728 x 90

۵۷کشته در حملات هوایی به مزدوران رژیم در سوریه؛ سنگین‌ترین ضربه بعد از هلاکت فخری‌زاده

عکس از ارشیو
عکس از ارشیو

در جریان سنگین‌ترین ضربه بعد از هلاکت فخری زاده، ۵۷تن از پاسداران و مزدوران رژیم آخوندی در سوریه در جریان حملات هوایی به مواضع آنها در دیرالزور، میادین و آلبوکمال در امتداد مرز سوریه با عراق کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت: «حملات با اطلاعاتی که آمریکا داد صورت گرفته است و انبارهای منهدم شده کانال پشتیبانی برنامهٔ اتمی رژیم ایران بودند».

واشنگتن پست نوشت: «بمباران ۳۵دقیقه طول کشید و یکی از بزرگترین حملات به سوریه طی سالیان اخیر بود. حملات حداقل ۴ موضع متعلق به سپاه پاسداران را هدف قرار داد که یک سازمان تروریستی از نظر آمریکاست».

دیدبان حقوق بشر سوریه از دست کم ۱۸ حمله به دیرالزور و انهدام چندین انبار تسلیحات خبر داد. در این حملات از جنگنده‌های اف-۳۵آی رادارگریز استفاده شده است

علاوه بر ۵۷ مزدور به هلاکت رسیده دهها پاسدار زخمی بر روی زمین به جا مانده‌اند. این مرگبارترین حمله به رژیم بوده است و رژیم تاکنون در برابر آن سکوت پیشه کرده است والا بطلان همهٔ شاخ و شانه کشیدنهای مسخرهٔ قبلی مبنی بر انتقام به اثبات می‌رسد

در جریان این سنگین‌ترین حملات، دست‌کم ۱۰ هدف مختلف در شرق سوریه منهدم شدند. این اهداف شامل دو ستاد فرماندهی و کنترل سپاه قدس، لشکر ضدفاطمیون آن و هم‌چنین شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله از حشدالشعبی، حداقل سه انبار و محل نگهداری مهمات و تسلیحاتی چون موشک یا راکت‌های نقطه‌زدن توپخانه‌یی و دو کاروان از خودروهای سپاه قدس و لشکر فاطمیون بوده است. دیدبان حقوق‌بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، تعداد کشته‌های این حمله را ۱۶نفر شامل پنج سرباز سوریه و ۱۱نفر از اعضای سپاه قدس، حزب‌الله و فاطمیون اعلام کرده است. (آسوشیتدپرس۲۴دی)

 

سایت برایت بارت در آمریکا گزارش کرد: «یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکایی تأیید کرد که حملات هوایی اسراییل سه‌شنبه شب علیه اهداف مرتبط با رژیم ایران در شرق سوریه که ۵۷نفر در آن کشته شدند، با اطلاعات تأمین شده توسط آمریکا انجام شده است. به گفته این مقام حملات هوایی انبارهایی راهدف قرار دادند که به‌عنوان کانالی برای پشتیبانی از برنامه هسته‌یی رژیم ایران عمل می‌کرده‌اند.

این جدیدترین حملات هوایی مربوط به اسراییل طی هفته‌های اخیر بود که ۱۵تأسیسات رژیم ایران در منطقه دیرزور را هدف قرار داده است. دیدبان حقوق‌بشر سوریه گفت ۵۷نفر در این حمله کشته شدند و تأکید کرد این مرگبارترین حمله طی یک سال و نیم گذشته بوده است. ( سایت برایت بارت۲۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c98faf4-079a-4e70-8ce5-c07da9bb7f8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات