728 x 90

رجزخوانی در قعر یا خودزنی سیاسی؟

دخالتهای منطقه ای رژیم
دخالتهای منطقه ای رژیم

خامنه‌ای در سخنرانی روز چهارشنبهٔ گذشتهٔ خود خطاب به گروهی از عوامل رژیم در دانشگاهها، با اشاره به فشارهای آمریکا گفت که ما هم باید از اهرمهای فشار خود استفاده کنیم و متقابلاً فشار بیاوریم. اهرمهای فشار رژیم چیست؟ در وهلهٴ اول تروریسم دولتی است که تئوریسینهای رژیم از آن به‌عنوان نوع جدیدی از قدرت نام برده‌اند و یکی هم تبلیغات و دود و دم دربارهٔ به‌اصطلاح قدرت رژیم و بزرگ‌نمایی دربارهٔ آن مانند موشکهای چنین و چنان که دارد و مزدوران و نیروهای تروریستی که این طرف و آن طرف از عراق و سوریه تا لبنان و یمن و غیره که دارد. اگر ‌چه این تبلیغات و دود و دم، یک قدم بعد هزینهٔ سنگین سیاسی برای رژیم دارد، اما رژیم به‌دلیل نیازش به‌خصوص برای روحیه دادن به نیروهای در حال ریزش خود، به آن می‌پردازد.

نمایش رنگ باختهٔ روز قدس اگر ‌چه به‌دلیل شرکت نیروهای رژیم، مفتضح‌تر از هر سال بود، اما رژیم تلاش کرده بود آن را با رجزخوانی و لافزنی مهره‌هایش که عمدتاً در نقش سخنران پیش از خطبه‌ نمایشهای جمعه ظاهر شده بودند، جبران کنند.

پاسدار رحیم صفوی که از او با عنوان دستیار و مشاور عالی ولی‌فقیه نام می‌برند، که در نمایش جمعهٔ اهواز سخنرانی می‌کرد، با این ادعا که راهبرد مسلح کردن کرانه باختری را خامنه‌ای چند سال پیش مطرح کرد، گفت:‌ «امروز مجاهدان فلسطینی مبارزه‌یی را که با سنگ و چوب شروع کردند هم‌اکنون با شلیک صدها موشک و راکت و بالنهای آتشزا به سمت شهرکهای اشغال نشین ادامه می‌دهند... همان‌گونه که شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد». وی افزود:«این مکتب مقاومت الان به فلسطین رفته، مردم فلسطین چه در کرانه باختری، چه در نوار غزه، این مکتب مبارزه مسلحانه را راهبرد خودشون قرار دادند و سرجمع آن که هر یک از مؤلفه‌های فوق، نشان می‌دهد که ادامه این رژیم جنایتکار صهیونیستی ناممکن است، هم از نظر عقلانی، هم از نظر وعده‌های الهی».

در نمایش جمعهٔ تهران نیز، سعدالله زارعی از مهره‌های باند ولی‌فقیه رجزخوانی و لافزنی را به اوج رساند و با بیان این‌که پیشگویی خامنه‌ای در سال ۹۴مبنی بر این‌که تا ۲۵سال دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و این پیشگویی امروز به تحقق خود نزدیک شده، ‌افزود:«آقایون مگر شما نمی‌دانید در اینجا حماس در حال مجهز شدن به موشکهای نقطه زن است؟ مگر در همین جنگ اخیر دو روزه ندیدید که حماس به شمال دیمونای حساس شما شلیک کرد؟ مگر شما نمی‌دانید شیران حزب‌الله آماده فتح جلیل شمالی هستند؟ مگر شما نمی‌دانید گردانهای مقاومت افغانستانی و پاکستانی و ایرانی و عراقی و سوری و لبنانی محیط رژیم صهیونیستی را محاصره کرده‌اند بنابراین این شرایط اجازه نخواهد داد در این منطقه هیچ فتنه‌ای به نتیجه برسد...».

آخوند علی شیرازی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها در نمایش جمعهٔ اردبیل سخنرانی می‌کرد با بیان این‌که ما در حال حاضر موشکها و توانایی‌هایی داریم که می‌توانیم تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم» افزود: «امروز ما موشک شهاب۳داریم، موشک شهاب۴داریم موشک شهاب۵داریم، موشک شهاب۶داریم. برد این موشکهای ما به حدی است، دشمنان ما می‌دانند اسراییل هم می‌داند، ما امروز توانایی آن را داریم که با موشکهای خودمون تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم».

این رجزخوانی و لافزنی خطی است که از چند روز پیش از راهپیمایی قدس شروع شده بود و پاسدار فدوی که چند روز پیش به‌عنوان جانشین سرکردهٔ کل سپاه منصوب شد، در یک برنامهٔ تلویزیونی، لاف و گزافهایی هم در مورد نابودی اسراییل و هم در مورد ارسال موشک و انواع سلاحها به فلسطین و یمن و غیره داشت که خواندنی است؛ ابتدا مجری برنامه حرف خامنه‌ای مبنی بر نابودی اسراییل را که اخیراً هم تکرار کرد، یادآوری نمود و این سؤال را مطرح کرد که چرا خامنه‌ای برای نابودی اسراییل وقت تعیین کرد:

مجری: «ما برای این موضوع وقت تعیین کردیم آقای فدوی یعنی رهبر معظم انقلاب چند سال پیش گفتند تا ۲۵سال آینده وقتی ما وقت تعیین می‌کنیم از اون بنظرم جدی‌تر بیان روز گذشته رهبر معظم انقلاب بود دو روز قبل که ایشون در جمله پایانی بیانات شون در دیدار با دانشجویان خیلی شفاف صریح و محکم گفتند شما نابودی دشمنان ما را اعم از رژیم صهیونیستی و سایرین به چشم خودتان خواهید دید ما داریم وقت تعیین می‌کنیم وقتی وقت تعیین می‌کنیم و محکم اون را می‌گیم گویا برایش برنامه‌یی داریم».

فدوی:‌ «واقعاً این حرف شون حرف درستی است سرعت روند و سرعتی که معادلاتی که در داخل منطقه فلسطین برقرار هست اونها را باید به فکر وادار بکند ۲۵سال حداکثر بود ها نه این‌که قبل از ۲۵سال نمیشه ‌ها چون سرعت تحولات به میزانی می‌تواند افزایش پیدا بکند که این زمان را کم کند....»

مجری سپس از ارسال سلاح و موشک و پهپاد به یمن سؤال کرد و فدوی نیز آن را تأیید نمود:

مجری: «من اتفاقاً این برایم سؤال است و احتمالاً برای مردم هم سؤال هست توانمندیهای نظامی مبارزین یمن انصارالله یک خرده اعجاب‌آور است صرفاً ما کمک فکری و مشاوره‌ای داریم انجام می‌دهیم؟‌ یعنی پهپادهایی که اونها دارند استفاده می‌کنند».

فدوی: «به دو لحاظ است اولاً مردم یمن مردم بسیار قبراقی[چست و چالاک] هستند شاید آی کیوی مردم یمن جز بالاترین آی کیوهای دنیا باشه.

دوم به‌لحاظ این‌که طبق قاعده‌های انقلاب اسلامی دارند عمل می‌کنند نتایج مثل ما دارند می‌گیرند، ما نیستیمها اگر ما بودیم که حوثی‌ها الان ریاض بودند خودشون هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ecedd57-3c65-4915-948a-8746157bb90e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات