندگی‌کردن، و بنابراین سؤال این است که آیا در این شرایط، حکم اعدام امکان‌پذیر است؟ همان چیزی که اکنون در ایران اجرا می‌شود تا ازطریق آن بتوان مخالفان سیاسی را از میان برداشت.
نکته سوم که می‌خواهم در بحث حقوق‌بشر از آن اسم ببرم، وظیفه دولت، بیطرفی در برابر مذهب است. یعنی این دیکتاتوری مذهبی که شما از آن اسم بردید باید پایان پذیرد.
آزادی دینی یکی از عوامل مهم برای ایجاد یک جامعه دموکراتیک و الزام یک جامعه آزاد است و شما هم مبلغ همین هستید و برای همین، من از شما ممنون هستم و ما می‌خواهیم با توان خودمان از شما حمایت کنیم. متشکرم.


سخنرانی آنته هوبینگر عضو کمیسیون آموزش مجلس فدرال و عضو شورای اروپا
خانم رجوی عزیز،
همکاران عزیز وگرامی،
دوستان عزیز ایرانی،
به‌ همه شما ازصمیم قلب خوشآمد می‌گوییم، تصاویری که دیدیم مو بر تن انسان سیخ می‌کند.
از دیدن این تصاویر به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفتیم. شرایط سخت و دشوار حاکم بر ایران نمی‌گذاشت که ما بعد از دیدن این تصاویر به زندگی روزمره خود ادامه دهیم.
خانم رجوی، من خوشحالم که شما مجدد به برلین آمده‌اید. چیزهایی که ما امروز شاهد دیدنشان بودیم به‌معنای این است که تجاوز به حقوق انسانی و نقض حقوق‌بشر که یک حق خدادادی است، همشه تکرار می‌شود.
شما و ما باهم یک مبارزه مشترک را پیش می‌بریم. برای‌این‌که در ایران، مردم به یک زندگی آزاد و سرشار از افتخار و شرافت برسند و همچنین ما مشترکاً مبارزه می‌کنیم تا ساکنان اشرف، که درحال حاضر در ایران نیستند، حقوق انسانی و زندگی آزاد خود را دارا باشند و حالا از خانم مریم رجوی می‌خواهیم که در مورد مسائل ایران و شهر اشرف که بهتر از همه ما به این مسائل آشنا است از دید خودشان و هموطنانشان برای ما صحبت کنند.
اجازه می‌خواهم که از صمیم قلب از حسن توجه شما تشکر کنم.

 
 
سخنرانی لئو داتسن برگ
(نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب دمکرات‌مسیحی و عضو کمیسیون مالی)
من هم با تمام وجود به شما سلام و درود می‌فرستم. من می‌خواهم کوتاه صحبت کنم، چون که می‌خواهیم به صحبتهای خانم رجوی گوش کنیم. ما با همکارانمان از فعالیتهای شما برای یک ایران آزاد و همین‌طور برای اشرف که هموطنانتان در آنجاهستند حمایت می‌کنیم.
خانم گابریله هیلر (نماینده مجلس برلین از حزب چپ)

گابریله هیلر نماینده مجلس برلین
خانم رجوی عزیز، مهمانان گرامی، من خیلی خوشحال هستم که شما برای دومین بار به برلین آمدید. از شما تشکر می‌کنم که آمدید و تشکر می‌کنم که ما را دعوت کردید که امروز به این جلسه تبادل نظرها بیاییم و نیاز من بود که به‌عنوان یک نماینده از حزب چپ در آلمان و در برلین، به‌عنوان عضو مجلس برلین، بگویم که شما حامیان زیادی دارید و این‌که ما خیلی با نگرانی، جنبش ایران و اتفاقاتی که می‌افتد را زیر نظر داریم و به‌طور خاص نقض حقوق‌بشر را محکوم می‌کنیم.
من یک آرزو دارم، که ایران روزی آزاد بشود، که زنان بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که چگونه زندگی کنند، این‌که حجاب داشته باشند یا خیر و این‌که مجبور نباشند در خیابان، خودشان را بپوشانند، این‌که بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که چه شغلی داشته باشند و بتوانند بچه‌هایشان را بزرگ کنند به‌شیوه‌یی که خودشان می‌خواهند، و شما یک الگو برای این هستید. من می‌دانم و تاریخ آلمان هم نشان داده که متحدبودن اپوزیسیون وقتی‌که برای سرنگونی یک رژیم قوی تلاش می‌کنیم ضروری است.
به‌همین‌خاطر آرزو می‌کنم که این اتحاد به‌وجود بیاید، چه در بین ایرانیان تبعیدی ولی به‌طور خاص در ایران. من آرزو می‌کنم شما به‌عنوان یک زن، به‌عنوان نماینده یک ایران دموکراتیک، طوری‌که ما از شما شناخت داریم، در این رابطه نقش جدی داشته باشید و این موضوع را هدایت کنید و شاید این گفتگوهها که ما در این‌جا داریم به شما کمک کند که به این هدف نزدیک شوید. امیدوارم که در این‌روزها دیدارها و ملاقاتهای پرباری داشته باشید و برای شما آرزوی روزهای خوبی در این‌جا دارم. با تشکر.

 
 
سخنرانی گونتر کریشباوم رئیس کمیسیون اروپایی در مجلس فدرال از حزب دموکرات مسیحی

خانم رجوی عزیز،
خانمها و آقایان محترم،
همکاران عزیز.
ما دیشب این فرصت را داشتیم که اولین دیدار را بکنیم. و وقتی امروز وارد این سالن اجتماع پارلمانی می‌شویم، باید به شما خانم رجوی و به کل تیم شما و همرزمانتان از صمیم قلب تبریک بگوییم، چون شما توانستید به اهداف عالی برسید، چون هر ابتکار عملی که می‌خواهد تبدیل به یک جنبش بشود، باید تحرک ایجاد کند و باید دیگران را بسیج کند و اگر ما کمی به عقب نگاه کنیم و ببینیم که چه تعداد از همکارانمان را شما توانسته‌اید برای حمایت از این جنبش در کنار خود داشته باشید، این بسیار دلگرم‌کننده است و به‌طور خاص امیدبخش است برای آینده، به‌همین‌خاطر من این‌جا تنها برای همکارانی که از ابتکارعمل شما حمایت می‌کنند و همچنین این حمایت مجلس فدرال آلمان و مجلسین ایالتی، صحبت نمی‌کنم، بلکه به‌طور خاص رو به پارلمان اروپا صحبت می‌کنم، به‌دلیل این‌که در سطح اروپا تلاشها به‌عمل منجر شده است و سازمان مجاهدین و پارلمانترها توانستند خودشان این برچسب تروریستی را حذف کنند و این یک قدم بسیار مهم بود و من فکر می‌کنم که ما هم باید این مسیر را در ادامه دنبال کنیم.
ولی مسأله دیگری هست که در مورد آن باید سرعت عمل داشت و زمان نداریم. منظور من پتانسیل ساختن بمب اتمی توسط رژیم ایران است. خیلیها می‌گویند که رژیم ایران به‌لحاظ تکنیکی چیزی کم ندارد که بخواهد این سلاحها را تولید کند و متخصصان مورد نیاز را هم دارد.
من فکر می‌کنم که ما به‌عنوان پارلمانتر و همچنین صدراعظم ما خانم آنگلا مرکل این‌جا در تفاهم کامل و بدون هیچ بحث دیگری، واضح گفت که حکومت احمدی‌نژاد و این شیوه بیان و برخورد با اسراییل غیرقابل‌قبول است، این یک نکته بود و نکته دیگر این است که ما باید در کنار شورای اروپا یک‌صدا باشیم.
ابتکارعملهایی که برای این لازم بود را شما توانستید در گذشته با رئیس سابق (پارلمان اروپا) آقای هانس گرد پوترینگ در موردش صحبت کنید و من خیلی مطمئن هستم که این رابطه می‌تواند با رئیس جدید پارلمان اروپا آقای بوسک هم برقرار بشود، که امروز و دیروز در برلین بود و من همچنین فکر می‌کنم که این‌جا این پروسه اعتماد ایجاد می‌شود. ما در رابطه باهمه این پیشرفتها یک چیزی را وقتی به‌طور خاص در مورد توسعه در چین و در مورد گوگل صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که این‌جا این کشور دیگر نمی‌تواند مرزی در ارتباطات دور کشور خود بکشد و این را حداقل در روزهای بعد از انتخابات دیدیم که از تلفن دستی استفاده می‌شد و این‌که اینترنت دیگر قابل توقف نیست و به‌خاطر همین با استفاده از امکانات ارتباطی فکر می‌کنم که می‌توانیم کاری بکنیم که به‌طور معمول امکان‌پذیر نیست، آن‌هم این‌که اطلاعات موثق به شهروندان در ایران برسد.
ما خیلی خوشحال هستیم که شما امروز این‌جا حضور دارید و این‌که گفتگوهایمان ادامه دارد. و خیلیها هم روی این انگشت گذاشتند که ما از شما حمایت می‌کنیم هر کجا که بتوانیم و امکانش را داشته باشیم. و امروز یک پیام خوبی هم دارد که این حمایت فراحزبی از شما دیده می‌شود.
با تشکر

 
سخنرانی هیله گوزه یاکوب دبیر کمیته همبستگی برای ایران آزاد
آقای شارف، شما همه اهدافی که ما در کمیسیونمان داریم را بیان کردید. من در این‌جا مجدداً می‌خواهم به‌عنوان رئیس افتخاری اتحادیه مددکاران اجتماعی به شما خوش‌آمد بگویم… من فکر می‌کنم اتحادیه ما قدیمی‌ترین جامعه‌یی است که با شما همراهی کرده است. و دیروز در فرودگاه گفتم که دو سال قبل که آمدید یک دوران سرد و یخی آب شد و امروز بهار است.
امروز با شنیدن این صحبتها آدم به بهار ایمان می‌آورد. و حالا باید تلاش برای تابستان بکنیم. و من امیدوارم که فردا شب بتوانیم به هدف بعدی‌مان برسیم، و یک جنبش جدید زنان تشکیل بدهیم، چون همان‌طور که خانم هیلر گفت، ما هر وقت در برنامه‌های بزرگ شما شرکت می‌کنیم… همدیگر را نگاه می‌کنیم و از خود می‌پرسیم که ما کی اینطور قوی خواهیم شد. و امیدوارم که ما فردا شب به چنین قدرتی برسیم و حداقل آغاز کنیم و بتوانیم بیش از نمایندگانمان شما را به وجد بیاوریم و شما را بیشتر تقویت کنیم…
من امیدوارم که دفعه بعد که همدیگر را می‌بینیم بتوانیم بگوییم ما یک ابتکارعمل بالاتر داریم، به‌خصوص که این‌جا مسئول بخش زنان اتحادیه ما هم حاضر است، و ما هم در اتحادیه خودمان امیدواریم که به‌عنوان زنان بتوانیم هم‌چنان و بیش از امروز از شما حمایت کنیم.
با تشکر


 



سخنرانی آقای کریستین سیمرمن، رئیس دفتر حقوق‌بشر در برلین

من هم از صمیم قلب مقدمتان را به برلین خوش‌آمد می‌گویم، مقاومت ایران در تبعید فقط در فرانسه نیست، پاریس، محل اقامتشان است، ولی آنها در تمام دنیا پخش هستند. و ما با آنها این‌جا یکی از قویترین نمایندگان را داریم و حتی سر پیکان آن یک زن است. در اصل برای ما فعالان حقوق‌بشر یک تضمینی است برای تغییر چونکه آن اسلامی که در آن کشور برقرار است هیچ ربطی به اسلام واقعی ندارد.
این فاشیسم مذهبی در اصل علیه زنان است و دقیقاً وقتی مقاومت توسط یک زن رهبری می‌شود این چیزی است که آن سیستم را بیش از هرچیز تحریک می‌کند. و این همان چیزی است که تغییر دموکراتیک را تضمین می‌کند. خیلیها تصور می‌کنند که ازطریق دیالوگ با نمایندگان رژیمی نامشروع که حتی ازطریق انتخابات درست در ایران هم سر کار نیامده‌اند چیزی را تغییر بدهند. من فکر می‌کنم دقیقاً در سال اخیر به‌وضوح روشن شد که مذاکره با چنین افرادی هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد. آنها با غرب بازی می‌کنند و در عمل تظاهرکنندگان و جوانانی را که به خیابان می‌روند، اعدام می‌کنند.
واقعاً چه کسی می‌خواهد با نمایندگان چنین حکومتی سر یک میز بنشیند. من به شما به‌عنوان مثال می‌گویم که ثابت شده است که شیخ عطار که در برلین سفیر ایران است، در استان کردستان، خود در اعدامها دست داشته است و به‌عنوان استاندار فرمان آن‌را داده است. او حالا در آلمان نمایندگی کشوری را می‌کند که بهتر است سیاستمداران ما در این باره فکر کنند که آیا روابط با چنین کسانی بهتر نیست قطع شود. ولی مقاومت تقویت شود و با آن گفتگو شود باید در طرف دیگر، رژیم نامشروع شود و حتی دراین‌رابطه فکر شود که چطور می‌شود راههای آنها را بست، چطور می‌توان حسابهای بانکی این رژیم را بست.
پس الآن زمان آن رسیده است که ما به‌طور کامل به اپوزیسیون مشروعیت بدهیم، و آنها را به‌عنوان مشاور در این امور جدی بگیریم و با آنها گفتگو کنیم و همچنین می‌باید تحریمها علیه رژیم را به‌جریان بیندازیم، تحریمهای حساب‌شده که مردم، قربانی آن نباشند، بلکه سپاه پاسداران را شامل شود. همان‌طور که می‌دانید ایران کشوری است با ملیتها و قومهای مختلف. همچنین همه ادیان هم آنجانمایندگی می‌شوند، مسیحیان، ارمنیها، یهودیها و… و آنها هم باید نقش خود را درجامعه داشته باشند. آنها در یک ایران دموکراتیک می‌باید از حقوق پایه‌یی خود برخوردار باشند. و در مورد تمامی این موضوعات باید با شما صحبت کنیم و نه با آن جنایتکارانی که در تهران نشسته‌اند.
من از شما تشکر می‌کنم.
 


سخنرانی برند هویزلر نایب‌رئیس و سخنگوی حقوق‌بشر کانون وکلای برلین
خانم رجوی عزیز،
خانمها و آقایان،
حضارمحترم،
در اینجا حرفهای بسیار درستی زده شد، من فقط می‌توانم آنها را تأیید کنم، و می‌خواهم یک نکته در مورد حقوق‌بشر و دموکراسی به‌آن اضافه کنم.
گفته شد که دموکراسی باید با حقایق فرهنگی مطابقت کند. وقتی آدم با فرهنگهای مختلفی آشنا می‌شود، متوجه می‌شود که همه فرهنگها یک فرهنگ عدالت هم دارند. و عدالت همواره با واقعیت مرتبط است. این خواست ما در آلمان و همچنین در ایران آزاد آینده است.
و من فقط می‌توانم به شما بگویم که شما در این راه همواره در همه‌جا از حمایت نه‌تنها کانونهای وکلای آلمانی، بلکه از کانونهای وکلای سرتاسر جهان برخوردار هستید و من فکر می‌کنم که این همان طرح کار (برنامه) آینده است، چون همین می‌تواند صلح را در بین خلقها و در داخل در درون ملتهای گوناگون محقق کند. با تشکر.



سخنرانی رودلف هنکه، نماینده مجلس فدرال از حزب دمکرات‌مسیحی

خانم رجوی، خانمها و آقایان،
من خواستم به‌عنوان یک عضو جدید پارلمان، نظر واحساس خودم را در چند کلام ابراز کنم.
وقتی که ما یک نگاهی به کشور خودمان بیندازیم، در روزهایی نه چندان دور در همین مجلس آلمان سالگرد 20سالگی انتخابات آزاد بعد از آلمان شرقی را جشن گرفتیم. در همین مجلس آلمان از آن یاد کردیم، و من فکر می‌کنم که این نشانه‌یی است که چطور می‌توان بر دیکتاتورها پیروز شد.
می‌توان خیلی مثالهای دیگر زد البته من نمی‌خواهم این‌کار را بکنم، بلکه به‌عنوان یک عضو جدید مجلس می‌خواهم بگویم، اگر یک نگاهی به گذشته بیندازیم که چه پیشرفتهایی در آنجاامکان‌پذیر بوده، کمی باعث دلگرمی است که در ایران هم در آخر آزادی، حقوق‌بشر، پلورالیسم، آزادی دین، آزادی بیان و یک نمایندگی درست از مردم امکان‌پذیر خواهد شد. چون این همان مضمون دموکراسی است. حکومتی که مردم را نمایندگی کند، همان دموکراسی نمونه است. و این برای من بسیار زیبا و خوشحال‌کننده است که ما این‌جا جمع شده‌ایم تا برای تحقق چنین هدفی قدم برداریم و می‌خواهم به‌ همه شما این دلگرمی را بدهم که در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. با تشکر از توجه شما.
 


 
اختتامیه آقای هرمان شارف
خانم رئیس‌جمهور،
با تشکر عمیق از جملات پایانی‌تان. من همچنین می‌خواهم از همه کسانی‌که امروز به‌این‌جا آمده‌اند تشکر کنم، و می‌خواهم قلبا تشکر کنم که همراهان زیادی در مسیر رسیدن به یک ایران دموکراتیک و آزاد داریم. البته فکر می‌کنم که امروز روشن شد که ما راه پرسنگلاخی را هنوز در پیش داریم. اول از همه می‌خواهیم متعهد شویم که از اشرف هرچه‌بیشتر حمایت کنیم. در آن جا انتخاباتی بود که آن‌طور که تا الآن پیداست امیدوارکننده است ولی به‌رغم آن، ما نگران هستیم که افرادی که اکنون حاکم هستند، می‌خواهند از آخرین روزهای قدرت خود سوء‌استفاده کنند.
خانمها و آقایان، من به‌طور جدی از همه شما می‌خواهم که در روزهای آینده به‌طور متمرکز از خواهران و برادرانمان در اشرف حمایت کنید.
با تشکر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a617550d-7aa2-4557-bbbe-2d8b3451703a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات