728 x 90

محمد محدثین: تحریم پتروشیمی از خواستهای مردم ایران بوده است، فراخوان به تحریم صادرات گاز

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران روز یکشنبه ۱۹خرداد۹۸ در مصاحبه با ایلاف لندن گفت:‌ تحریم پتروشیمی رژیم ایران یکی از خواستهای طولانی‌مدت مقاومت ایران بوده است. درآمد صنعت پتروشیمی و ارز حاصله از آن در اساس به جیب سپاه پاسداران جهل و جنایت و بیت خامنه‌ای منتقل شده و برای سرکوب مردم ایران و گسترش تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه بکار گرفته می‌شود. درآمدی که حتی یک دلار آن صرف مردم ایران نمی‌شود.

 

محدثین ابراز امیدواری کرد که تحریم‌های بیشتری از جمله بر صادارات گاز اعمال گردد تا دست رژیم باز هم بیشتر و بیشتر از سرمایه‌های مردم ایران کوتاه شود تا این سرمایه‌ها در جهت خدمت به بازسازی ایران بعد از سرنگونی این رژیم حفظ شود.

 

منبع اصلی درآمد ارزی رژیم

مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران توضیح داد که بخشی از درآمد فروش محصولات پتروشیمی نیز به‌ مدد یک رشته فریب‌کاری و پنهان‌سازی نظیر مناقصه‌های ساختگی، در نهایت سر از بیت‌ خامنه‌ای در می‌آورد و در واقع صنعت پتروشیمی‌بخشی از سپاه می‌باشد.

محدثین تأکید کرد شرکتهای تحریم شده جزیی از قرارگاه ضدخاتم الآنبیا سپاه پاسداران هستند. و شرکتهای تابعه شرکت صنایع پتروشیمی، که اکنون اسمشان در این تحریم‌ها آمده است هر کدام شرکتهای بزرگی هستند که اینها هر کدامشان منابع درآمدهای بزرگی برای رژیم هستند کما این‌که صنعت پتروشیمی، گاز و صنایع فلزی بزرگترین منابع درآمد ارزی رژیم هستند.

 

فراخوان به تحریم صادرات گاز رژیم ایران

وی به افزودن صادرات گاز و صنایع مرتبط با آن به لیست تحریم‌ها فراخواند تا رژیم نتواند از سرمایه مردم ایران برای سرکوب مردم ایران و کشتار مردم منطقه استفاده کند.

محدثین روشن ساخت که تمام منافع این صنایع در یک فرآیند پیچیده که در همین سال گذشته هم یک بار دیگر اتفاق افتاد به سمت سپاه پاسداران سرازیر می‌شود. بخش زیادی از صنعت پتروشیمی را رسماً دولت و شرکت نفت به سپاه پاسداران فروخته است. صحبت از این بود که دهها میلیارد دلار سرمایه را به سپاه پاسداران بدهند که خرج سرکوب و صدور تروریسم شود.

وی افزود: رژیم از طریق واسطه‌ها و کشورهای واسط که دنبال میانجیگری هستند تلاش می‌کرد تا پتروشیمی وارد تحریم‌ها نشود و محافلی هم در آمریکا تلاش می‌کردند که از این تحریم جلوگیری کنند. خوشبختانه این تلاشها به جایی نرسید و صنایع پتروشیمی رژیم هم مشمول تحریم‌ها شد.

محدثین تأکید کرد: اینها سرمایه‌های ملت ایران هستند. سرمایه‌هایی هستند که باید برای آینده ایران،‌ برای بازسازی ایران بعد از سرنگونی این رژیم در اختیار مردم ایران قرار بگیرد. کشورهای خارجی هم نباید این اجازه در داشته باشند که این سرمایه‌های مردم ایران را خریده و پولش را در اختیار رژیم آخوندی بگذارند تا این رژیم هم آنها را صرف سرکوب و صدور تروریسم بکند...

 

ایلاف لندن نوشت: این موضع بعد از آن اتخاذ می‌شود که روز جمعه ۱۷خرداد۹۸آمریکا تحریم‌هایی را بر بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران به‌خاطر پشتیبانی از اقدامات سپاه پاسداران رژیم ایران اعمال کرد و خاطرنشان ساخت که هدفش از این اقدام خشکاندن منابع تأمین مالی نیروی نظامی ایران است.

این تحریم‌ها شرکت صنایع پتروشیمی «خلیج‌فارس» را به‌خاطر فراهم کردن پشتیبانی مالی از بازوی اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب ایران که مسئول برنامه‌های موشکهای بالستیک و برنامه‌های هسته‌یی می‌باشد، مورد هدف قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد که وزارت نفت رژیم ایران در سال گذشته به مؤسسه خاتم الآنبیاء بازوی اقتصادی و مهندسی سپاه پاسداران ده پروژه در صنایع نفت و پتروشیمی به‌مبلغ ۲۲میلیارد دلار یعنی چهار برابر بودجه رسمی سپاه پاسداران انقلاب ایران را اعطاء کرده است.

تحریم‌های جدید در حالی اعمال می‌شود که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تلاش دارد فشارهای اقتصادی و نظامی بر رژیم ایران را به‌خاطر برنامه‌های سلاح اتمی و موشکهای بالستیک و همین‌طور به‌خاطر انجام جنگهای نیابتی در سوریه و عراق و لبنان و یمن و ارتباطش با حملات اخیر به نفتکشهای سعودی و نروژی و اماراتی که واشنگتن تهران را مقصر آن دانست اعمال شده است....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8606756c-c828-4cee-b1c6-1eefb999dc80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات