728 x 90

طرح پرونده جنگ‌افروزیهای رژیم ایران در اجلاس سران گروه هفت

 اجلاس سران گروه هفت در فرانسه
اجلاس سران گروه هفت در فرانسه

پرونده جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی در تنگه هرمز در اجلاس سران هفت قدرت صنعتی جهان که ماه آینده در فرانسه برگزار می‌شود مطرح خواهد شد.

خبرگزاری رویترز با استناد به بیانیه‌ دولت انگلستان پس از تماس تلفنی دونالد ترامپ با بوریس جانسون نوشت: در مذاکرات تلفنی دونالد ترامپ با بوریس جانسون، هر دو درباره تنش جاری با رژیم ایران، گفتگو و تبادل نظر کردند و اتفاق‌نظر داشتند که پرونده این تنش را در اجلاس ماه آینده سران کشورهای قدرتمند صنعتی جهان، موسوم به گروه هفت، در فرانسه مطرح کنند.

 

پایگاه خبری دولت انگلستان روز ۲۷ژوئیه (۵مرداد۹۸)، از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در روز جمعه خبرداد و نوشت: در این تماس تلفنی، آنها پیرامون تنش موجود با رژیم ایران گفتگو کردند و  لزوم همکاری با هم و با دیگر متحدانشان در قبال رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران در خلیج فارس، را مورد تأکید قرار دادند.

 

الشرق الاوسط (۵مرداد) دراین باره نوشت: این تماس که در ابتدا جهت ابراز تبریک ترامپ به جانسون در سمت جدید خود به عنوان نخست وزیر انگلستان برقرار شده بود، با بحث پیرامون موضوعات دیگر از جمله موضوع تنش با رژیم ایران پس از توقیف کشتی نفتکش انگلستان در تنگه هرمز ادامه یافت و یک بیانیه دولت انگلستان اعلام کرد این گفتگوها در دیدار ترامپ و جانسون در اجلاس جی ۷ در ماه آتی پیگیری خواهد شد.

الشرق الاوسط یادآوری کرد که پیش تر مقامات آمریکا، آزمایش موشک بالیستیک میان برد توسط رژیم ایران شاهدی بر پشت کردن به خواست دولت آمریکا برای محدود کردن برنامه تسلیحاتی ارزیابی کردند و سخنگوی کاخ سفید این آزمایش موشکی رژیم ایران را  نمایشی برای سرپوش گذاشتن بر فشار فوق العاده تحریم های آمریکا نامید و  گفت در زمانی که رژیم ایران در معرض سقوط اقتصادی قرار گرفته و به گوشه رینگ رانده شده ، به چنین اقداماتی دست می زند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f523fbe-7f61-4e75-9668-2ca97980e909"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات