728 x 90

هشدارهای حکومتی نسبت به‌خطر انفجار دوبارهٔ جامعه از افزایش قیمت بنزین

قلی‌زاده، کارشناس حکومتی
قلی‌زاده، کارشناس حکومتی

قلی‌زاده، کارشناس حکومتی جمعه اول اردیبهشت با هشدار به‌خطر انفجار دوبارهٔ جامعه در صورت افزایش قیمت بنزین با اشاره به‌دروغ‌های دولت رئیسی گفت: «مرتب می‌گویند مصرف انرژی در جامعه ما بی‌رویه است در حالی که این‌گونه نیست... اکنون همان نگاهی که آبان ٩٨ را رقم زد در پی گران کردن مجدد بنزین است!».

وی افزود: «صورت مالی پالایشگاهها را ببینید که چطور در ۸ماهه اول سال۱۴۰۱ بنزین را به دولت ۸۰سنت فروخته اما به خارجیها ۲۷سنت فروخته‌اند».

این کارشناس حکومتی می‌افزاید: این اقتصادی که دچار رکود شده، رکود را تشدید می‌کند. من پیش‌بینی می‌کنم این سیاست‌گذاری کشور را دچار کمبود کالا خواهد کرد چون برخی‌ها در شناخت مسائل دچار خطا هستند. نرخ رشد عوامل مؤثر بر تقاضای بنزین مانند تعداد خودروها، طول جاده‌ها و... بیشتر از نرخ رشد مصرف بنزین است. از سال۱۳۸۶ سرانه مصرف گاز در کشور سقوط کرده است، چرا در زمستان گذشته این همه سر و صدا درباره مصرف بی‌رویه مردم شد؟ ما خودمان شبکه گاز را توسعه داده‌ایم. مشخص است که مصرف کل بالا می‌رود. وقتی انرژی به‌صورت نامتعارف گران می‌شود و بنگاه‌ها با هزینه‌های ریالی، درآمدهای ارزی به دست می‌آوردند، استخوان خانوار ایرانی شکسته می‌شود. در ماجرای حذف ارز ترجیحی هم همین حرفها زده شد و گفتند با حذف آن، تنها ۷درصد تورم رخ می‌دهد و تورم سال۱۴۰۱ در کل ۲۱درصد می‌شود. آیا تورم ۲۱درصد شد یا رکورد آن در بازه جنگ جهانی تاکنون شکسته شد؟ وقتی شما نرخ ارز رسمی را ۱۰۰درصد افزایش می‌دهید، طبیعی است سیر تورمی رخ می‌دهد.(سایت حکومتی رکنا اول اردیبهشت )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fa4ff04-af52-4ea0-b338-dbabbc5b3915"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات