728 x 90

حوثی‌ها کشتی سوئیسی را با دو موشک بالستیک ضدکشتی هدف قرار دادند

کشتی باربری سوئیسی که هدف موشک حوثی‌ها قرار گرفت
کشتی باربری سوئیسی که هدف موشک حوثی‌ها قرار گرفت

به گزارش العربیه، سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا، سه‌شنبه ۱۵ اسفند اعلام کرد، حوثی‌های مورد حمایت ایران بعدازظهر روز گذشته یک کشتی کانتینری متعلق به سوئیس که با پرچم لیبریا به سمت خلیج عدن در حرکت بود را با دو موشک بالستیک ضد کشتی هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی در بیانیه‌یی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، افزود یکی از دو موشک حوثی‌ها به کشتی سوئیسی اصابت کرد و خسارتهایی به بار آورد.

طبق گزارشهای اولیه فرماندهی مرکزی آمریکا خدمه این کشتی آسیبی ندیده‌اند.

فرماندهی مرکزی آمریکایی هم‌چنین تأکید کرد که کشتی سوئیسی به حرکت خود به سمت خلیج عدن ادامه داد و درخواست کمکی نکرد.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: «حوثی‌ها پس از نیمه‌شب دوشنبه یک موشک بالستیک ضد کشتی از خاک یمن به سمت جنوب دریای سرخ پرتاب کردند اما این موشک بدون این‌که به کشتی‌های تجاری یا شناورهای نیروی دریایی آمریکا آسیبی برساند، در آب سقوط کرد».

بیانیه هم‌چنین افزود: «نیروهای آمریکایی دقیقاً ساعت هشت عصر روز دوشنبه به وقت صنعا حملات دفاعی خود را علیه دو موشک کروز ضد کشتی حوثی‌ها که تهدیدی جدی برای کشتی‌های تجاری و ناوهای نیروی دریایی آمریکا در منطقه بود، انجام دادند».

از سوی دیگر حوثی‌ها روز گذشته اعلام کردند، در دو عملیات یک کشتی اسراییلی و تعدادی از کشتی‌های جنگی آمریکایی در دریای عرب و دریای سرخ را هدف قرار دادند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e50ebca-974f-4990-af8f-abcf8da5883f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات