728 x 90

حملهٔ رئیسی به روحانی، نمودی از بحران در رأس نظام

آخوند رئیسی
آخوند رئیسی

در جریان جنگ گرگها آخوند رئیسی سردژخیم قضاییه خامنه‌ای روز دوشنبه ۲۳فروردین با حمله به آخوند شیاد روحانی بر سر موج جدید کرونا گفت: زمان شناسی در هر کاری مهم است و در جایی که با جان و زندگی و معیشت مردم مرتبط است، مهم‌تر می‌شود و این سؤال جدی مردم از مسئولان تصمیم‌گیر است که چرا با تأخیر با موج جدید کرونا مقابله شد که شاهد اشکالات و خسارات آن هستیم و حتماً باید در این خصوص پاسخگو باشند.

آخوند جلاد افزود: چرا به‌رغم هشدارهای وزارت بهداشت و درمان و مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به اوجگیری دوباره کرونا و خطرات آن به موقع تصمیم‌گیری و اقدام نکرده‌اند؟

خاطرنشان می‌شود روز ۲۲فروردین نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «به دلایل مختلف عرایض ما مورد توجه قرار نگرفت... در کل کشور متأسفانه آمار بستریها رو به فزونی است و خیلی از شهرهای ما مسئولان دانشگاهها احساس سخت و سنگینی از بار بیماری دارند و کمبود امکاناتی که ممکن است به‌هرحال پاسخگو نباشند. همه استانهای ما متأسفانه در یک خیز شتابنده بی‌وقفه دارند جلو می‌روند. برآورد ما این هست که هفته جاری و هفته آتی این نقشه به‌مراتب قرمزتر و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت» (تلویزیون رژیم ۲۲فروردین۱۴۰۰).

زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس ارتجاع امروز گفت: «عملکرد رئیس‌جمهور در ستاد مقابله با کرونا مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است... در ستاد مقابله با کرونا استبداد رأی وجود دارد و نظر کارشناسان در تصمیم‌گیریها لحاظ نمی‌شود. ساختار ستاد مقابله با کرونا باید تغییر کند». نکیزاد نایب‌رئیس مجلس ارتجاع گفت: «کسانی که در ایام تعطیلات عید نوروز اجازه سفر دادند و موجب وضعیت قرمز در بسیاری از استانها شدند باید امروز پاسخگو باشند» (ایلنا ۲۲فروردین۱۴۰۰).

 

طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «آمار جان‌باختگان صددرصد به روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰نفر می‌رسد، این موضوع غیرقابل اجتناب است... واقعاً تخت نیست، در همین چند روز در مسیح دانشوری ۹۰ تخت اضافه شد، اما باز هم بلافاصله ظرفیت پر شد. هم حجم پیک در حال افزایش است و هم کسانی که مشکلی داشته باشند، جایی برای بستری پیدا نمی‌کنند. در مهر و آبان ۹۹ هم شرایط به این شکل بود، اما به‌نظر می‌رسد که این موج از قبلی‌ها سنگین‌تر است. امیدوار بودم تا مهر و آبان واکسیناسیون عمومی تمام می‌شد، اما با وضعیت کنونی به‌نظر نمی‌رسد شش ماه اول ۱۴۰۱ بتوانیم واکسیناسیون را تمام کنیم» (خبرآنلاین ۲۲فروردین۱۴۰۰).

بیشتر بدانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9950643d-4aa8-41be-b8af-1048154b9ebf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات