728 x 90

١۶شخصیت برجسته فرانسوی خواستار محکومیت دیکتاتوری ایران شدند

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون

شانزده تن از نویسندگان، دانشمندان، روشنفکران و سیاستمداران برجسته فرانسه با انتشار بیانیه‌یی از رئیس‌جمهوری فرانسه خواسته‌اند که از آرزوها و مطالبات آزادیخواهانه مردم ایران در مقابل سرکوب شدید "رژیم آخوندی" پشتیبانی کنند.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه در قسمتی از این بیانیه که در روزنامه لوموند درج شده آمده است: بزرگترین فراموش شدگان چهلمین سالگرد تأسیس دیکتاتوری بیرحم مذهبی در ایران مردم این کشور هستند که چهل سال است زیر یوغ یکی از سرکوبگرترین و آزادی ستیزترین رژیم‌های جهان زندگی می‌کنند.

نویسندگان بیانیه با اشاره به ازسرگیری فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا علیه مخالفان سیاسی و دست داشتن دیپلماتهای این رژیم در این اقدام ها، افزوده‌اند: نباید فراموش کرد که عالیترین رهبران جمهوری اسلامی ایران دائماًً منکر قتل‌عام یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم می‌شوند و منظماً اسراییل را تهدید به نابودی کامل می‌کنند.

امضاکنندگان بیانیه سپس افزوده‌اند که رژیم ایران برای عملی کردن تهدیدهای خود هم‌چنان سرگرم توسعه موشک‌های بالستیکی خود است که اکنون قادرند علاوه بر اسراییل خاک اروپا را نیز آماج تهدید قرار بدهند.

شخصیتهای علمی و سیاسی فرانسوی در پایان گفته‌اند که فرانسه به‌عنوان "میهن حقوق بشر" نمی‌تواند در مقابل سرکوب منظم و رژیم ایران ساکت بماند. آنان گفته‌اند: میهن ما، فرانسه، باید در کنار مردم ایران بایستد و از آرزوها و مطالبات آنان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی دفاع کند.

امضاکنندگان بیانیه از رئیس‌جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، خواسته‌اند که قویاً و بدون هیچ ملاحظه و قید و شرطی تشدید سرکوب رژیم ملاها در ایران را محکوم کند که، به‌گفته نویسندگان بیانیه، مسئول نقض گسترده و روزمرۀ حقوق‌بشر در ایران است.

این روشنفکران فرانسوی در پایان گفته اند: به‌ مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس رژیم ملاها در ایران باید با صدای بلند یادآوری کرد که میهن ما، فرانسه، در کنار کسانی است که از ارزشهای بنیانی جمهوری و دموکراسی فرانسه، یعنی آزادی، عدالت و مدارا حمایت می‌کند.

 

لازم به یادآوری است که در چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران شخصیتهای سیاسی در سراسر جهان به حمایت از مردم ایران پرداخته و با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69780235-d428-47c5-9c0c-f196bf1613e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات