728 x 90

واکنش سناتور تام کاتن به افزایش ذخیره اورانیوم ایران: تحریم شورای امنیت علیه ایران دوباره باید برگردد

تام کاتن سناتور جمهوریخواه
تام کاتن سناتور جمهوریخواه

با انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر احتمال وجود برخی تأسیسات هسته‌یی و فعالیت مخفی توسط رژیم ایران و عدم دسترسی بازرسان به مجوز ورود به برخی از تأسیسات برای عملیات تفتیش و بازرسی، تام کاتن یکی از سناتورهای جمهوریخواه مخالف برجام در حساب توئیتری خود نوشت: «رژیم ایران دروغ می‌گوید و هم‌چنان به فعالیت‌های هسته‌یی خود ادامه می‌دهد».

 

آقای کاتن سه‌شنبه شب ۱۳اسفند۹۸ در واکنش به افزایش ذخیره اورانیوم رژیم ایران در توئیتر خود نوشت:  «ایالات متحده باید فوراً تحریم‌ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد را بازگرداند».

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه ۱۸اسنفد۹۸ گفت: «اگر ایران درباره دسترسی به سایت‌های هسته‌یی با آژانس همکاری نکند، در واقع با تحریک برای یک بحران جدید دست به خطر زده است».

 

مدیر کل آژانس، روز سه‌شنبه ۱۳اسفند، با اشاره به پاسخگو نبودن تهران درباره فعالیت‌های پیشین در سه مرکز و ندادن اجازه دسترسی، به خبرگزاری رویترز گفت: «ما درخواست اطلاعات کردیم ولی این اطلاعات را از ایران دریافت نکردیم. ما اصرار کردیم اما امکان دسترسی به ما داده نشد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a287665e-e1f9-4721-9869-6dee270546da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات