728 x 90

حقایق دیگری از حکم دادگاه استیناف بلژیک: در رابطه با آماده‌سازی سعدونی، نعامی، عارفانی و اسدی حضور فعال داشتند

دادگاه استیناف آنتورپ
دادگاه استیناف آنتورپ

حقایق دیگری از حکم ۹۷صفحه‌یی دادگاه استیناف بلژیک

دربارهٔ توطئهٔ بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

توسط دیپلمات تروریست اطلاعات آخوندها و مزدوران نفوذی

 

در رابطه با آماده‌سازی سعدونی، نعامی، عارفانی و اسدی حضور فعال داشتند

آنها سفرهای متعدد به کشورهای ثالث برای بحث در مورد آمادگیها داشته‌اند

 

روش‌های جایگزین مختلفی در دفترچه یادداشت ارغوانی اسدی نوشته شده

از جمله «حمله با اسید یا سایر مواد بیماری‌زای سمی در نظر گرفته شده است

 

در ۱۱ژوئن ۲۰۱۸ نعامی به سعدونی نوشت:

«اینقدر پول نقد می‌گیری! باید هم همین‌طور باشد!

درست عمل شود که هیچ جا گرفتار نشوی»

 

حکم دادگاه استیناف در بلژیک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ۱۰مه۲۰۲۲

-در رابطه با پاداش دریافتی، امیر سعدونی در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ اظهار داشت که پرداختها بابت خدمات ارائه شده به‌صورت نقدی هر ۳ الی ۴ماه به‌مبلغ ۳۵۰۰ - ۴۰۰۰ یورو انجام می‌شد. در ادامه متهم امیر سعدونی اظهار داشت که پرداخت ماهانه ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰یورو بود. نسیمه نعامی اظهار داشت که مجموعاً ۳۵۰۰۰یورو در تاریخ ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ از اسدالله اسدی دریافت کرده است. علاوه بر این اسدی هزینه‌های صورت گرفته توسط سعدونی و نعامی را پرداخت می‌کرد.

-ایمیل‌های رد و بدل شده بین آنها نشان می‌دهد که مرتباً گفتگوهایی برای بالابردن دستمزدها انجام می‌شده است. سعدونی و نعامی مقادیر زیادی وجه نقد را که منشأ آن مشخص نیست به حساب خود واریز کرده‌اند.

در فاصله مارس ۲۰۰۸ تا ژوئن ۲۰۱۸ جمعاً ۱۲۳۸۵۵ به حساب سعدونی واریز شد. در فاصله دسامبر ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۸ مبلغ مبلغ ۱۰۶۴۹۵یورو نقد به حساب‌های نعامی واریز شد. در بازرسی از آپارتمان آنها ۳۵۷۸۰یورو نقد کشف شد

 

-در ۲۹ و ۳۰ژوئن، پیام های متعددی بین دو تلفن عملیاتی سعدونی و اسدی مبنی بر این‌که ماده منفجره طبق دستورالعمل شارژ شده و در پلاستیک بسته شده است رد و بدل شد. اسدالله اسدی درست قبل از عزیمت آنها در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ به ویلپنت، آخرین دستورالعملها را از طریق پیامک به سعدونی و نعامی منتقل کرد، به‌ویژه به آنها گفته شد که

۱) آنها باید تلفن عملیاتی خود را داخل ماشین گذاشته و ماشین را در ویلپنت پارک کنند.

۲) باید دوباره در ساعت ۵: ۳۰ بعدازظهر تماس بگیرند.

-انفجار ۵۰۰گرم TATP صدمات کشنده به افراد نزدیک وارد می‌کند. TATP یک ماده منفجره مشتعل شونده است، به این معنی که این ماده خطر بزرگ جانی برای مجاورت نزدیک خود دارد. TATP و هر ماده منفجره دیگری دو تأثیر دارد، یعنی یکی "موج انفجار" و یک اثر تکه‌تکه شدن. قطعات جامد، به‌ویژه قطعات فلزی مانند پایه آنتن، می‌توانند توسط انفجار شتاب گرفته و سپس به‌عنوان قطعات کشنده عمل کنند. ترکش‌ها پرتاب می‌شوند در فضای بسته موج فشار توسط دیوارها منعکس می‌شود و انواع قطعات در محیط پرتاب می‌شوند.

-قدرت تخریب بمب از آسیب وارد شده به ربات خنثی کننده در هنگام تلاش برای خنثی سازی بمب به اندازه کافی آشکار است. این در حالیست که اولاً این ربات برای چنین دخالت‌های مخاطره آمیزی ساخته شده است، ثانیا انفجار به‌طور ناقص انجام شده و قدرت آن بسیار کمتر از انفجار احتمالی در محل کنفرانس بوده است.

در رابطه با آماده‌سازی دقیق انجام شده بود که سعدونی، نعامی، عارفانی و اسدی در آن حضور فعال داشتند. آنها سفرهای متعدد به کشورهای ثالث در ماههای قبل از گردهمایی برای بحث در مورد آمادگی‌ها، داشته‌اند.

-سعدونی در ۱۲مارس ۲۰۱۹ اظهار داشت که کلمات رمزی از قبل با اسدالله اسدی تنظیم شده بود که در طول سالها تکمیل شد. تجزیه و تحلیل بلک بری اسدی نشان داد که پروازهای مکرری بین وین و تهران از مارس۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۸ داشته است. او از مارس ۲۰۱۸ هر ماه یک بار در ایران حضور داشت.

-روش‌های جایگزین مختلفی در دفترچه یادداشت ارغوانی اسدی که پیدا شد، نوشته شده، از جمله موارد زیر: «حمله با اسید یا سایر مواد بیماری‌زای سمی در نظر گرفته شده است». علاوه بر این، دستورالعمل‌های ملموسی نیز در مورد نحوه کار با مواد منفجره و رفتاری که باید پس از حمله اتخاذ شود، یافت شد. یادداشت‌های نوشته شده در این دفترچه، به درستی نشان می‌دهد که همه چیز برای مدتی از قبل برنامه‌ریزی و مشورت شده بود.

 

-در ۱۱ژوئن ۲۰۱۸، نعامی به سعدونی نوشت: «اینقدر پول نقد می‌گیری! باید هم همین‌طور باشد! درست عمل شود که هیچ جا گرفتار نشوی». در ۲۱ژوئن ۲۰۱۸، نعامی به سعدونی نوشت: «سلام عزیز. می‌دانم که از دست من عصبانی هستی اما من واقعاً سرم خیلی شلوغ است و وقتی به خانه می‌روم واقعاً خسته و درگیر هستم که مطمئن شوم همه چیز خوب است و خانه‌ای را که می‌خواهی برای تومی‌فرستم آن را بخری و انشاءالله که خوب باشد. نگران اون بسته‌ای که فرستاده نباش. خواهد رسید (...). امیر یه چیزی! روز عمل با ماشین خودت مسئولیت نگیر و قول بده که فقط خودت و نسیمه بری و برگردی و هیچ‌کس دیگه‌ای تو ماشینت نباشه. این را برای اجرای موفق می‌گویم. لطفاً این را جدی بگیر. من واقعاً دوست دارم تو را ببینم!

-در ۲۷ژوئن ۲۰۱۸، نعامی به متهم امیر سعدونی نوشت: «برای شنبه باید خیلی راحت باشی. حتی در هنگام اجرای دستور. اصلاً لازم نیست ترس و استرس داشته باشی. اصلا. &#۳۹; متهم امیر سعدونی پاسخ داد: می‌دانم. امیدوارم آنها هم این را ببینند. " که متهم نسیمه نعامی پاسخ داد: آنها هم این را می‌بینند.

- در تاریخ ۲۸ژوئن ۲۰۱۸، سعدونی خطاب به نعامی نوشت: «سلام نگار، همه چیز خوب است؟ حدود نیم ساعت عقب هستیم. وقتی همه چیز را فروختی، یکشنبه، یعنی بعد از عروسی، در سرزمین علی با تو ملاقات خواهم کرد. او به ما پاداش خواهد داد. او گفت اگر در داخل اتفاق بیفتد، شخصاً پیش آقایش می‌رود. او در مورد صحبت هایش گفت من برای شما درخواست خواهم کرد (مجاهدین ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۱).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e29bdfb-5632-4b1d-9c89-ce1b61461132"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات